Doorrijden met investeren of verkopen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben nieuw op dit forum, en wel om de reden dat ik sinds een maand de trotse eigenaar ben van een 940 uit 11/95.
Ik had de auto gekocht voor de vakantie, en heb er de afgelopen maand (5000km verder) dan ook heel erg veel plezier van gehad. Het is zelfs zo dat dingen die het eerst niet deden het weer zijn gaan doen
Het betreft een 940 2.3t lpt met inmiddels 410.000 op de teller, met een Vialle LPi G2 installatie. De kleppen zijn een half jaar geleden gecheckt, evenals de remmen, banden vervangen, uitlaat vervangen. Kwam door de APK met het vervangen van een lampje.
De enige punten die mij twijfel opleveren om te investeren en hem de komende 4 ton op te rijden zijn:
- Er zit G2 in, ombouw naar G3 rij je er in 2 jaar uit. Uitgaande van alleen de Vialle computer vervangen twv 700eu incl arbeid en btw.
- Hij heeft op 5000km 5L olie (ververst dus) en 3L koelvloeistof verbruikt. Dit lijkt op een koppakking die er binnenkort mee gaat stoppen
- Hij start koud traag en warm snel, dit lijkt (icm gaslucht onder de kap) mij een lekkende injector. Met alleen benzine rijden is ie ook koud in 1x gestart binnen 5sec.
- Er zit lekkage aan de voorkant van het blok, dit zal een kapotte krukaskeerring zijn.
- Het lampje van de Lambda-sonde brandt. Uit laten lezen: deellast en te arm. Ik kom er, na raadpleging van de volvo garage, niet uit of dit te maken heeft met valse lucht binnen het LPG systeem of een lekkende injector. Na reset een tank benzine gereden (geen probleem) en daarna weer gas (lampje weer aan). Op zich is dit ramp toch?
ik ben gaan twijfelen aan het verkopen omdat ik deze investeringen eigenlijk bijna nog wel wil doen aangezien de binnenkant en buitenkant eigenlijk 100% goed zijn. Alleen de G3 en het blok zelf zijn dus aandachtspunten.
Ik heb de auto particulier voor een scherp bedrag gekocht en dat weegt voor mij mee er nog in te investeren zodat er nog vele kilometers mee te rijden.
Ik ben benieuwd wat jullie denken, of nog tips hebben voor lagere investeringskosten.
Bedankt, Elias
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hallo Elias,
Ombouw van G2 naar G3, kostte mij vorig jaar oktober Euro.: 485,- incl.BTW, bij Lean Mesman in Son, met een uurtje ben je klaar, met 1 jaar minder belasting betalen heb je die investering terug verdiend.
Als je een aantal werkzaamheden op de klusdagen uitvoerd, een een aantal werkzaamheden samen met je vriendje.
Kan je een ruime prachtige wagen rijden.
Succes Mart.
P.S. Natuurlijk wel even LID worden, dan vertellen we je nogwel meer besparingen, de Kost gaat voor de Baat uit.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb zelf een '95-er lpt, automaat en vialle g2 (had ik allang naar G3 moeten ombouwen dus...) en als alles goed gaat zit ik morgen op bijna 778.000 kilometer.
Doen dus, zeker als je iemand hebt (of jijzelf natuurlijk) die allerlei dingen kan herstellen en bijhouden.
Lekke koppakking zal je zo rond de 5-600 euro kosten, kun je er weer jaren tegenaan.
Alvast welkom bij de club?
JohnPeter
- V700 register
- Nieuw lid
-
PS: de link aan de linkerkant voor het lidmaatschap doet het niet, zal de webmast even mailen....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zou zeggen, liefde maakt blind gelukkig.
En die 115 euro kun je extra investeren in het maken van de genoemde punten.
een goede niet te dure garage zoeken, en lid worden van deze vereniging.
Dan heb je toegang tot de sleuteldagen en kun je veel klusjes met ondersteuning van ervaren mensen zelf oplossen.
Hoe je het ook wendt of keert, bij een (no)kia of ander inferieur koreaans of frans of blitz spul heb je beurten van 1000 euro en ben je nog geen zak verder.
De mijne gaat ook niet weg (niet gauw althans). Maar ik ben dan ook pas op 359.891 km.
En we gaan er gewoon nog ieder jaar mee op <a href="/node/27669" target="_blank">vakantie </a>
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is dus ZEKER niet hetzelfde als verversen.Eliasbom schreef : - Hij heeft op 5000km 5L olie (ververst dus) en 3L koelvloeistof verbruikt. Dit lijkt op een koppakking die er binnenkort mee gaat stoppen
410 k is niet niks, maar ze kunnen nog een heel stuk.
Investeren of verkopen en een betere zoeken, 't blijft een gokje.
Of de G3 zinvol is, je moet immers dan nog 2 jaar.
Let op de pomp in de tank, duur geintje.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dan heb je dus een modeljaar 1996 met een T in het VIN-nummer? (Och ja, ik zie het, hij is van 11/95, dus dat zal wel.)Eliasbom schreef : PS: had net nog gebeld met Mesman in SON, en zij bouwen de G3 computer in voor 485 incl btw en arbeid.
Ik moet ook nog langs. Lean Mesman is in nederland volgens mij de goedkoopste, en volgens zeggen ook een van de besten.....