En ineens ging hij raar doen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2006 23:29 #1052889
door V700 register
Ik was afgelopen week een stukje aan het rijden toen plots mijn 740 2.3 ging stotteren.
De auto ging steeds langzamer rijden, terug naar zijn 3, helemaal niks, terug naar twee en hup daar ging hij weer. verder alles okee weer.
als ik schakelde naar zijn 4, dan kan ik gas geven wat ik wil maar hij gaat er niet harder van rijden, lijkt net alsof hij zijn 4 niet pakt. neem ik het gas ietsjes terug dan hoppa gaat hij weer.
Ik heb er nu verder geen last meer van gehad) heb ook niet in zijn 4 gereden) maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat er iets met mijn versnelling is.
Is dit een bekend verschijnsel ? ben ik aan een nieuwe versnellingsbak toe? weet iemand raad?
Alvast bedankt.
Jeroen
En ineens ging hij raar doen is gemaakt door V700 register
Ik was afgelopen week een stukje aan het rijden toen plots mijn 740 2.3 ging stotteren.
De auto ging steeds langzamer rijden, terug naar zijn 3, helemaal niks, terug naar twee en hup daar ging hij weer. verder alles okee weer.
als ik schakelde naar zijn 4, dan kan ik gas geven wat ik wil maar hij gaat er niet harder van rijden, lijkt net alsof hij zijn 4 niet pakt. neem ik het gas ietsjes terug dan hoppa gaat hij weer.
Ik heb er nu verder geen last meer van gehad) heb ook niet in zijn 4 gereden) maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat er iets met mijn versnelling is.
Is dit een bekend verschijnsel ? ben ik aan een nieuwe versnellingsbak toe? weet iemand raad?
Alvast bedankt.
Jeroen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2006 23:33 #1129109
door V700 register
Het is vast iets anders maar het lijkt op een bijna lege gastank.
Mischien 1 van de 2 brandstofpompen stuk?
Jerry
Beantwoord door V700 register in topic lpg?
Het is vast iets anders maar het lijkt op een bijna lege gastank.
Mischien 1 van de 2 brandstofpompen stuk?
Jerry
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2006 23:38 #1129111
door V700 register
De tank zat redelijk vol, met benzine
en de brandstof pompen stuk? ik zou het niet weten?
Beantwoord door V700 register in topic De tank zat redelijk vol,
De tank zat redelijk vol, met benzine
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2006 15:58 #1129142
door V700 register
blijft hierbij de motor aan? Kan je de versnellingen wel gewoon zonder kraken of bijgeluiden inschakelen?
Zo ja, slippende koppeling. > plaat versleten.(toerental stijgt dan zonder versnelling van de auto, je merkt het meestal eerst in de hogere versnellingen)
Zo nee, en valt motor dus wel uit:
of uitval inspuiting (defect brandstofpomprelais?)
of uitval ontsteking (powertrap defect, vliegwielsensor defect.zoiets)
branden er gele lampjes op het dashboard?
Check errorcodes ontsteking en inspuiting
Beantwoord door V700 register in topic blijft hierbij de motor
blijft hierbij de motor aan? Kan je de versnellingen wel gewoon zonder kraken of bijgeluiden inschakelen?
Zo ja, slippende koppeling. > plaat versleten.(toerental stijgt dan zonder versnelling van de auto, je merkt het meestal eerst in de hogere versnellingen)
Zo nee, en valt motor dus wel uit:
of uitval inspuiting (defect brandstofpomprelais?)
of uitval ontsteking (powertrap defect, vliegwielsensor defect.zoiets)
branden er gele lampjes op het dashboard?
Check errorcodes ontsteking en inspuiting
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2006 00:15 #1129179
door V700 register
De motor blijft gewoon draaien ja, en hij doet het alleen in zijn 4.
Lijkt mij het beste dus om nieuwe platen er in te laten zetten. of moet de hele koppelling eruit?
Ik heb geen idee wat dit geintje gaat kosten ook, kan iemand misschien een indicatie geven?
Alvast bedankt.
Beantwoord door V700 register in topic dat is het
De motor blijft gewoon draaien ja, en hij doet het alleen in zijn 4.
Lijkt mij het beste dus om nieuwe platen er in te laten zetten. of moet de hele koppelling eruit?
Ik heb geen idee wat dit geintje gaat kosten ook, kan iemand misschien een indicatie geven?
Alvast bedankt.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2006 00:57 #1129182
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic 4
Hallo Jeroentje
Als het alleen in de vierde versnelling gebeurd, kun je de deuren, je radio en zelfs je partner vervangen. Maar of dat je problemen oplost? Denk het niet. Tenzij je ook nog andere problemen hebt, dan hierboven beschreven. Ik zou die koppeling dus nog maar even laten zitten.
Welk type versnellingsbak ligt er in je auto? Ik denk dat je het nummer niet kent, maar is het een automaat of een handgeschakelde bak. En in dat laatste geval, hoe schakel je de vijfde versnelling in? Met een knopje op de pook, of zit de 5de versnelling rechts naast de 3de.
Groetjes
Mathy
Als het alleen in de vierde versnelling gebeurd, kun je de deuren, je radio en zelfs je partner vervangen. Maar of dat je problemen oplost? Denk het niet. Tenzij je ook nog andere problemen hebt, dan hierboven beschreven. Ik zou die koppeling dus nog maar even laten zitten.
Welk type versnellingsbak ligt er in je auto? Ik denk dat je het nummer niet kent, maar is het een automaat of een handgeschakelde bak. En in dat laatste geval, hoe schakel je de vijfde versnelling in? Met een knopje op de pook, of zit de 5de versnelling rechts naast de 3de.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2006 12:24 #1129204
door V700 register
Hoi Mathy,
Ik heb een handgeschakelde 5 bak, met de 5 naast zijn 3.
Het nummer van de bak is mij niet bekend. er zit een B230 K motor in misschien dat je daar iets aan hebt.
groet.
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Mathy,
Ik heb een
Hoi Mathy,
Ik heb een handgeschakelde 5 bak, met de 5 naast zijn 3.
Het nummer van de bak is mij niet bekend. er zit een B230 K motor in misschien dat je daar iets aan hebt.
groet.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2006 14:35 #1129208
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Nummer niet belangrijk
Hallo Jeroentje
Omdat je zei dat ie het alleen in de 4 doet (ook niet in de 5 dus?) dacht ik even dat het misschien aan de bediening van de overdrive ligt. Bij de M46 bedien je de overdrive met een knopje. Het had natuurlijk gekund, dat een of andere hobbyist per ongeluk dat knopje met iets anders had verbonden, waardoor je allerhande vreemde effecten zou kunnen krijgen. Of dat het knopje hapert en je overdrive altijd ingeschakelt zou worden op het moment dat je de bak in z'n vierde versnelling zet. De stap van 3 naar 5 is vaak te groot, en dan is het dus ook net of je geen vermogen hebt. Maar aangezien bij jou de 5 naast de 3 zit, kan dat niet de oorzaak zijn.
Als je vanuit stilstand (h�©�©�©�©�©l rustig) in de vier probeert weg te rijden, wil ie dan vooruit, of is het dan net of ie de "vrij" staat?
Groetjes
Mathy
Omdat je zei dat ie het alleen in de 4 doet (ook niet in de 5 dus?) dacht ik even dat het misschien aan de bediening van de overdrive ligt. Bij de M46 bedien je de overdrive met een knopje. Het had natuurlijk gekund, dat een of andere hobbyist per ongeluk dat knopje met iets anders had verbonden, waardoor je allerhande vreemde effecten zou kunnen krijgen. Of dat het knopje hapert en je overdrive altijd ingeschakelt zou worden op het moment dat je de bak in z'n vierde versnelling zet. De stap van 3 naar 5 is vaak te groot, en dan is het dus ook net of je geen vermogen hebt. Maar aangezien bij jou de 5 naast de 3 zit, kan dat niet de oorzaak zijn.
Als je vanuit stilstand (h�©�©�©�©�©l rustig) in de vier probeert weg te rijden, wil ie dan vooruit, of is het dan net of ie de "vrij" staat?
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2006 16:08 #1129214
door V700 register
Als het een injectiemotor is, zou het ook zo maar de luchtmassameter kunnen zijn. Dan hapert ie echter in alle versnellingen. Vaak slaat ie al af als je gas geeft, of nog eerder.
Ed Pennings
Beantwoord door V700 register in topic luchtmassameter
Als het een injectiemotor is, zou het ook zo maar de luchtmassameter kunnen zijn. Dan hapert ie echter in alle versnellingen. Vaak slaat ie al af als je gas geeft, of nog eerder.
Ed Pennings
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2006 16:30 #1129215
door V700 register
Ik zal dat eens proberen, langzaam in zijn 4 optrekken. Ik breng er strax wel even verslag over uit.
bedankt.
Ik ben net een stukje gaan rijden, en ik kon gewoon langzaam in zijn 4 optrekken.
Daarna ben ik ook nog een stukje in zijn 4 gaan rijden. verder geen problemen meer.
Toch zou ik willen weten wat het zou kunnen zijn.
Beantwoord door V700 register in topic Ik zal dat eens proberen,
Ik zal dat eens proberen, langzaam in zijn 4 optrekken. Ik breng er strax wel even verslag over uit.
bedankt.
Ik ben net een stukje gaan rijden, en ik kon gewoon langzaam in zijn 4 optrekken.
Daarna ben ik ook nog een stukje in zijn 4 gaan rijden. verder geen problemen meer.
Toch zou ik willen weten wat het zou kunnen zijn.
Moderators: Jerry Stam