Verzwaarde veren hulp bij monteren?

• antoine kollee (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2009 20:50 #1073043 door antoine kollee (GAST)
Verzwaarde veren hulp bij monteren? is gemaakt door antoine kollee (GAST)
Dag allemaal,
Heb de Nivomats onder onze 945 moeten vervangen, er zijn nu gewone schokbrekers geplaatst. Merkte na onze trip naar Frankrijk vorige week dat de auto toch echt teveel doorhangt achter. Heb verschillende draadjes op het forum gelezen over verzwaarde veren en ben er achter dat dat de beste oplossing voor me is. Ben zelf niet in het bezit van het juiste gereedschap en (vooral) technisch inzicht. Is er iemand in de omgeving van Haarlem die de veren voor me (of met me) kan monteren (tegen vergoeding uiteraard)?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2009 20:55 #1231017 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Hulp?
Hoi Twannie,

ik ga hetzelfde grapje binnenkort uithalen, maar dan andersom.....
Nivomats eronder gezet dus nu ook lichtere veren en de zwaardere veren eronderuit.
Ik weet niet hoeveel haast je er mee hebt, maar ik wil je best wel helpen hoor.

Gulle Groet,

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2009 20:56 #1231019 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Ook de veren
Als je de nivomats vervangd door gewone schokbrekers, moet je ook de veren vervangen. De veren welke worden gebruikt in combinatie met de nivomat hebben een andere veerkarakteristiek.
Ik heb destijds onder de vorige 945 de "zware veren" toegepast. Is goed bevallen, maar heb nu weer nivomats.

• antoine kollee (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2009 21:17 #1231024 door antoine kollee (GAST)
Beantwoord door antoine kollee (GAST) in topic Hee, dat is goed nieuws. Ik
Hee, dat is goed nieuws. Ik heb geen enorme haast, moet de veren ook nog bestellen. Waar woon je Miquel en op welke termijn wil jij jouw nivomats vervangen?

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2009 21:21 #1231026 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic nivomats...
Hoi Twannie,

mijn nivomats zitten er al een tijdje onder, maar de veren.... dat wist ik in het begin niet, ik vond mijn auto al een beetje 'stug' veren....
Ik heb de veren as. vrijdag in huis en zet ze er volgende week onder.
Zeg maar wat jou het beste uitkomt, ik moet je wel zeggen dat ik het liefst 'door de week' kom, het weekend moet ik meestal werken of heeft de vrouw mij liever thuis.... die werkt weer door de weeks... snappie! ;-)

GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2009 21:26 #1231027 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic eigenlijk een vraag
aan Miguel, Is de combinatie van nivomats en de standaard veren juist niet fijn?
Mijn 945 ligt s'morgens diep in de veren om met de nivomats weer netjes recht te komen.
Houden de standaard veren  de auto niet netjes recht zodat de nivomats alleen bij zware belasting ingrijpen?
Of is de combinatie nu zeer stug geworden.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2009 21:38 #1231031 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic een plank...
Hoi René,

nou, eerlijk gezegd vind ik de combinatie van zware veren en nivomats een beetje te...
En ik rij niet zo vaak met zware belasting, ik heb geen LPG tank achterin liggen, dus het gaat nogal ten koste van het comfort.
Soms voelt het net alsof ik in een plank rijd, vandaar dat ik toch graag de wat lichtere veren eronder wil gaan zetten, wanneer het niet bevalt kan ik altijd nog terug, toch?

GG,

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2009 21:45 #1231032 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Andersom

Holzken schreef : Mijn 945 ligt s'morgens diep in de veren om met de nivomats weer netjes recht te komen.

Ik denk dat dit niet aan je veren ligt, maar dat je nivomats aan het overlijden zijn. Hoe lang zitten ze er al onder?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2009 22:52 #1231039 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoeft niet

Eric Bakker schreef :

Holzken schreef : Mijn 945 ligt s'morgens diep in de veren om met de nivomats weer netjes recht te komen.

Ik denk dat dit niet aan je veren ligt, maar dat je nivomats aan het overlijden zijn. Hoe lang zitten ze er al onder?

Dit hoeft niet zo te zijn (en dat hoop ik voor je). Ook nieuwe Nivomats zakken door als de veren slap zijn

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2009 22:57 #1231041 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
77 ltr ringtank en 350K laat zijn sporen achter, toch doen ze nog goed hun werk, dempend en op niveau of nivo net wat je wil.
Ik hou de combinatie in gedachten, het kan voor mijn situatie met de gastank beter zijn.

Moderators: Jerry Stam