LPI kennis centrum?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2006 21:48 #1052570 door V700 register
LPI kennis centrum? is gemaakt door V700 register
Heren, dames ook!

Zoals uit meerdere postings blijkt is LPG/LPI een hot en langdurig onderwerp.
Wellicht kunnen we een soort kennis centrum opzetten waardoor we als clubleden een verbetering van het LPG gebruik en forse reductie van de kosten kunnen gaan realiseren. Voor zover ik begrepen heb is bv het vervangen van de injectoren relatief eenvoudig. Als een of twee goeroes bereid zouden zijn hun tijd ter beschikking te stellen (vergoeding?) zouden een hoop problemen kunnen worden opgelost!

Wie voelt voor zoiets? Qua organisatie wil ik graag een handje helpen!

JP

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2006 22:08 #1127260 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Daar ben ik wel voor

<div>
Daar ben ik wel voor te porren maar of een 940 echt zuinig te krijgen is?
Ik denk dat 1 op 11 wel haalbaar is op lpi maar wel ten koste van de benzine eigenschappen.
Ik denk dan aan compressie verhogen en het ontstekings tijdstip veranderen.
Lpg heeft een erg hoog octaan gehalte en dus kan de compressie veel hoger en dan heb je dus een veel beter rendement.
Ook omdat het een langzamere verbranding heeft kan de ontsteking vroeger.
Je kan zelfs een ontsteking op een diesel bouwen en dan op gas laten lopen.
Veel industrie diesels worden zo omgebouwd naar gas.
En voor de dieselrijders onder ons als je LPG bij mengt met bijv een mengstuk en een verdamper dan worden de uitlaatgassen veel schoner en je hebt flink meer vermogen ook en gebruikt minder diesel.
Word al gedaan bij vrachtwagens trouwens.
mvg Jerry.
</div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2006 09:32 #1127317 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gasgoeroe

Jerry
Volgens mij komt jouw kennis al aardig in de buurt voor het kenniscentrum!
JP

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2006 15:52 #1127352 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Brandstof

Kan je met zo'n diesel op LPG ook nog gewoon op diesel rijden? Dus net zo als bij een benzinewagen op LPG? En hoe zit dat bij de RDW, moet ik dan ook een brandstof-omkeuring laten doen?
Willem van Strik
<font color="#ff0000">moderator</font>
Volvo 764GLE1985 B28E 250.275 km
Volvo 7451990B230F LPG 1,45 lichtseconden
While (! asleep ()) sheep++;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2006 22:05 #1127385 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic diesel op lpg

Ik denk wel dat het kan maar de dieselpomp blijft dan wel mee draaien en er moet dus ook diesel doorgepompt worden.
Dan zal er een electr afsluiter naar de verstuifers komen of zoiets.
Maar ik zal me er eens in gaan verdiepen tot welke compressie hoogte je op lpg kan draaien.
Ik weet wel dat je een lpg tank in kan bouwen bij een diesel omdat de diesel de hoofdbrandstof is en de lpg een bijbrandstof.
Net als bij lpg auto's dus daar is de bezine een bijbrandstof.
Een lachgaskitje mag ook in nederland en dat is ook een bijbrandstof.
Hier een linkje naar een bedrijf dat zoiets leverd voor een diesel.
<a href=" www.iwemaenterprise.nl/Diesel_LPG.htm "> www.iwemaenterprise.nl/Diesel_LPG.htm
En hier nog 1
<a href=" www.dieselperformanceproducts.com/flash.html "> www.dieselperformanceproducts.com/flash.html
Mvg Jerry

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2006 22:32 #1127394 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En even een tip voor

<div>
En even een tip voor de LPG rijders met een verdamper.
De verdamper van je gas installatie is waarschijnlijk veel te warm en kan een stuk kouder.
Hij doet het tenslotte ook als de motor koud is.
Voel eens aan de gastoevoerslang tussen de verdamper en het mengstuk of de slang warm aanvoelt bij gasgeven.
Kan gewoon onder de motorkap dus dat hoeft niet rijdend.
Warm gas is groter in volume dan koud gas en waar gas zit in je inlaatsysteem zit geen lucht.
Dus koud gas is minder van volume en er kan dus meer gas door de slang.
Als je een stelkraantje tussen de kachelslangen zet waar je verdamper op aangesloten zit kan je de flow regelen van het koelwater wat door de verdamper gaat.
En voor een oud systeem heb ik nog een tip.
Ook de montage van de verdamper heeft invloed op het vermogen van de auto.
De verdamper word nog wel eens verkeerd ingebouwd.
Als de verdamper haaks op de rijrichting staat kan het een negatieve invloed hebben op het vermogen bij optrekken of bij hard afremmen kan de motor afslaan.
Het kan nooit allebei gebeuren het is of het 1 of het ander.
In de verdamper zit een membraam die door het vacu�¼m van de motor bediend word.
Aan het membraam zit een stangetje die een klep bediend voor de gasdoorlaat.
Als je hard optrekt dan wil dat membraam of in of uit en heb je dus of te weinig gas of te veel en in het laatste geval kan het wel positief zijn.
Als je hard remt dan wil het membraam ook in of uit en dan kan het gebeuren dat je helemaal geen gas meer krijgt en de motor dreigt af te slaan.
Ook is het beter om de slang van de verdamper naar het mengstuk zo kort mogelijk te houden omdat de motor dan beter reageert op het gas.
mvg Jerry
</div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2006 23:01 #1127398 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fantastisch idee!

Fantastisch idee!
Afgelopen tijd veel LPI-problemen gehad, die met de vervanging van tank en pomp gisteren eindelijk zijn opgelost.
Toen de storingen begonnen, heb ik wat berichten achtergelaten op dit forum en ik heb gemerkt dat het lastig is om echt goede info te krijgen.
Er zijn nu 3 reparatiebeurten in 2 maanden geweest, die elk 3 verschillende problemen hebben opgelost die "blijkbaar" aanwezig waren. Nu ben ik zelf van oorsprong techneut en wil het allemaal graag ook zelf begrijpen, maar op dit gebied was dit erg lastig.
Reparatie 1: lekkage injector en/of aansluiting, de vloeibare LPG spoot door de motorruimte. Injector vervangen, of die nu echt stuk was, ik heb mijn twijfels. Rijden op benzine was geen optie, want:
Reparatie 2: relais voor schakelen tussen benzine- en LPG-injectoren schakelde 1 benzine-injector niet in, hetgeen lastig is als de tankpomp stuk is en je noodgedwongen op benzine moet rijden. De Volvo dealer heeft een eigen oplossing met een ander relais bedacht. Volvo bleek nl. geen Vialle dealer meer te zijn en wordt slecht en langzaam door Vialle van onderdelen voorzien.
Reparatie 3: de gewraakte LPI-tankpomp was defect. Bij een Vialle-dealer laten vervangen door een ruiltank met gereviseerde pomp.Kostte 900 Euro.OK, na een hoop ellende en 1600 Euro aan reparaties ben ik sinds gisteren weer een blij man. En ach, met 30.000 km per jaar is dat in 6 maanden weer terugverdiend...
Maar goed, het idee dat je te weinig informatie hebt is het irritantst van allemaal. Ik ben dus voor.

Arthur Vaanhold

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2006 23:02 #1127399 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Diesel LPG keuring

<div>
Ik was nog een vraag vergeten te beantwoorden.
Ja als je de diesel omgebouwd hebt dan zal je hem moeten laten keuren maar of het echt bij de rdw moet?
Ik denk dat als je de LPG installatie laat inbouwen bij een LPG inbouw bedrijf dat het dan niet hoeft omdat die zelf bevoegd zijn.
Maar die kunnen geen ontsteking instaleren en zo dus dat zal je zelf moeten doen.
Maar waarom zou je een diesel helemaal op LPG laten lopen als je betere resultaten bereikt met LPG bijmengen en dus op een mengsel rijd van LPG en diesel.
Er zijn daf motoren omgebouwd naar aardgas en die staan in stadsbussen.
Het is een 6lijn dus op kenteken zit je al goed maar of het passen gaat?
Ook staan er veel omgebouwde diesels in de tuinbouw bedrijven die op aardgas draaien.
Die leveren stroom aan de kassen en het koelwater word gebruikt voor de verwarming.
Ik had willen kiezen voor een diesel in mijn 945 en dan mooi de frituurolie oprijden gecombineerd met LPG maar het Nederlandse belasting beleid heeft me anders doen besluiten.
Met de huidige prijzen voor de brandstof kan je beter gaan zeilen geloof ik.
mvg Jerry.
</div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2006 23:08 #1127401 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic DFD= OK

Briljant !
een Diesel op Gas!
Ik l*l niet meer over taalproblemen..
Als ze dit morgen op het werk horen..

Groeten,
+++t blijft behelpen+++

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2006 00:53 #1127407 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 945 turbodiesel op LPG

Lijkt me ook wel wat, zeker als je kijkt naar de claims die ze op hun site neerzetten:"We drove a distance of 281 km (176 miles) on the motorway with a speed between 100 and 130 km/h (63 miles per hour and 81 miles per hour and had some trafic jam) and used 12.31 litres of diesel and 9.48 litres of LPG.(56.5% diesel and 43,5% LPG).The result was a total fuel consumption of 1:12.9 km/l (36.3 mpg).
This 30% drop in fuel consumption and the lower cost of LPG makes the cost of motoring drop by approx. 46%.
The LPG tank we installed in the spare wheel arch is 75 litres. Therefore the car is now able to drive 2283 km (1427 miles ) between tank stops.
--- 1400 km met een tussenstop? Bijna 1 op 13 met een rangerover?!Maar laten we wel zijn: ze gebruiken hier LPG als een soort Diesel additief, dat leidt tot lagere uitstoot en beter rendement van je brandstof.Ze schrijven wel dat het installeren minder eenvoudig (dus meestal fors duurder!) is dan een gewone LPG inbouw.
Maar boeiend is het wel!
JP

Moderators: Jerry Stam