Dringend advies gezocht...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2009 23:30 #1074212
door V700 register
Dringend advies gezocht... is gemaakt door V700 register
LS
Call me stupid (no sweat) maar het lampje voor water bijvullen brandde en na 5 Volvo's was dat voor het eerst.
Na deductie vulde ik het witte tankje ongeveel midden van de motor (940)
kort daarna zag ik de echte tank (er ging ook al weing in dat witte tankje....)
Mijn vraag is: Kan mijn vrouw die morgen met de auto moet werken de auto gebruiken.
Wat moet ik doen om deze fout ongedaan te (laten) maken?
Vriendelijke groet,
Andreas
Call me stupid (no sweat) maar het lampje voor water bijvullen brandde en na 5 Volvo's was dat voor het eerst.
Na deductie vulde ik het witte tankje ongeveel midden van de motor (940)
kort daarna zag ik de echte tank (er ging ook al weing in dat witte tankje....)
Mijn vraag is: Kan mijn vrouw die morgen met de auto moet werken de auto gebruiken.
Wat moet ik doen om deze fout ongedaan te (laten) maken?
Vriendelijke groet,
Andreas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2009 23:46 #1237142
door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Oei.
Hallo Andreas,
zo te horen heb je koelvloeistof in het remvloeistofreservoir gegooid. Als dat zo is, moet je daar beslist NIET mee gaan rijden. Niet voor niets wordt je remvloeistof al snel afgekeurd bij een te hoog vochtgehalte en dat gaat over heel weinig. Jij hebt er toch waarschijnlijk een flinke scheut in gegooid. Dus niet je vrouw er mee weg sturen maar direct naar de garage en de remolie laten vervangen.
Groeten, Jan.
zo te horen heb je koelvloeistof in het remvloeistofreservoir gegooid. Als dat zo is, moet je daar beslist NIET mee gaan rijden. Niet voor niets wordt je remvloeistof al snel afgekeurd bij een te hoog vochtgehalte en dat gaat over heel weinig. Jij hebt er toch waarschijnlijk een flinke scheut in gegooid. Dus niet je vrouw er mee weg sturen maar direct naar de garage en de remolie laten vervangen.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2009 23:49 #1237141
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waar moet ik
Andreas,
Waar moet ik me dat eerste witte tankje voorstellen?
Koelvloeistof zit links tegen de wielkast aan. Is het tankje dat jij bedoelt rechts naast de motor, halverwege de "diepte" van het motorcompartiment? Ongeveer ter grootte 10 x 5 cm?
Ik zie net dat Jan hetzelfde denkt als ik.. en dan de juiste conclusie trekt.Enige veilige remedie: remvloeistof volledig verversen. Sterkte bij het uitleggen aan je vrouw..
Waar moet ik me dat eerste witte tankje voorstellen?
Koelvloeistof zit links tegen de wielkast aan. Is het tankje dat jij bedoelt rechts naast de motor, halverwege de "diepte" van het motorcompartiment? Ongeveer ter grootte 10 x 5 cm?
Ik zie net dat Jan hetzelfde denkt als ik.. en dan de juiste conclusie trekt.Enige veilige remedie: remvloeistof volledig verversen. Sterkte bij het uitleggen aan je vrouw..
- Frank van der Zee (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2009 23:54 #1237143
door Frank van der Zee (GAST)
Beantwoord door Frank van der Zee (GAST) in topic Koelvloeistof.
Ik ben nog even gaan kijken naar een wit tankje ongever midden in/op de motor,en ik denk dat je de koelvloeistof hebt afgevuld. Heb je dat trouwens met water of met één of andere zeeptoestand gedaan.
Ik ben niet een grote techneut, maar ik denk dat het systeem een surplus aan koelvloeistof er vanzelf uitgooit als je de dop er losjes opdraaid. Echter je kunt toch ouderwets hevelen met een stuk slang. Even kijken dat je geen mondvol vloeistof krijgt.
Mazzel
Ik ben niet een grote techneut, maar ik denk dat het systeem een surplus aan koelvloeistof er vanzelf uitgooit als je de dop er losjes opdraaid. Echter je kunt toch ouderwets hevelen met een stuk slang. Even kijken dat je geen mondvol vloeistof krijgt.
Mazzel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2009 06:20 #1237145
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste Hans en jan,
Enorm
Beste Hans en jan,
Enorm bedankt voor jullie replies.
Ja ik heb een scheut(je) water toegevoegd in het driehoekig tankje (vanuit het midden van de motor -vooraanzicht- om 1400 uur)
Ik heb begrepen dat de auto vanmiddag pas gebruikt hoeft te worden dus als er een garage in de buurt tijd heeft kan ik even tussendoor de remvloeistof laten vervangen.
Enorm bedankt voor jullie replies.
Ja ik heb een scheut(je) water toegevoegd in het driehoekig tankje (vanuit het midden van de motor -vooraanzicht- om 1400 uur)
Ik heb begrepen dat de auto vanmiddag pas gebruikt hoeft te worden dus als er een garage in de buurt tijd heeft kan ik even tussendoor de remvloeistof laten vervangen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2009 06:47 #1237146
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt
Driehoekig tankje = remvloeistof.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2009 08:21 #1237149
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En dus......
Driehoekig tankje = remvloeistof + koelvloeistof = NIET RIJDEN (of in ieder geval op je dooie gemakje, met de hand aan de handrem.)Als je KVST bij hard remmen gaat koken of gaat verdampen dan remt ie helemaal niet meer, gevaarlijke situatie dus.henk 940LPT schreef : Driehoekig tankje = remvloeistof.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2009 09:58 #1237153
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vapour-lock...................
is idd iets wat je liever niet meemaakt.
Ontstaat wanneer water in de remvloeistof gaat koken. Bij de hete remklauwen dus en niet direct bij het reservoir.
Lucht/stoom is samenpersbaar en dus trap je door je rem.
Gebeurt overigens niet zomaar. Het percentage water moet hoog genoeg zijn.
Naar de garage rijden, rustig remmend, zal geen probleem zijn.
Niet wachten naar aanleiding van het bovenstaande want het water uit de koelvloeistof zal zich op termijn
homogeen verdelen in de remvloeistof, percentage water wordt dus nog (veel) hoger dan het al is en dat is wat het gevaar opleverd.
Groet,
Erik
Ontstaat wanneer water in de remvloeistof gaat koken. Bij de hete remklauwen dus en niet direct bij het reservoir.
Lucht/stoom is samenpersbaar en dus trap je door je rem.
Gebeurt overigens niet zomaar. Het percentage water moet hoog genoeg zijn.
Naar de garage rijden, rustig remmend, zal geen probleem zijn.
Niet wachten naar aanleiding van het bovenstaande want het water uit de koelvloeistof zal zich op termijn
homogeen verdelen in de remvloeistof, percentage water wordt dus nog (veel) hoger dan het al is en dat is wat het gevaar opleverd.
Groet,
Erik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2009 14:15 #1237168
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor 4 tientje rijden wij
Voor 4 tientje rijden wij weer veilig EN de auto remt strakker.
Nogmaals dank!
Nogmaals dank!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2009 14:34 #1237169
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ga je er toch weer op
Ga je er toch weer op vooruit.
Ach ja, zolang je geen collega's hebt, die als ze dan eens een keer het oliepeil controleren en ze dan 1 liter motorolie in het koelvloeistoftankje doen. De bedrijfsmonteur een dagje later motorolie in het tankje ontdekt, vervolgens de conclusie trekt : koppakking lek, de cylinderkop demonteert, de kop laat vlakken, weer terug monteert en dan erachter komt, dat hij 2 dagen voor niets heeft gewerkt, dan valt het nogal mee.
Ach ja, zolang je geen collega's hebt, die als ze dan eens een keer het oliepeil controleren en ze dan 1 liter motorolie in het koelvloeistoftankje doen. De bedrijfsmonteur een dagje later motorolie in het tankje ontdekt, vervolgens de conclusie trekt : koppakking lek, de cylinderkop demonteert, de kop laat vlakken, weer terug monteert en dan erachter komt, dat hij 2 dagen voor niets heeft gewerkt, dan valt het nogal mee.
Moderators: Jerry Stam