motorrem automaat
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2006 02:58 #1057191
door V700 register
motorrem automaat is gemaakt door V700 register
heren,
de volgende vraag,
ik rij een 940 automaat en vraag me af of het normaal is dat wanneer ik het gaspedaal loslaat de wagen uitrolt alsof deze in de neutraal staat, zou de automaat niet ook op de motor moeten remmen
de wagen is van ´95
gr, Niels
de volgende vraag,
ik rij een 940 automaat en vraag me af of het normaal is dat wanneer ik het gaspedaal loslaat de wagen uitrolt alsof deze in de neutraal staat, zou de automaat niet ook op de motor moeten remmen
de wagen is van ´95
gr, Niels
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2006 18:29 #1149400
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat hangt er van af!
Niels,
Hangt er van af in welke stand de keuze handel staat en welke versnelling op dat moment is ingeschakeld!
Hier is de lijst (voor de AW):
Keuze ingeschakelde
handel versnelling Afremmen motor
D 1 NEE
2 NEE
3 JA
4 JA
2 1 NEE
2 JA
1 1 JA
Groetjes,
Robert.
PS van de ZF heb ik geen gegeves.
Hangt er van af in welke stand de keuze handel staat en welke versnelling op dat moment is ingeschakeld!
Hier is de lijst (voor de AW):
Keuze ingeschakelde
handel versnelling Afremmen motor
D 1 NEE
2 NEE
3 JA
4 JA
2 1 NEE
2 JA
1 1 JA
Groetjes,
Robert.
PS van de ZF heb ik geen gegeves.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2006 18:34 #1149401
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic PS:
Als bovenstaande lijst je niet bekend voorkomt met het gedrag van de automaat is er iets in het kleppenhuis niet in orde. Heb ook 1 keer altijd vrijloop bij gas los meegemaakt met een automaat. Kleppenhuis moet dan uitelkaar en worden nagekeken. Heb daar ook eens iets over gelezen op een Amerikaanse site.
Wat je kunt proberen in dat geval is de bak te SPOELEN met verse hydraulische olie.
Robert
Wat je kunt proberen in dat geval is de bak te SPOELEN met verse hydraulische olie.
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2006 19:10 #1149405
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic aw bak
als ik de lijst zo bekijk denk ik dat t niet helemaal in orde is, volgens mij remt de mijne als de pook in de D staat niet in de 3 of de overdrive

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2006 20:06 #1149409
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zou kunnen
Niels,
Hoeveel is er met de automaat gereden? Bij flinke snelheid meer dan 80 moet bij gas los toch wel op motor worden afgeremd en zeker merkbaar met overdrive uitgeschakeld.
Hoe reageert de transmissie als je bij 80km handmatig terugschakelt naar "2"?
Robert
Hoeveel is er met de automaat gereden? Bij flinke snelheid meer dan 80 moet bij gas los toch wel op motor worden afgeremd en zeker merkbaar met overdrive uitgeschakeld.
Hoe reageert de transmissie als je bij 80km handmatig terugschakelt naar "2"?
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2006 22:04 #1149428
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic terug naar 2
wow bij tachtig geen idee, vandaag wel bij 50 geprobeerd en dan remt ie wel goed op motor, hoor verder geen gekke dingen, maarre een automaat moet dat toch zelf doen (daarvoor heb ik een aut)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2006 09:53 #1149448
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic voorheen schakelrijder?
als je voor het eerst in een automaat rijdt, dan voelt het inderdaad alsof de auto veel minder op de motor remt, zeker bij onze oudere automaatjes.
Wanneer je bij een automaat optrekt en je laat het gas los, schakelt deze automatisch naar je hoogste versnelling met het minste remmend vermogen.
Wil je op de motor remmen, dan moet je de bak in de 2 of erger nog in de 1 zetten, maar ik heb geen idee of dit wel bevorderlijk is voor de toestand van de automaatbak.
Het minder remmend vermogen van een automaatbak uit zich meestal ook in een snellere slijtage van schijven en blokken.
Wanneer je bij een automaat optrekt en je laat het gas los, schakelt deze automatisch naar je hoogste versnelling met het minste remmend vermogen.
Wil je op de motor remmen, dan moet je de bak in de 2 of erger nog in de 1 zetten, maar ik heb geen idee of dit wel bevorderlijk is voor de toestand van de automaatbak.
Het minder remmend vermogen van een automaatbak uit zich meestal ook in een snellere slijtage van schijven en blokken.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2006 11:15 #1149454
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic (daarvoor heb ik een aut) :)
Een combinatie van de vloeistofkoppeling, schakelgedrag automaat en het motormanagement systeem veroorzaakt dit symptoom.
- Vloeistof koppeling drukt nog even door en nog in een hogere versnelling ook.
- Brandstof computer geeft een verhoogd stationair tot het moment dat de auto stilstaat.
Inderdaad op tijd je voet van het gaspedaal anders moet je inderdaad vaak bijremmen.
Adrian 740 91 D24 M47 airco 500k 940 96 B230FK AW71L ecc 148k
- Vloeistof koppeling drukt nog even door en nog in een hogere versnelling ook.
- Brandstof computer geeft een verhoogd stationair tot het moment dat de auto stilstaat.
Inderdaad op tijd je voet van het gaspedaal anders moet je inderdaad vaak bijremmen.
Adrian 740 91 D24 M47 airco 500k 940 96 B230FK AW71L ecc 148k
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2006 12:08 #1149459
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mee eens
Mee eens, ik heb zelf 9 maanden automaat gereden.
Een automaat (ten opzichte van een schakelbak) dendert voor je gevoel altijd door bij gas los.
Toch moet een automaat op de snelweg bij gas los wel degelijk op de motor remmen. Ik merk wat dat betreft weinig verschil met mijn kersverse 740 schakelbak.

Wouter van Pernis
Lidnummer 718
<strike>Volvo 740 2.3 GL automaat</strike>
<strike>B230F - 1989 - LPG</strike>
Een automaat (ten opzichte van een schakelbak) dendert voor je gevoel altijd door bij gas los.
Toch moet een automaat op de snelweg bij gas los wel degelijk op de motor remmen. Ik merk wat dat betreft weinig verschil met mijn kersverse 740 schakelbak.

Wouter van Pernis
Lidnummer 718
<strike>Volvo 740 2.3 GL automaat</strike>
<strike>B230F - 1989 - LPG</strike>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2006 19:12 #1149481
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niels,
als ik het zo hoor is er waarschijnlijk niet veel mis. Je kunt best eens wat raggen met de automaat om te kijken hoe hij reageert (moet je sowiso doen voordat je een automaat koopt). Rij eens 80km/h en hij moet bij handmatig terug naar twee goed op de motor afremmen. Rij ook eens 120 of zo, gas los en handmatig uit overdrive. Dan moet hij ook behoorlijk op de motor afremmen. Als bij dat alles de toeren echt laag blijven, onder 1500 of zo is er iets mis. Probeer gewoon maar even uit. EN: spoel de bak ook eens door met verse olie (dus niet alleen aftappen, dat heeft helemaal geen zin!!!). Grote kans dat de bak nooit is gespoeld, misschien wel eens afgetapt. Even zoeken op de site hoe dat moet. Het is het behoud van de automaat, een revisie kost handen vol geld, een keer spoelen 12liter DexronII of III. Reken uit je winst. Als je er niet uitkomt leg ik het wel uit.
Robert
Robert
Moderators: Jerry Stam