Stuur schommelt bij langzaam rijden
- V700 register
- Nieuw lid
-
mijn Volvo 940 LPT heeft de laatste tijd een gekke neiging bijgekregen. Als ik rustig rijdt, rond de 30-60 km/uur en ik laat het stuur los dan zie ik het stuur een beetje op en neer schommelen. Deze schommeling lijkt een beetje snelheidsafhankelijk. Daarna is er tot 120 niets aan de hand en rijdt alles prima. Als ik (mag niet maar toch) lekker doortrek merk ik vanaf 160 dat het stuur en de auto echt gaat trillen. Nu, dat laatste geloof ik wel, vind ik ook niet zo erg maar dat schommelen bij lage snelheid vind ik maar niets. Heeft er iemand een idee waar dit aan kan liggen ?? Bij remmen is er niets aan de hand, je voelt dan geen trillingen in het stuur, de remschijven en blokken voor zijn 20.000 km geleden vervangen door mezelf en toen heb ik ook de remklauwen gangbaar gemaakt, de pennen waar de klauw op kan schuiven zaten vast.
Ik weet het even niet meer,
groet,

Benno van Ham
Volvo 940 Estate LPT 2.3 LPG G-3
1996, 346.500 km
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
Bleek wel dat de voorbanden iets scheef waren afgesleten en moet waarschijnllijk nog wel een keer uitgelijnds worden.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Robert
De hoogteslag betrof in mijn geval Goodyear banden. Ik weet nog heel goed dat ik dat merk nooit meer zal aanschaffen. Het was 1 grote ramp van het gegin af aan met die banden. Verschillende malen terug af geweest naar de bandenzaak voor balanceren en probleem opsporen. Geen resultaat, problemen en gezijk bleven aanhouden totdat ik na uiterste wanhoop, want het was verschrikkelijk, een jaar later het zo zat was en de zaak zelf had ontdekt: auto oprikken, transmissie in versnelling zetten en kijken of er een onbalans was te bespeuren... Het was toen direct te zien, een GIGANTISCHE hoogteslag in de Goodyears achter.. Dat was niet normaal. Ik ben geen banden expert en had na uiteindelijk zoeken op het internet gelezen over hoogteslag... Tja.. Je kunt niet alles weten. In die posting schreef ik ook dat ik nooit meer Goodyears zal aanschaffen. Zoek even op de site, misschien tref je in die posting nog tips om hoogteslag te herkennen in jouw geval.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ter ondersteuning,
Jeen

- V700 register
- Nieuw lid
-

groet,

Benno

- V700 register
- Nieuw lid
-
Is ook Goodyear. Ze liggen er nog onder. Op dit moment is het redelijk goed, maar niet 100% Met name alsalles koud is, heb ik het gevoel dat de wielen niet rond zijn. Na verloop van tijd verdwijnt het wel, maar dwe volgende banden zijn zeker geen Goodyear meer. Terwijl het toch een A-merk is!henk 940LPT schreef : Budo had ook hoogteslag en heeft zijn ervaringen volgens mij ook op de site gezet. Weet het merk zo niet meer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
HI BENNO,
OOK IK HEB EEN SLINGER IN MIJN STUUR BIJ BEPAALDE SNELHEDEN, HARDER OF ZACHTER GEEN PROBLEEM.
UITEINDELIJK VOOR- EN ACHTERWIELEN OMGEWISSELD.
DIT LEEK TE HELPEN, NU WORDT SLINGER TOCH WEER STERKER...
LAATST IN RECHTERRIJBAAN MET VEEL SPOREN RAAKTE DE HELE 940 IN EEN SOORT RESONANTIE, NIET PRETTIG!
VOLGENS MIJ HEB IK GEWOON EEN NARE DEUK IN EEN VELG.
SUCCES,
IMAR