gaat een hallsensor in 1 keer stuk of heel langzaam?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn trouwe Volvo 960 3l automaat gaat na een koude start na ong.5 minuten bokken en valt soms stil, een minuutje later is alles weer over en kan ik gewoon rijden.
De foutcode is 314 dus de bdp sensor, deze er uit gehaald gereinigd en weer terug ( was niet echt smerig ), contacten van de stekker ook schoongemaakt ( de kunststof sensor met 1 schroef ) de kabel is prima in orde dus daar kan het ook niet aan liggen. Is het een temperatuurskwestie m.a.w. is de sensor aan zijn einde ( er staat nu 0ng.360k op de teller ). En niet onbelangrijk de kosten van een nieuwe sensor....... Overigens als ik met warme motor de code reset komt deze niet meer terug.
Groet, Jan van Ee.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoe dan ook, nee, de BDP is niet een onderdeel wat meteen plotsklaps stuk gaat.Ik heb er verschillende meegemaakt/gehoord, waar er warmestart problemen waren, waar de BDP sensor de boosdoener was, ook al meet je de juiste waarden koud en warm, hij is lastig op werking te controleren.Uitwisselen met een bezezen werkend exemplaar lijkt hier de beste werkwijze, tenzij je de dure gok wil wagen.
Daarnaast zijn er natuurlijk nog legio andere redenen, maar omdat ik in de 960 niet zo thuis ben, kan ik je daar helaas niet mee helpen.Heeft een 960 een zelfde euvel met de brandstofpomprelais als de 940?Zo ja, die gechecked?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb preventief mijn BDP-sensor vorige maand eens losgehaald en de mantel bleek volledig vernield.Inderdaad zitten de twee draden samen in een folie, die weer omwikkeld is met alu-folie-achtig iets en vervolgens een mateiaal om het spul bijelkaar te houden, alles ingegoten in een mantel.Bij mij waren alle draden bloot komen te liggen.Hersteld met alu-folie, linnen-tape en vulcaniserende zwarte tape om het af te leren en het zit weer netjes.Ik had overigens nergens last van, ik wilde gewoon weten waar ie zat en hoe hij eruit zag.henk 940LPT schreef : Volgens mij zit er een soort aluminium isolatie/afscherming binnenin die kabel. Zou kunnen dat die bij warm worden goed functioneert maar bij afkoeling niet goed is. Wat je nog zou kunnen doen is kijken of je aan de buitenkant beschadiging op de mantel kunt zien.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De kabel zie er uit als nieuw zonder beschadigingen dus ik vrees dat de elektronica in de sensor het langzaam voor gezien houdt na ruim 360k km. Zoals geschreven heb ik als het goed is dinsdag twee exemplaren van Timen. De contacten van de pluggen zijn brandschoon en verder zitten er tussen de motronic en contacten alleen maar kabel, het enige ( als de sensor toch goed mocht blijken te zijn zou dan de aansluiting op de motronic kunnen zijn, dus dan wordt het zoeken onder de zekeringenhouder. Dan zou er als laatste een kabelbreuk kunnen zijn op de weg naar de motronic, en dat zou betekenen even een testkabeltje omleggen om te proberen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-