We zijn weer thuis..hortend en stotend, dat wel. --> OPGELOST
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-07-2008 23:10 #1066342
door V700 register
We zijn weer thuis..hortend en stotend, dat wel. --> OPGELOST is gemaakt door V700 register
Tja, dan begin je vol goede moed aan een lange reis naar Frankrijk en tijdens de heenreis voel je al nattigheid. Lambalampje ging ook aan. Uitgezet met zekeringetje 1.
Beetje schudden, af en toe stoten, inhouden...alles boven de 100 km/u vanaf het moment dat de lock-up erin gaat. Met de LPI wel ietsjes gewend, maar dit ging even verder.
Op de terugreis veel erger, continu de billen bij elkaar: stotteren, af en toe een klap in de aandrijving, vaak een siddering...maar verder wel de snelheid van de cruise control vasthouden.
Pas na een paar uur cruisen op 130 km/u werd het minder. Tot na de tankstop van een kwartier, dan begon het weer. Tussendoor gasgeven gaat stoterig en niet soepel, soms met een klap in de aandrijving als je gas loslaat. Lambdalampje weer aan. Aangelaten, want laat 'm morgen uitlezen bij de dealer.
Onder de 90 km/u niet zoveel aan de hand. Maar eenmaal op de autoroute begon de ellende. Soms bijna niet meer mee te rijden, maar ik vertikte het te stranden dus gewoon de cruise erop laten staan tot we eindelijk thuis waren.
Goed nog te weten:
zowel op gas als op benzine
bij koude motor het toerental na een minuutje te zagen. Als je dan rijdt voelt het steeds alsof de motor een duwtje krijgt. eenmaal warm is 't weer weg.
bougiekabels, verdeelkap en rotor zijn onlangs vervangen.
de problemen worden heftiger als de lock up is ingeschakeld. Maar naar mijn gevoel kan dit alles niet alleen uit de automaat komen.
Wat denken jullie?
Groet,
Joost (lekker bruin, maar niet zo lekker gereden
Beetje schudden, af en toe stoten, inhouden...alles boven de 100 km/u vanaf het moment dat de lock-up erin gaat. Met de LPI wel ietsjes gewend, maar dit ging even verder.
Op de terugreis veel erger, continu de billen bij elkaar: stotteren, af en toe een klap in de aandrijving, vaak een siddering...maar verder wel de snelheid van de cruise control vasthouden.
Pas na een paar uur cruisen op 130 km/u werd het minder. Tot na de tankstop van een kwartier, dan begon het weer. Tussendoor gasgeven gaat stoterig en niet soepel, soms met een klap in de aandrijving als je gas loslaat. Lambdalampje weer aan. Aangelaten, want laat 'm morgen uitlezen bij de dealer.
Onder de 90 km/u niet zoveel aan de hand. Maar eenmaal op de autoroute begon de ellende. Soms bijna niet meer mee te rijden, maar ik vertikte het te stranden dus gewoon de cruise erop laten staan tot we eindelijk thuis waren.
Goed nog te weten:
zowel op gas als op benzine
bij koude motor het toerental na een minuutje te zagen. Als je dan rijdt voelt het steeds alsof de motor een duwtje krijgt. eenmaal warm is 't weer weg.
bougiekabels, verdeelkap en rotor zijn onlangs vervangen.
de problemen worden heftiger als de lock up is ingeschakeld. Maar naar mijn gevoel kan dit alles niet alleen uit de automaat komen.
Wat denken jullie?
Groet,
Joost (lekker bruin, maar niet zo lekker gereden
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-07-2008 11:43 #1207926
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dit lijkt zeer sterk op een
Dit lijkt zeer sterk op een defecte Lambdasensor Joost.
Ik ben benieuwd of de foutcodes ook die richting aangeven.
Sterkte!
Groet,
Paul
Ik ben benieuwd of de foutcodes ook die richting aangeven.
Sterkte!
Groet,
Paul
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-07-2008 16:30 #1207938
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt
Klopt als een bus, Paul.
Net terug van de Volvo-dealer en de code gaf idd een slecht werkende lamba sensor als oorzaak.
Verdere storingen waren er niet.
We zetten 'm maar weer bij de monteur neer.
Joost
Net terug van de Volvo-dealer en de code gaf idd een slecht werkende lamba sensor als oorzaak.
Verdere storingen waren er niet.
We zetten 'm maar weer bij de monteur neer.
Joost
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-07-2008 17:29 #1207946
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic code
Welke code was dat?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-07-2008 20:27 #1207966
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Code!
De code is 2-1-2: geen of verkeerd signaal verwarmde lambda sonde.
Kosten bij de dealer 17,23 arbeidsloon en 0,86 'klein materiaal'.
Klein materiaal? De computer uitlezen? Maar...maar...ze zullen me toch niet het printje hebben laten betalen? Nee. Onmogelijk... Of toch wel?
Joost
Kosten bij de dealer 17,23 arbeidsloon en 0,86 'klein materiaal'.
Klein materiaal? De computer uitlezen? Maar...maar...ze zullen me toch niet het printje hebben laten betalen? Nee. Onmogelijk... Of toch wel?
Joost
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-07-2008 20:39 #1207969
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic makes sense
dat is idd de enige code waar de lambda sensor een waarschijnlijke oorzaak is. Kan ook nog steeds bekabeling zijn natuurlijk.
Ben benieuwd of het helpt (jij vast ook
Ben benieuwd of het helpt (jij vast ook
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2008 13:43 #1208093
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LMM
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2008 15:04 #1208215
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sonde
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2008 15:09 #1208216
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Proficiat! mooi
Proficiat! mooi resultaat.
Heb je de oude sonde nog meegenomen voor een verdere post-mortem? ik ben erg nieuwsgierig wat er nou precies kapot gaat aan een lambda sonde..
Heb je de oude sonde nog meegenomen voor een verdere post-mortem? ik ben erg nieuwsgierig wat er nou precies kapot gaat aan een lambda sonde..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2008 15:31 #1208218
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weg ermee
Moderators: Jerry Stam