Wagen hangt scheef.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik merk er niks van tijdens het rijden, maar het oog wilt ook wel wat natuurlijk, dus mocht dit eenvoudig op te lossen zijn, zou ik dit wel eens laten nakijken. Zijn hier nog mensen die een naar links of rechts hangende 7/9 hebben/hadden en weten waaraan dit ligt?
Sommigen zeggen mij dat de veren aan de linkerkant waarschijnlijk iets lammer geworden zijn door het veel rijden met enkel een chauffeur in de wagen en dit lijkt mij ook het meest logische aangezien de wagen omhoog gehouden wordt door de veren, maar er werd mij ook al verteld dat het door de schokdempers kan komen. Ik dacht dat deze enkel de veerbeweging dempen en niet de wagen (helpen) omhoog houden?
groetjes,Isabelle
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij normale veren + dempers dragen de veren de auto/het gewicht en zorgen de dempers ervoor dat je niet deinend door het leven gaat. Meer gewicht = lagere liggende auto. Nivomats vervangen de dempers maar dragen daarbij ook deel van het gewicht van de auto. De veren dragen de rest, en zijn dus ook lichter'/minder sterk dan de gewone veren. Bij goede nivomats is meer gewicht = een recht liggende auto, met de aantekening dat de de auto recht komt te liggen na een paar honder meter gereden te hebben. Omdat je een sedan hebt en het een vrij standaard uitvoering is, zou ik eerst aan normale veren denken. Nivomats lijken mij minder waarschijnlijk. Maar de bandenmaat checken is natuurlijk ook een goed/snel uit te voeren ideeCandisa schreef : maar er werd mij ook al verteld dat het door de schokdempers kan komen. Ik dacht dat deze enkel de veerbeweging dempen en niet de wagen (helpen) omhoog houden?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn 740 sedan hangt ook "scheef". Nu ben ik wel een perfectionist. en ik heb helaas een bijna feiloos zicht voor horizontale en scheve lijnen. Ik ben benieuwd hoe scheef die van jou dan daadwerkelijk hangt en of dat over de gehel linkerzijde is of enkel voor of enkel achter. Ik heb het op een sleuteldag eens nagemeten bij verschillende clubauto's die overigens allemaal in goede staat verkeerden ten tijde van het meten. Het verschil liep van circa 1/2 cm tot 3,5 cm. En natuurlijk allemaal lager aan de bestuurderskant. Zoals <a href="/node/16284" target="_blank">je hier kunt</a> lezen, ik heb het er maar bij laten zitten. Dat neemt niet weg dat er vast wat aan te doen is. Bij mij is de achtervering kompleet vernieuwd ( veren en schokbrekers) vooraan nog niet. IK heb eigenlijk nog niet gekeken hoe het eruit ziet als er iemand inzit.
Groet en succes! Rudiger
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
De bandenmaat en bandenspanning ga ik eens bekijken, maar de wagen is zo gekeurd geweest, wat normaal niet zou mogen lukken met verschillende banden.
De veren lijken dus de meest logische oorzaak, mocht dat verhaal over de nationale versus europese gelijkvormigheidsattesten (zie topic over verlagen in het tuning gedeelte) kloppen, kan ik misschien toch best gewoon het risico wagen er verlagingsveren onder te stoppen als ze toch vervangen moeten worden...
Edit: blijkbaar waren we met een aantal tegelijk aan het posten. Het scheefhangen valt met het blote oog toch wel behoorlijk op vind ik, zowel vooraan als achteraan (wat mij logisch lijkt, anders is je carosserie toch krom?), ik heb het nog niet nagemeten, ik ga dat straks even doen
groetjes,Isabelle
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
groetjes,Isabelle
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Als de wielen recht vooruit staan, hoort de auto recht te staan. Draai je aan het stuur, dan duwen beide wielen het stuur iets omhoog. Maar aan de kant waar het wiel zit dat de binnenbocht maakt, wordt de auto iets verder omhoog geduwd dan aan de andere kant. Dit komt omdat de fusee iets scheef staat. Dit scheef stellen van de fusee wordt met opzet gedaan, omdat de voorwielen dan vanzelf rechtuit willen lopen. Een 2CV (lelijke eend) heeft dat heel erg extreem.
groetjes
Mathy