Kraak

• Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2005 21:42 #1052063 door Jeroen Post
Kraak is gemaakt door Jeroen Post
Dat zegt mijn 960 als ik over een drempeltje rij. Vooral als ze koud is (hekel aan vroeg opstaan net als ik :-)).
Nou heb ik het idee da het vooral van linksvoor komt en in mindere mate rechtsvoor. Zij doet het ook als ik haar voor naar beneden duw. Dan blijkt ook duidelijk dat rechtsvoor minder kraakt dan linksvoor. Schokbrekers zijn nog ok(geen nadeinen).
Weten jullie waar ik de kraak moet zoeken? Lijkt me iets van de wielophanging, maar wat?

Alvast bedankt!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2005 08:49 #1124511 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klinkt alsof er een of meer

Klinkt alsof er een of meer rubbertjes aan het verslijten zijn.
Ken het onderstel van Volvo's nog niet zo goed. Bij een aantal andere merken was het nogal eens de bevestiging van de stabi.
Antoine

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2005 09:14 #1124514 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Wilde gok: rubbers...
Dat is een slijtagepunt bij deze modellen. Wil je de wagen perfect rijdend houden dan zou je ze elke 50.000 km moeten vervangen, allemaal. (ja, het helpt)

Het kan ook iets anders zijn (wat zou ik echter zo 1-2-3 niet weten), maar meestal zijn het simmpelweg de rubbers van de voorwielophanging die lastig zijn.

Jan Huijsmans

'84 704 B28E, '85 704 B230E, '86 764 B28E,
'86 782 B280E, '87 764 D24Tic, '90 745 D24T

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2005 09:47 #1124516 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 50.000 km?

Heb mijn '95 - 940 al bijna 6 jaar en 260.000 km maar van die rubbers weet ik niets af; viel me laatst wel op dat het bij bochtenrijden het leek of de voorkant van de auto wat doorschoof; heb toen de bandenspanning wat opgevoerd.
In Haynes staan 4 steeksleutels bij suspension rubber bushes; kan iemand me vertellen wat zo'n geintje ongeveer gaat kosten?
Groetend,
JP

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2005 10:09 #1124517 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jammer dat de volgende sleuteldag nog zo ver weg is

<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif">Ik wil namelijk ook mijn rubbers e.d. vervangen. We zouden er een thema van kunnen maken.</font>
<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif">Moet een sleuteldag bij een Volvogarage plaatsvinden? Anders wil ik wel proberen er eentje te organiseren. Ik kreeg een heel enthousiaste e-mail van de garage waar mijn Volvo recentelijk gekeurd is. Ik geloof zelfs dat ze ons korting wilden geven op onderdelen, maar ik zeg dit uit mijn hoofd.</font>
<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif">Groet,</font>
<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif">Edo</font>
<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif"><a href=" home.kabelfoon.nl/~edo/VolvoProject/ "> home.kabelfoon.nl/~edo/VolvoProject/

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2005 10:11 #1124519 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic rubber sleutel dag
Lijkt me gaaf, maar waar zit jouw garage? ("echte" volvo dealer?)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2005 10:17 #1124520 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee geen echte Volvogarage

<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif">Daarom vroeg ik of het een echte Volvogarage moest zijn. De garage waar ik mijn auto heb laten keuren zit in Naaldwijk. In het altijd botte ...eh gezellige Westland.</font>
<font face="Verdana">Misschien weer eens wat anders om een sleuteldag in de beschaafde wereld te organiseren, maar daar heb ik niets over te zeggen.</font>
<font face="Verdana">Wie weet meer?</font>
<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif">Groet,</font>
<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif">Edo</font>
<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif"><a href=" home.kabelfoon.nl/~edo/VolvoProject/ "> home.kabelfoon.nl/~edo/VolvoProject/

<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif">p.s.: Mocht het helpen. De plaatselijke echte Volvogarage was na mij aan de beurt om een auto te keuren.</font>

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2005 11:14 #1124526 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Proberen

Neem eens contact op met de regiocoordinator voor het westland. Als het goed is kan je op de site vinden wie dat is, en met hem kan je overleggen of er ruimte in de agenda is om iets te organiseren, en zo ja (vast wel) hoe je dat aanpakt.
Willem van Strik
<font color="#ff0000">moderator</font>
Volvo 764GLE1985 B28E 250.275 km
Volvo 7451990B230F LPG 434.109 km
When you loose your left arm, your right arm would be left<b< />

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2005 11:37 #1124528 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic volvo garage

@ edo: ik ben dus niet de enige die vind dat de beste Volvo garages zelden een dealerhip van Volvo hebben?! :-)Kom al jaren bij een vakidioot (vak vanwege zijn kennis, idoot vanwege zijn voorliefde voor BMW..) omdat ik het gevoel had dat hij meer kon dan uitwisselen van componenten alleen...

• Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2005 12:55 #1124538 door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Rubbersleuteldag
Dat lijkt me ook wel wat. Ik heb haar nog niet zo lang en heb er ook nog niet aan gesleuteld. Dit wordt dan de eerste klus, maar met wat hulp lukt dat vast wel.

Kan ik de kraak tijdelijk laten verdwijenen met wat olie/vet?

Moderators: Jerry Stam