Nieuwe banden (965) maar welk draagvermogen. 91V of 94V? ZE ZITTEN EROP!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben er bijna uit. Ik ga 4 nieuwe banden (205/55/16) kopen en het worden hoogstwaarschijnlijk de Energy Savers of de Premacy's van Michelin. Ik ga voor comfort en ik ben geen racer die strakke bochtjes neemt.
Nu zie ik dat de 91V (615kg/band) als standaard wordt gegeven maar nu zit ik met het punt wat wijsheid is aangezien de wagen een rijklaargewicht heeft van 1680 kg en voorzien is van LPG. Zware trailers doen wij niet aan en de enige keer dat de wagen zwaarder beladen is is tijdens het kamperen. Op dit moment zit er de 94V (670kg/band) onder. Prijstechnisch scheelt het ook aanzienlijk, ruim € 30 per band.
Mijn vraag is of de 91V volstaat en wat je hiervan merkt aangezien er minder staalkoorden inzitten.
Alvast bedankt maar weer.
Groet Rik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
615 kg per band, maal 4 is dus 2460 kg totaal.Jouw auto haalt dat niet, zelfs niet met belasting tot maximaal toegestaan een 75kg extra op de trekhaakkogel.Het gaat alleen mis, als je letterlijk met 2 wielen in de lucht door de bocht gaat, maar dan is de band niet je grootste zorg, denk ik.Als er geen prijsverschil in zit en je je er prettiger bij voelt, zou ik er 94V onder mikken.Vliegende Hollander schreef : Nu zie ik dat de 91V (615kg/band) als standaard wordt gegeven maar nu zit ik met het punt wat wijsheid is aangezien de wagen een rijklaargewicht heeft van 1680 kg en voorzien is van LPG. Zware trailers doen wij niet aan en de enige keer dat de wagen zwaarder beladen is is tijdens het kamperen. Op dit moment zit er de 94V (670kg/band) onder. Prijstechnisch scheelt het ook aanzienlijk, ruim € 30 per band.
Overigens, als je met 1 wiel een ravijn in rijdt, en de andere drie moeten de rest dragen, dan zit je met 1845 kg wel krap (de veiligheidsmarge die standaard toch wel aangehouden wordt niet meegerekend)Ik stelde dezelfde vraag trouwens een jaar terug aan mijn bandenboer, die me adviseerde om niet als een mallot te rijden en gewoon 91V eronder te leggen.met 1600 rijklaargewicht zit dat er dus nog onder.
Dan als laatste nog, ik zie bijna nergens banden met 94 als belastingsindexaanduiding te koop in het standaard personen-auto assortiment.Dat moet ook iets zeggen, niet?Doe trouwens voor je beslist een prijsvergelijk op autobandenmarkt.nl, scheelt soms echt enorm.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
De Primacy is een tikkie luidruchtiger maar er is ook een downside aan de energy savers. Ze sluiten beduidend sneller !
- V700 register
- Nieuw lid
-
Robert
Oh ja, ik kies altijd voor 91V (meeste comfort).
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik heb ook de Energy Savers en ik vind ze heel comfortabel en stil, ze bevallen me goed.Vliegende Hollander schreef : Ik ben er bijna uit. Ik ga 4 nieuwe banden (205/55/16) kopen en het worden hoogstwaarschijnlijk de Energy Savers of de Premacy's van Michelin. Ik ga voor comfort en ik ben geen racer die strakke bochtjes neemt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het zijn de Michelin Energy Savers geworden en ik had er de Pilots onder. Wat een wereld van verschil! Denk ik de helft stiller en het comfort is duidelijk verbeterd. Goede keuze vin ik zelf. Daarna na de wijninkoper geweest en 10 Bordeaux op de kop getikt uit het jaar 2000 voor € 7,50 p/st!! Mijn dag kan niet meer stuk....
Goed weekend!
Groet Rik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Pas op: er kan wel wat anders stuk. Voor je het weet heb je een rotte lever met zulke lekkere drankjes.Vliegende Hollander schreef : Daarna na de wijninkoper geweest en 10 Bordeaux op de kop getikt uit het jaar 2000 voor € 7,50 p/st!! Mijn dag kan niet meer stuk....
Goed weekend!
Groet Rik