Plekjes op zijruit. Lijkt ijzer.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-09-2006 00:17 #1056409
door Mathy van Nisselroy
Plekjes op zijruit. Lijkt ijzer. is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Aan de linkerkant van m'n 945 uit 1991 zitten op de ruit van de achterdeur en de ruit tussen C en D stijl een paar plekjes. Ik krijg ze er met wrijven en poetsen niet af. Ik heb het idee, dat iemand naast de auto heeft staan lassen of zo. En dat die ijzerdeeltjes zijn. Ze zijn redelijk plat en (roest)bruin van kleur.
Heeft iemand een idee, of en indien ja, hoe ik die plekjes er af krijg?
Groetjes
Mathy
PS het gaat dus om de achterste twee ruiten die je op de avatar rechtsboven kunt zien.
Aan de linkerkant van m'n 945 uit 1991 zitten op de ruit van de achterdeur en de ruit tussen C en D stijl een paar plekjes. Ik krijg ze er met wrijven en poetsen niet af. Ik heb het idee, dat iemand naast de auto heeft staan lassen of zo. En dat die ijzerdeeltjes zijn. Ze zijn redelijk plat en (roest)bruin van kleur.
Heeft iemand een idee, of en indien ja, hoe ik die plekjes er af krijg?
Groetjes
Mathy
PS het gaat dus om de achterste twee ruiten die je op de avatar rechtsboven kunt zien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-09-2006 00:45 #1144848
door André Struis
Andre Struis - lid 514 945 LPT + CHIP
Ze roesten er op den duur wel uit, maar de ruit is voor eeuwig beschadigd.
Andr�©
Beantwoord door André Struis in topic Nooit
Ze roesten er op den duur wel uit, maar de ruit is voor eeuwig beschadigd.
Andr�©
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-09-2006 12:36 #1144871
door V700 register
Dit komt door het gebruik van en slijpschijf.
Er is niets meer aan te doen.
Waarschuwing: bij gebruik van een slijpschijf altijd alles in de buurt verwijderen of afdekken. Zeer aggressieve vonken (brandende metaaldeeltjes dus)
Vr.groet,
john
Beantwoord door V700 register in topic Dit komt door het gebruik
Dit komt door het gebruik van en slijpschijf.
Er is niets meer aan te doen.
Waarschuwing: bij gebruik van een slijpschijf altijd alles in de buurt verwijderen of afdekken. Zeer aggressieve vonken (brandende metaaldeeltjes dus)
Vr.groet,
john
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-09-2006 19:07 #1144886
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt!
Destijds bij het dichtlassen van de "bovenstijl" van de voorruit van mijn 760 cabio had ik de voorruit niet afgedekt. Gevolg: keurig nette strakke gestippelde strepen op de voorruit; lasspetters. Dat had ik dus nooit gedacht. Tis wel zo. Lijkt wel of het glas gevoelig is voor rondspattende vonken. Nu weet ik ook wel dat lasspetters behoorlijk zwaar en heet zijn maar het valt mij tegen van het glas hoe het er op reageert. Oppassen dus.
Robert
Robert
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-09-2006 00:36 #1144908
door André Struis
Ik draag een bril (op m'n hoofd/voor m'n ogen) en heb de volgende ervaring met de glazen:
- glas, in no time vol met spikkels van slijpen en lassen ( ook veiligheidsglas )
- kunststof, in no time krassen, zodat het zicht behoorlijk minder wordt.
- Gehard kunststof (speciaal voor kinder-brillen) Hier blijven de draaikrullen weer aan hangen/branden in.
Dus: ik koop de goedkoopste titanium bril bij Hans A. Twee of drie tegelijk in de actie voor 45 euri. en gooi ze gewoon weg...................wanneer ze beschadigd zijn.
Andr�©
Beantwoord door André Struis in topic Bril
Ik draag een bril (op m'n hoofd/voor m'n ogen) en heb de volgende ervaring met de glazen:
- glas, in no time vol met spikkels van slijpen en lassen ( ook veiligheidsglas )
- kunststof, in no time krassen, zodat het zicht behoorlijk minder wordt.
- Gehard kunststof (speciaal voor kinder-brillen) Hier blijven de draaikrullen weer aan hangen/branden in.
Dus: ik koop de goedkoopste titanium bril bij Hans A. Twee of drie tegelijk in de actie voor 45 euri. en gooi ze gewoon weg...................wanneer ze beschadigd zijn.
Andr�©
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-09-2006 22:49 #1145135
door V700 register
Als het niet te veel spetters zijn kan je deze stukjes ijzer( want dat zijn het) er uit krijgen door een goed plamuurmes vlak op het raam te houden en over de pleken heen te gaan dan steek je de deeltjes los.Echter de beschadigingen in het raam zijn blijvend maar het valt niet meer op want je bent het roesten van de ijzerdeeltjes kwijt.
Martijn.
Beantwoord door V700 register in topic plamuurmes
Als het niet te veel spetters zijn kan je deze stukjes ijzer( want dat zijn het) er uit krijgen door een goed plamuurmes vlak op het raam te houden en over de pleken heen te gaan dan steek je de deeltjes los.Echter de beschadigingen in het raam zijn blijvend maar het valt niet meer op want je bent het roesten van de ijzerdeeltjes kwijt.
Martijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-09-2006 22:49 #1145136
door V700 register
Martijn.
Beantwoord door V700 register in topic plamuurmes
Martijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-09-2006 22:57 #1145137
door V700 register
<font face="arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">Nadat de ijzertjes verwijderd zijn, kun je het glas schuren met een schuursponsje. Niet van staalwol natuurlijk, maar die plastic rommel van de Xenos. Wel even natmaken en proberen of het wat lijkt.</font>
<font face="Tahoma">Ik heb daar eens op een linker portierraam krassen weggekregen van een ijskrabber die ik wat te enthousiast heb gebruikt.</font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">
Mark I
</font>
Beantwoord door V700 register in topic schuren is een oplossing
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">Nadat de ijzertjes verwijderd zijn, kun je het glas schuren met een schuursponsje. Niet van staalwol natuurlijk, maar die plastic rommel van de Xenos. Wel even natmaken en proberen of het wat lijkt.</font>
<font face="Tahoma">Ik heb daar eens op een linker portierraam krassen weggekregen van een ijskrabber die ik wat te enthousiast heb gebruikt.</font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">
Mark I
</font>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-09-2006 23:48 #1145143
door V700 register
Nadat de ijzertjes verwijderd zijn, kun je het glas schuren met een schuursponsje. Niet van staalwol natuurlijk, maar die plastic rommel van de Xenos. Wel even natmaken en proberen of het wat lijkt.
Met ouderwetse koperpoets kun je het glas ook goed polijsten.
Rob K.
Beantwoord door V700 register in topic schuren of polijsten
Nadat de ijzertjes verwijderd zijn, kun je het glas schuren met een schuursponsje. Niet van staalwol natuurlijk, maar die plastic rommel van de Xenos. Wel even natmaken en proberen of het wat lijkt.
Met ouderwetse koperpoets kun je het glas ook goed polijsten.
Rob K.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2006 16:23 #1145215
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Re: schuren of polijsten
Hallo Rob
Werkt zilverpoets ook? Daar heb ik namelijk al eens een busje van gekocht, om een kras op een achterlichtunit weg te krijgen. De unit heb ik nooit geplaatst (en het busje nooit gebruikt), omdat m'n vader de unit aan de andere kant in de tussentijd "vervangingsrijp" heeft gemaakt.
Groetjes
Mathy
R. Korteweg schreef : Met ouderwetse koperpoets kun je het glas ook goed polijsten.
Werkt zilverpoets ook? Daar heb ik namelijk al eens een busje van gekocht, om een kras op een achterlichtunit weg te krijgen. De unit heb ik nooit geplaatst (en het busje nooit gebruikt), omdat m'n vader de unit aan de andere kant in de tussentijd "vervangingsrijp" heeft gemaakt.
Groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam