nivomat
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Sachs maakt beide, normale en nivomat schokdempers. De nivomaten brengen je wagen, ongeacht de lading, tijdens het rijden op de gewenste hoogte. Deze dragen deels de body. (lees lichtere veren) De normale demper heeft altijd dezelfde hoogte, tot je er lading in mikt.(zwaardere vere, welke het gehele gewicht dragen)
Stap je van het 1e type over naar de andere dan zullen de veren mee moeten.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik probeer het nog maar weer eens: bestaan er ook nivomats (van welk merk dan ook) die zwaardere veren in zich hebben? Dit omdat ik met goed fatsoen menig erf niet afkom door mijn lamme bladbveer.....jhuijsmans schreef : Een nivomat is een type schokdemper, Sachs is een merk. (welke ook door volvo gebruikt wordt, maar dan met eigen logo, als ik het me goed herrinner)
Sachs maakt beide, normale en nivomat schokdempers. De nivomaten brengen je wagen, ongeacht de lading, tijdens het rijden op de gewenste hoogte. Deze dragen deels de body. (lees lichtere veren)
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Onlangs hoorde ik dat er zwaardere bladveren beschikbaar waren die in combinatie met gewone schokdempers onder een 960 gemonteerd konden worden.
Omdat ik niet verwachte dat daar vraag naar was heb ik verder geen onderzoek gedaan of gereageerd.
Nu ik jouw zo hoor zal ik er toch eens achteraan gaan. Het is dus volvo nummer 9140471.
Is een nieuwe bladveer dan zo duur bij de dealer? Of is het erg veel werk een andere te monteren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
(veer zelf is ook niet goedkoop)
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Marco
- Nieuw lid
-