Draagarm verlengd

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2007 16:04 #1061740 door V700 register
Draagarm verlengd is gemaakt door V700 register

Zo jongens,

Heb het onderstuur van de ('92-er) 960 Estate een beetje weggewerkt. Stuurt nu stukken strakker door de bochten en neutraler. Heb de achterste draagarmen elk met 6mm verlengd door opvullen van drie grote ringen, wou misschien nog 2mm bij doen maar had geen ringen meer liggen.. Deze heb ik aan de achterzijde van de halve maantjes aangebracht. Is wat wrikken en wegen om de bouten weer door de bussen te krijgen maar lukt wel met een beetje spelen hier en daar. Het wiel komt nu als ware iets naar voren. Het verschil mag er zijn, aan te bevelen (tenminste als je het veilige onderstuur weg wilt werken. Je wordt nu minder snel "gewaarschuwd"). Had ik ook aangebracht bij mijn 760 cabrio met succes. Dit is een hele oude tip die Co eens jaren geleden beschreven heeft en ben deze aanpassing wel vaker tegengekomen of Amerikaanse Volvo sites.

Als ik mij niet vergis zijn er ook wat langere draamarmen te koop (origineel) of een andere fuseekogel (daar ben ik niet zeker van).

Groetjes,

Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2007 22:33 #1177763 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Naloop

Als ik je goed begrijp heb je nu meer naloop.

Een keertje 4-wiel uitlijnen bij iemand die er verstand van heeft geeft inzicht of de wielen werkelijk goed onder je auto zitten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2007 08:27 #1177791 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt Robert, Er

Klopt Robert,

Er zijn/waren zogenaamde taxi reactiestangen te koop, deze stangen waren een cm lager als standaard reactiestangen, doel was primair om de bandenslijtage op de voorwielen wat lager te krijgen, en, wat jij nu primair hebt gedaan, het onderstuurkarakter om te zetten naar een, naar mijn idee, veiliger overstuur/neutraal karakter, ik zelf vind het nog steeds veel prettiger als de achterkant uitbreekt, poepie gas erbij tegensturen, dikke pret.

Groeten, Co.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2007 12:48 #1177811 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hej Co,

Ja, hij stuurt echt merkbaar neutraler. Ik vind het persoonlijk prettiger rijden maar ja, dat is smaak natuurlijk.

Ik meen ook dat er fuseekogels te krijgen zijn die een wat neutraler stuurgedrag geven. Ik dacht dit eens een keer ergens gelezen te hebben maar weet niet meer waar. De kogel die in de veerpoot haakt is hierbij een beetje uit het lood gezet zogezegd. Ik ben dik trevreden met dit resultaat, onder de cabrio had ik het ook al toegepast en deze stuurt aanzienlijk lekkerder door de bocht dan mijn standaard witte 760 (zonder modificatie). Omdat de 960 toch wel wat meer power heeft heb ik het er maar ondergezet. Rijdt wat lekkerder (smaak).

Andre: Nog wel even inderdaad een keer de voorwielen opnieuw laten uitlijnen. Maar er is niks aan de hand hoor met deze modificatie.

En pret? 's Winters met sneeuw MOET ik altijd even naar een bedrijfsterrein. Om te spelen...

Groetjes,

Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2007 00:52 #1177863 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic titel van bericht wijzigen?

Leuk dat iemand anders nu ook eens ontdekt dat het werkt!

Ik rij er 2 jaar mee en heb ik hier ook 2 jaar geleden al eens eerder iets over geschreven.

Ik heb op mijn auto ook een negatief camber modificatie zitten (-1,5 degr), dat maakt de auto op sportbandjes ( Bridgestone RE050A) helemaal een rotonden vreter!

Met deze modificaties komen de wielstanden van de voorwielen aardig in de buurt van een BMW M-sport afstelling...!

tip: noem het bericht wel even iets anders: Het gaat hier nl. om reactiestangen en niet om draagarmen. Een essentieel technisch verschil!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2007 09:13 #1177869 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Draagarmsteun

JanV schreef :
Leuk dat iemand anders nu ook eens ontdekt dat het werkt!

Ik rij er 2 jaar mee en heb ik hier ook 2 jaar geleden al eens eerder iets over geschreven.

Ik heb op mijn auto ook een negatief camber modificatie zitten (-1,5 degr), dat maakt de auto op sportbandjes ( Bridgestone RE050A) helemaal een rotonden vreter!

Met deze modificaties komen de wielstanden van de voorwielen aardig in de buurt van een BMW M-sport afstelling...!

tip: noem het bericht wel even iets anders: Het gaat hier nl. om reactiestangen en niet om draagarmen. Een essentieel technisch verschil!

Volvo noemt dit onderdeel een "Draagarmsteun". Dit even om verdere onduidelijkheden weg te nemen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2007 18:26 #1177925 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jan,

Ja, inderdaad. Officieel is het een reactiestang maar je wist waar het overging. Engelsen noemen het een pushrod, ook aardige benaming, het houdt de veerpoot in de juiste stand bij stuwkrachten bij rijden. Ik dacht dat het andere gedeelte waar de fuseekogel in zit het wieldraagarm heet??

Enfin, het werkt prima die modificatie. Weet jij ook iets af van die fuseekogels die wat neutraler stuurgedrag geven???

Groetjes,

Robert

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2007 20:01 #1177929 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Quanta costa?

Hallo Volvisti

Kan iemand mij/ons misschien vertellen wat al dit moois (origineel van Volvo) kost? En wat de juiste bestelnummers zijn?  Eventueel zijn plaatjes ook welkom. 

Groetjes

Mathy (die nog niet zo lang geleden z'n auto heeft laten uitlijnen en het vervangen van de rubbers nog redelijk vers in het geheugen heeft)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2007 22:25 #1177967 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ook

Ik heb deze modificatie ook, dankzij JanV.

Bevalt uitstekend!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2007 00:15 #1178373 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic fuseekogels

van de 240 weet ik dat die beschikbaar zijn.

voor de 700/900 heb ik er nog nooit van gehoord dat ze bestaan.

Moderators: Jerry Stam