Koelfan blijft draaien
- V700 register
- Nieuw lid
-
Warme groet en dank voor jullie reactie,
Rob K.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat doet mij auto ook om de airco na te koelen heb ik ooit begrepen.
Ik maak me meer zorgen als ik hem niet hoor in de zomer.
groeten Ad
- John Blummel
- Nieuw lid
-
Doe de goede Sint van mij de groeten!
av JB
- V700 register
- Nieuw lid
-
Same here.Kompagne schreef : Dat doet mij auto ook om de airco na te koelen heb ik ooit begrepen.
Bij mij slaat ie aan na een minuut of 5 stationair draaien, gaat meteen af als ik het contact afzet.Als ik de airco aangooi, gaat ie binnen 10 seconden aan en behalve boven de 80, niet meer uit, tot ik het contact afzet.
Ik beschouw het als normaal.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik weet niet ofdat er in jouw geval gebruikt word gemaakt van het koelvloeistof-temperatuur signaal en een relais, of van een thermo-switch.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat is normaal? Bij mij bleef de fan juist draaien nadat ik het contact had afgezet. Dat is vlgs mij niet zoals het hoort, al denken de mensen daar verschillend over begrijp ik uit de reacties.Baseman schreef :
Same here.Kompagne schreef : Dat doet mij auto ook om de airco na te koelen heb ik ooit begrepen.
Bij mij slaat ie aan na een minuut of 5 stationair draaien, gaat meteen af als ik het contact afzet.Als ik de airco aangooi, gaat ie binnen 10 seconden aan en behalve boven de 80, niet meer uit, tot ik het contact afzet.
Ik beschouw het als normaal.
Rob K.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is inderdaad, natuurlijk de vraag.R. Korteweg schreef : Wat is normaal? Bij mij bleef de fan juist draaien nadat ik het contact had afgezet. Dat is vlgs mij niet zoals het hoort, al denken de mensen daar verschillend over begrijp ik uit de reacties.
Logisch redenerende, lijkt me een koelfan die blijft draaien, met een stilstaande waterpomp, een beetje pointless, niet? Stel dat er een pomp in zit, die koelwater ook blijft rondpompen als het contact al af is, dan heeft het zin, lijkt me.
Of is dat een rare gedachte?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vanmiddag ging alles overigens gewoon uit.
Rob K.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Nadat je de motor af gezet heb blijft de koelvloeistof stromen oiv het termo-syfon principe (natuurkunde-boek 1e klas HAVO boek ligt op zolder, kan dus niet citeren, meiden wakker enz)
DWZ de vloeistof stroomt altijd naar het koudste gedeelte.............
De temp voeler van je Fan signaleerd een te warme toevoer uit motor naar je radiator, en schakelt je fan "in", onafhankelijk van contact "aan of uit".
Kort gezegd; dit hoort zo, niks aan doen, onder invloed van de opwarming van de aarde, zal je dit de komende 40 jaar wel meer mee maken.
Of was je van plan je VOLVO binnen die tijd te verkopen????????