piepende remmen
- V700 register
- Nieuw lid
-
In de hoop het schokkerige remmen op te lossen heb ik mijn rembklokken voor omgewisseld. Nu piepen ze en ga ik ze weer terug zetten. Wat moet ik doen om het piepen te verhelpen?
bedankt alvast
groeten Ad
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Kok (GAST)
- Nieuw lid
-
Vaak piepen ze doordat de remblokken langs de (roestige) rand van de remschijf gaan. Op te lossen door roest van de rand van de remschijf te slijpen. Sowieso beter nieuwe remblokken erop doen dan blokken van ander wiel. Ik denk dat je in dit geval beter de blokken weer terug kunt zetten en een nieuw setje voor de piepschijven daar los je het wel een tijdje mee op lijkt me.
groet, Sebastiaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ad, zoek even in VADIS (die heb je, toch?) naar squeeling brakes, is een servicebulletin van geweest.In het kort komt het er op neer, dat je denk ik de anti-piep-plaatjes (geen grap) bent vergeten.Dat zijn die flinterdunne plaatjes, ter grote van de aanslag van het remblok.Kompagne schreef : In de hoop het schokkerige remmen op te lossen heb ik mijn rembklokken voor omgewisseld. Nu piepen ze en ga ik ze weer terug zetten. Wat moet ik doen om het piepen te verhelpen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Trouwens: nooit gebruikte remblokken monteren of van schijf verwisselen!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Waarom eigelijk niet?
grt Thijs
- V700 register
- Nieuw lid
-
Soms jammer, maar als je nieuwe schijven monteert, moet je ook nieuwe blokken monteren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Uiteraard krijg je bij een dealer een ander verhaal want die wil je maar al te graag ook nieuwe remblokken aansmeren.
Als de remblokken toch al ver versleten zijn is het natuurlijk handiger ze meteen te doen, kwestie van er voor langere tijd vanaf zijn.

- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik mijn remblokken weer omgedraaid en het piepen is weer weg.
groeten Ad
- V700 register
- Nieuw lid
-
Omgedraaid?Kompagne schreef : Ik mijn remblokken weer omgedraaid.........