Airbag
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoe kan ik (zonder crashtest) nagaan of mijn '93er 945 2.0 turbo GL al dan niet is uitgevoerd met airbag(s)?
Groet,
Niels
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Denk dat ze in '93 nog geen zij/stoel airbags hadden, dus alleen in stuur en mogelijk boven dashboardkastje voor de passagier ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het stuur is een 4 spaak, met een flink middenstuk, meestal met SRS erop.Tevens staat dit op het dashboard, aan de bijrijderskant, als ie daar ook zit.
Als laatste zit er mogelijk een sticker op de linker-zijkant van het dashboard,die je alleenziet als je die deur open dot.Deze:
Daarnaast zit er dus een sticker in de B-stijl, die je alleen ziet als je de bestuurders-ACHTER-deur open doet, en die ziet er zo uit:
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Het zou in je instructieboekje moeten staan. En anders kan de Volvodealer of de importeur je wel zeggen of ze erin zitten en hoeveel erin zitten. En natuurlijk ook waar die dan zitten.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Toch ook mooi.
Vreemd genoeg is in de dorpels wel 'SIPS' geslagen.
Airbags in (laten) bouwen.. Is dat wat? Iemand ervaring mee?
- V700 register
- Nieuw lid
-
SIPS heeft niets te maken met de SRS of Airbag systemen in de auto.nluigjes schreef : Vreemd genoeg is in de dorpels wel 'SIPS' geslagen.
SIPS is Side Impact Protecting System, wat betekent dat de krachten die ontstaan bij een aanrijding op een dusdanige manier worden afgevoerd dat je daar als inzittende zo min ogelijk last van zou moeten hebben.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
SIPS staat voor Side Impact Protection System en staat eigenlijk voor een (mechanische) aanpassing aan de structuur van de auto. Heeft dus met airbags op zich niks te maken.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
tnx all.
Airbag inbouwen, is dat een kwestie van een stuur met airbag erin zetten?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hmm,nluigjes schreef : weer wat geleerd.
tnx all.
Airbag inbouwen, is dat een kwestie van een stuur met airbag erin zetten?
Volgens mij moet er ook nog een sensor zitten die de krachten meet.Ik zou er niet aan beginnen; een fout gemonteerde airbag die in je gezicht afgaat is ook niet alles.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik ben het helemaal met Magnet eens. Niet aan beginnen. Volgens mij wordt het zelfs door fabrikanten afgeraden.
Groetjes
Mathy