Deltamill blaast warme lucht
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hoe kan ik controleren of m'n Deltamill airco het nog doet. Volgens mij blaast ie alleen nog maar warme lucht.
De pomp loopt (knopje uit = hart van de pomp staat stil, knopje in = hart van de pomp loopt mee met poulie). Een van de slangen naar de pomp (de voorste) is behoorlijk heet. De slangen die het interieur in gaan (bovenaan op het schutbord aan de passagierszijde) voelen niet warm of koud aan. Ik heb aan de bochtjes gevoeld die daar zitten waar de aan- en afvoer van koudemiddel zit op het schutbord.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Ik ken het principe van de deltamill airco niet en weet bv ook niet of er een lagedrukbveilging inzit. Deze zorgt ervoor dat de pomp niet doordraait waneer er te weinig koudemiddel aanwezig is.
Een van de slangen naar de pomp, maar welke ? De dunnere slang is meestal van het hogedruk gedeelte. Als deze vrij heet wordt, kan het betekenen dat er of te weinig koudemiddel in zit, de pomp aan het eind is (warmlopen) of de olie niet meer goed smeert.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Meer weet ik er ook niet van.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Airco-"boeren" houden volgens mij niet zo van Delta-mil, die hebben namelijk maar 1 vulnippel in het lagedrukcircuit, dacht ik.De dunne is hogedruk, die koud moet zijn bij binnengaan van het schutbord, de dikke leiding is de retour en lagedruk leiding dus, en warmer.960 estate 1996 schreef : Even naar de airco boer en kijken hoeveel druk er nog aanwezig is.
Bovenop de droger (ik vergeet steeds hoe die senseo-formaat-bus rechts achter de grille heet) zit als het goed is een kijkglaasje, waar je schijnend met een zaklamp een groene smurrie in voorbij moet zien komen, bij voorkeur zonder belletjes.Met belletjes is te weinig vulling, vol-groen is prima, zilverkleurig is leeg en dan dus niet meer gebruiken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maakt niets uit voor een goede airco man.
Druk laten testen en waneer te weinig niet alleen afvullen maar eerst leeg trekken en afpersen.
Meestal is er een lek als er te weinig in zit.
Vaak zijn er airco boeren die hem bijvullen en dan werkt hij weer een jaartje maar het beste is de bovengeschreven manier.
Iets lekkage is er altijd langs de pomp as.
Deze lekkage is het grootst als men de airco niet vaak gebruikt.
Dus zoek een goedde airco man.
groet chris
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Volgens de sticker hoort er R12 in te zitten. Kan dat een probleem worden?
Komend weekend rijd ik even op en neer naar het noorden van Duitsland (een uur en een kwartier rijden nadat ik Hamburg voorbij ben). Of het voor die tijd nog lukt? Maandag is alles dicht, dinsdag werk ik tot half vijf, woensdag krijgt de auto een kleine beurt en wordt als het past het catback systeem gemonteerd, vrijdag rond 15:00 uur moet ik vertrekken. Vrijdag 's morgens zal er van iets doen weinig komen, want met twee dagen een wekker die om 5:30 uur afgaat, kom ik waarschijnlijk een paar uurtjes slaap te kort. O ja, ik mis ook nog een paar balanseergewichtjes, dus ik wil de banden ook nog laten balanseren.
Gelukkig heb ik de mechanische delen van de cruise controle, op het balgje en het kabeltje dat daaraan hoort na, nu op en in de auto zitten. Maar de elektriek van de CC moet er voor vrijdag ook nog in. 625 km heen en 625 km terug lijkt me de ideale gelegenheid om de cruise controle te testen.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik stuur je in deze dagen een PB met een nummer van iemand die r12 kan afvullen!!!
Zelf ook eens ervaren bij hem en werkt nu 4 jaar later nog!!
Groet Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
R12 schijnt qua koeling beter te werken dan R134. Hoe is R412 op dat gebied? En moet het systeem er voor omgebouwd worden?
groetjes
Mathy