Remkabel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2010 18:36 #1081722 door V700 register
Remkabel is gemaakt door V700 register
Hallo allen,

Onlangs stond mijn 740 op de krik voor een bandenwissel. Toen voel me op dat bij het rechterachterwiel, ca 30 cm achter de remschijf, een kabel loopt die deels 'ontvlochten' (slijtage?) lijkt te zijn. Aan de linkerkant zit deze kabel ook, maar daar nog keurig heel met een zwart 'hoesje' eromheen. Lijkt op een soortvan veer.

Ik gok zo dat het niet helemaal pluis is. Welk kabeltje is dit? Ik gok op iets met de remmen natuurlijk, maar heb absoluut geen last van verminderde remwerking oid. Mijn voornaamste vragen:- wat doet deze kabel (indien bovenstaande niet duidelijk is maak ik morgen wel even een foto)- indien bekend: kost zoiets?- APK-punt?

Bedankt voor het meedenken! 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2010 18:44 #1281363 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic APK en de rest.
Ja, is APK afkeur, voor zover mij bekend, want het is namelijk de handremkabel.Ding kost nioet zoi bar veel, afhankelijk van welke kant het is, tussen de 20 en 80 euro. (wel zelf erop zetten dan)
Ik had er ook een keer de rafels aan hangen, maar dacht acht, zal wel overbemeten zijn en kan nog wel even, tot de volgende sleuteldag, maar trok vervolgens in Frankrijk aan de handrem en door het losschieten van de handremkabel, trok ik de rest van de middenconsole er ook gelijk uit.
Beetje jammer, van alle clipjes en zo........;-)
Dus zet hem bij voorkeur in P of in zijn 1 bij parkeren, tot ie vervangen is.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-06-2010 18:46 #1281364 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Handrem
Hallo David,
Dat is de kabel van je handrem.
Niet van je remmen, die hebben namelijk een leiding met hydraulische druk.
Hoe duur het is is weet ik niet.
APK (afkeur) punt is het zeeeer waarschijnlijk wel.
Edit: bas was me net al voor, en idd, zet hem lekker in de 1 of de 2, ik gebruik de handrem nooooooit.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2010 18:51 #1281365 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zelf erop zetten gaat 't m
zelf erop zetten gaat 't m niet worden. Handrem is al iets wat ik nooit gebruik, dus dat zit wel goed :)

Het is een 740 2.3 GL uit 1989, sedan. Jullie dan een beetje gevoel wat dit kost, bij heren als Mulder of Frank bij Sweden Parts? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2010 18:58 #1281367 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tuurlijk wel.

davidvdheiden schreef : zelf erop zetten gaat 't m niet worden.

Tuurlijk wel. 
Dat kun je gewoon op de eerst volgende sleuteldag doen, toch?Kabeltje wordt dan voor je besteld, mits aangegeven, en het enige wat je hoeft te doen, is even lid te worden....
Als je dat zou overwegen, krijg je ook meteen een Factor 700 in de bus, een keer of 4 per jaar, nog los van een hele berg info op deze site, meer.
Je kunt natuurlijk ook de dealer de opdracht geven, dan ben je los van het dealertarief voor de onderdelen, ook nog eens een werkplaatstarief van 86,50 excl btw per uur, en ik verwacht dat ze er een uur voor zullen rekenen. 
Enfin, kijk maar wat je doet, maar mocht je aan de slag gaan bij een sleuteldag waarbij ik ook aanwezig ben, wil ik je met alle plezier assisteren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2010 19:33 #1281370 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de bedrijven waar ik kom
de bedrijven waar ik kom rekenen gelukkig geen 87,50 ex btw per uur :). Ga doorgaans naar Sweden Parts in Montfoort of Mulder in Wijk bij Duurstede, net wat beter uitkomt. Wat kost zo'n kabel?

Lid worden is een overweging die ik inderdaad moet maken nog. Schandalig dat ik daar nog geen besluit over heb genomen, eigenlijk. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2010 20:51 #1281384 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Valt wel mee.

davidvdheiden schreef : Schandalig dat ik daar nog geen besluit over heb genomen, eigenlijk. 

Nee hoor, valt wel mee, je moet gewoon doen waar je je prettig bij voelt en voor mij is dat lidmaatschap, voor een ander kan dat helemaal niet de moeite zijn of net te prijzig.Vandaar dat ik het afzette tegen werkplaatstarief.Je kunt dan en zelf leren sleutelen, als je dat ziet zitten en los van de sleuteldagen, bied het nog andere voordelen.Maar zoals gezegd, is helemaal niet schandalig.Kom anders gewoon langs, in Gemert in November, als dat voor jou qua afstand te doen is, kun je eens een bak koffie komen pakken en zien hoe het er aan toe gaat.
Terug on-topic:Wat ie bij de dealer kost, moet ik je schuldig blijven, maar de rechter kun je verkrijgen voor 15 euro, de linker, dus de lange kabel die tot aan de handgreep loopt, voor 31 euro, exclusief verzending dan.
Nordicar.nl verkoopt ze trouwens ook, voor resp. 8 euro en 43,60 euro, ook excl verzending.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2010 21:06 #1281386 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic enkel de rechter is rot, dus
enkel de rechter is rot, dus enkel die vervangen kan ook? (al zal beiden vervangen zeker weer beter zijn ;))?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2010 10:34 #1281445 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als je toch bezig bent met
Als je toch bezig bent met de ene kun je net zo goed de andere ook mee nemen, ik heb geleerd om de auto altijd in zijn 3 te zetten want in zijn 3 kun je niet starten namelijk, zo sterk zijn de start motors niet, maar de kabel is wel degelijk een afkeur punt want je kan namenlijk je auto niet veilig genoeg parkeren ( is wat mij verteld is toen ik problems had met mijn corsa en toen stond hij op de brug en werd mij dit verteld) 

G-loeten Tom, 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2010 18:52 #1281479 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic is in de 3 ipv 1 omdat je
is in de 3 ipv 1 omdat je niet gewend bent bij het starten de koppeling in te drukken? Ik ben dat wel gewend, dus maakt voor mij weinig tot niets uit dan, lijkt me?

Moderators: Jerry Stam