cruise control 740 '90

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2007 19:47 #1060902 door V700 register
cruise control 740 '90 is gemaakt door V700 register
Ben ook voornemens een originele CC in mijn Volvo 740 2.4 in te bouwen en zoek dus ook een inbouwschema. Heeft iemand dat en zou hij/zij dat aan mij kunnen doorsturen of kan iemand een link plaatsen naar de documentatie als dat zich hier ergens op deze website bevindt? Heb al lopen zoeken, maar kan nog niets vinden.
 Alvast hartelijk dank,
Frank

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2007 22:07 #1172380 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Electrisch?

Als het niet de vacuumpomp is, dan lijkt het er op dat de regelunit "denkt" dat hij steeds moet accelereren. Hij "denkt" dus dat jij steeds op het acceleratieknopje op de hendel drukt. Het kan dus een electrische sluiting zijn. Waarschijnlijk is het handig om de bekabeling vanaf de hendel te controleren tot en met de regelunit. Je kunt de schakelaar eenvoudig bereiken door de stuurkolom-delen uit elkaar te schroeven en de connector van de CC-hendel los te maken. Meet de hendel eerst door en ga zo stapsgewijs te werk tot aan de regelunit.

Groeten,

Lieme Huib

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2007 22:10 #1172382 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oke ik ga het proberen.

oke ik ga het proberen. iig bedankt

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2007 17:31 #1172485 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Huh??????

LHOsinga schreef :
Als het niet de vacuumpomp is, dan lijkt het er op dat de regelunit "denkt" dat hij steeds moet accelereren. Hij "denkt" dus dat jij steeds op het acceleratieknopje op de hendel drukt. Het kan dus een electrische sluiting zijn. Waarschijnlijk is het handig om de bekabeling vanaf de hendel te controleren tot en met de regelunit. Je kunt de schakelaar eenvoudig bereiken door de stuurkolom-delen uit elkaar te schroeven en de connector van de CC-hendel los te maken. Meet de hendel eerst door en ga zo stapsgewijs te werk tot aan de regelunit.

Sinds wanneer zit er een regeling op de CC in de 700.

Die heeft alleen aan, uit en resume en natuurlijk set.

De late 960's hadden wel het + en - knopje.

Ik denk eerder dat er een ingestelde snelheid blijft "hangen" in de computer, misschien een verkeerde aansluiting op de spanning, een vaste plus in plaats van een geschakelede.

Als de spanning er af is geweest is de computer zijn geheugen kwijt, dus als er per ongeluk een vaste plus op is gezet raakt hij de ingestelde snelheid nooit kwijt.

Ik denk dat je de volgende test eens moet uit voeren.

Schakel de CC op OFF, ga een stukje rijden op een lange rustige weg.

Schakel de CC op ON bij plm 70 km/u en druk op SET. Deze snelheid moet vastgehouden worden.

Tik de rem aan, de CC schakelt af en als je bent teruggezakt naar plm 60 km/u gebruik dan RESUME en kijk tot waar hij versnelt.

Is dat weer de 70 km/u dan is het goed.

Stop dan, zet de motor en contact af, start weer en rij naar de 55 à 60 km/u, gebruik dan weer RESUME, gaat hij weer naar de ingestelde 70 km/u dan raakt de computer zijn geheugen niet kwijt.

Even kijken of je alle "plussen" goed hebt afgetakt en anders gewoon jezelf aanwennen om eerst op SET te drukken voordat je RESUME gaat gebruiken.

Als dit niet werkt zou ik ook even niet weten hoe je anders het "geheugen" leeg krijgt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2007 17:58 #1172487 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wel +

Op een 700 zit wel een + functie; namelijk de set knop ingedrukt houden, dan begint ie te versnellen.

Groetjes Harnt 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2007 18:07 #1172488 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wist ik niet

Harnt schreef :
Op een 700 zit wel een + functie; namelijk de set knop ingedrukt houden, dan begint ie te versnellen.

Oke, wist ik niet, heb dus altijd gas bijgegeven met de voet en weer SET ingedrukt.

Maar de test welke ik beschreef is wel goed om te kijken of de computer "leeg" komt.

En anders heeft Lieme Huib gelijk, er zit dan misschien een storing in de bedrading waardoor een continue indrukken van de SET wordt nagebootst.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2007 23:00 #1172543 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hmm ja is een goeie manier

hmm ja is een goeie manier om het te controleren maar hij versnelt ook als ik hem off heb staan ik doe gewoon helemaal niks en bij 2500 toeren neemt hij alles over en ik kan hem dan alleen stoppen door op de koppeling of rem te drukken.

dus in eigenlijk moet de computer dan helemaal niks doen maar wat er dan wel fout gaat weet ik nie

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2007 00:34 #1172839 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic cruise control

Buiten het "gesloten systeem" en de vaste aansluitingen van de cruise control

gaan er nog verschillende draden van knippelicht schakelaar en control unit naar

- zekeringkast +

- rem/koppelingspedaal

- carrosserie ( - pool )

- snelheidsmeter

<u>Heb je deze allemaal aangesloten?</u> ( Ik wel maar de mijne werkt helemaal nog niet...)

&#160;

Micha

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2007 04:27 #1172849 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja dat wel bedrading zat

ja dat wel bedrading zat er al allemaal in het werkte alleen niet goed. heb gister alle bedrading na gelopen en gemeten en heb nergens een storing zo als ik nu kan bedenken krijg ik spannig waar ik hem moet hebben en sturing vanuit de schakelaar ook. eenigste wat ik mij nu nog kan bedenken is dat computertje kapot is!? gebeurd dat vaker of is dat eigenlijk maar zeldzaam?

groetjes ik

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2007 20:24 #1173194 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hehe

hij werkt weer

dank zij de schema's die ik heb toe gemailt gekregen heb ik het kunnen vinden.

bleek dus dat er iets door gebrand! ff solderen en hij werkt weer was ff 12 cent kwijt voor nieuwe onderdelen maar ja hij doet het weer.

&#160;

bedank iedereen voor mee denken en alle reacties

groetjes patrick

Moderators: Jerry Stam