Spoed! Radiateur kapot
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vraag: Is een radiateur van een volvo 900 turbo hetzelfde als die van een 900 met B200FT? Of zijn die anders? Het plastic gedeelte aan de berstuurderskant van de radiateur, is dat los vekrijgbaar, of zit dat vast aan de radiateur? Heeft iemand in de omgeving van amsterdam, amstelveen, uithoorn, mijdrecht nog een radiateur over die zou passen op een 900 met B200FT?
Alvast heel erg bedankt, Michael (die ondertussen van het ene probleem in het andere lijkt te rollen en ondertussen ook al meer problemen heeft met zijn volvo dan met de alfa)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mij zijn de radiatoren van de 900 turbo gelijk aan die van de B200FT wat tenslotte ook een turbo is en ik dacht dat de radiator uit 5 stukken bestaat, een linker en rechter kunststof kap en een onder en bovenkant.
Al die delen zijn los te maken maar ik heb het nog nooit gedaan.
Ik heb wel een keer een radiator gesoldeerd met tin en dat zit nu nog steeds dicht.
Een nieuwe radiator is minder duur dan je zou denken trouwens en er zijn ook bedrijven die radiators herstellen als ze lekken.
Volgens mij is er hier al eens een draadje over geweest en ik dacht dat je voor 200 al een nieuwe had maar dat moet je maar eens opzoeken.
Misschien dat Wytze nog wat heeft liggen in zijn schuurtje?
mvg Jerry.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Met deze info ben ik gaan bellen naar een demontage bedrijf hier dichtbij, en die kon me er 1 leveren voor 50 ee. De scheur zit niet in het metalen gedeelte, maar in de kunstof kap, de aansluiting met de slang is zegmaar gescheurd. Dat wordt klussen vant weekend, want tijd heb ik nu niet. Bedankt!
Volvo 940 Se
- Marco
- Nieuw lid
-
Een combinatie van factoren als hitte, trillingen en spanning lijkt het kunststof broos te maken. Binnen in de kunststof pijp zit ook nog een metalen ring ter versteviging. Deze wil wel eens gaan roesten waardoor er spanning op het mogelijk reeds broze plastic komt te staan, met alle gevolgen van dien. Het vreemde is dat het onderste aansluitpunt eigenlijk nooit deze gebreken vertoond.
Als je koelvloeistof ziet lekken bij het bovenste aansluitpunt is de kans groter dat hij op de behuizing lekt dan dat de rubberslang lek is. Controleer dan ook even goed de aansluitpunten van de tweedehands radiateur.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dit soort tips kan ik inderdaad goed gebruiken! Nu je het zegt, ik kneep wel eens in die slang, om te kijken hoe het met het niveau van de koelvloeistof was (ik had al een tijdje het vermoeden dat ie lekte). Weet ik dat ik dat ook niet meer moet doen! Ik zal de tweedehands radiateur goed controleren!
Michael, Volvo 940 Se
- Marco
- Nieuw lid
-
Als de radiateur en aanverwanten in goede staat verkeren kan het geen kwaad om kracht uit te oefenen op de slangen en aansluitpunten. Zie het maar als aanvullende test, naast het afpersen van het koelsysteem, als je toch al bedenkingen heb over de slangen en/of aansluitingen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hallo
De radiateur van een b200ft is anders dan een standaard radiateur!!
Hij is groter en heeft dus meer capaciteit.
Ik heb er toen een nieuwe ingezet en het bleek vogens het bedyf waar ik hem kocht dat je er een moest nemen van een automaat als je handgeschakelde hebt
Deze is goedkoper dan die andere.
Hij is voorzien van een oliekoeler die je gewoon kunt afsluiten.
Ik heb dat dus ook gedaan en werkt perfect.
Zou wel voor een nieuwe gaan heb niet zo op 2e hands radiateur,dan weet je zeker dat je er weer een lange tijd vanaf bent.
chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik kan het geld voor een nieuwe even niet missen. Student weetjewel, althans, het kan wel, maar no way dat ik koninginnedag laat schieten. Ik probeer het eerst wel met een tweedehandsje.
Volvo 940 Se
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hallo Cojones
Je hebt gelijk hoor
Het blijft een dure hobby,ik zit ook wel eens krap.
Maar ik heb wel ondekt dat het helpt om rond te bellen!
Probeer eens bij boy geenacker in nijmegen!
Suc 6 en vergeet niet goed te ontluchten!!
Meet voor de zekerheid je radiateur op want vaak vragen ze naar de afmetingen en de b200ft heeft echt een andere.
groeten Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Desbetreffend demontage bedrijf min of meer verplichtte mij om de oude mee te nemen, om te kijken of het wel de goede is!scaniar164 schreef : Hallo Cojones
Je hebt gelijk hoor
Het blijft een dure hobby,ik zit ook wel eens krap.
Maar ik heb wel ondekt dat het helpt om rond te bellen!
Probeer eens bij boy geenacker in nijmegen!
Suc 6 en vergeet niet goed te ontluchten!!
Meet voor de zekerheid je radiateur op want vaak vragen ze naar de afmetingen en de b200ft heeft echt een andere.
groeten Chris
Desondanks bedankt voor de tip!