doorgezakte bestuurdersstoel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hallo allemaal,
Mijn bestuurdersstoel begint een beetje door de hangen in het midden van de zitting en de bekleding zit er wat losjes op.
Is hier door mijzelf iets aan te doen? Kan de zitting eruit en eronder iets opnieuw gespannen worden of zo?
Graag reactie.
Michiel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Stoel eruit halen en het zitkussen verwijderen.
Staat op vele plekken beschreven.
Er zitten per stoel links en rechts 3 veren van verschillende sterktes en lengte.
Deze kun je vervangen met die van een sloper. Daar zoek je een paar goede uit.
Door andere veren bij te plaatsen, wordt de vering te hard.
Onder het zitkussen leg je een klein flexibel geperforeerd stuk hardboard van ongeveer 30 bij 40,
iets groter dan het draadrekje.
En je zit beter dan op een nieuwe stoel.
Adrian
740 91 D24 M47 airco 489k
940 96 B230FK AW71L ecc 119k
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Over het algemeen worden onderdelen van stoelen niet los verkocht. Dus alleen even een paar veren gaan halen op de sloop is er waarschijnlijk niet bij. Als je geluk hebt, willen ze je de stoelen nog wel los verkopen, maar vooral als er leer op zit, moet je al het meubilair meenemen. Twee stoelen plus achterbank dus.
Groetjes
Mathy (die rechts graag een onderstel met hoogteverstelling, een gordelspanner en een gordelverklikker had. Voor nieuwe hoofdsteunen en rondom nieuwe stoffen bekleding)
PS misschien moest ik maar gelijk een goed interieur kopen......
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mathy, wat heb je in vredesnaam aan een gordelverklikker rechts? Lijkt mij niet bepaald praktisch.
Michael
Volvo 940 Se
- V700 register
- Nieuw lid
-
Echt mooi spul (onbeschadigd leer ofzo) laten ze natuurlijk nog wel even heel in de hoop er een koper voor te vinden.
Marcel
'87 744 Turbo, B200ET
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb nog wel een redelijk goede bestuurdersstoel liggen.
Kwestie van bekleding omzetten of anders veren en schuim omzetten......
Dan zal het "losse" van de bekleding ook weer minder zijn.
Je mag hem meenemen voor een doosje sigaren, Justus van Maurik Zandblad cigarillos.
(ik woon in Delft, <a href="mailto:mdr@casema.nl">mdr@casema.nl)
<cite>Maarten de Rijke, Lidnr 25,</cite>
<cite></cite><cite>740 TIC, </cite><cite>MJ '90, Zilver Met., 17" Borbett</cite>
<cite></cite><cite>V70 2.5 TDi, MJ '01, Black Stone </cite>
Cojones schreef : Mathy, wat heb je in vredesnaam aan een gordelverklikker rechts? Lijkt mij niet bepaald praktisch.
Het is wel praktisch als je kan zien of die vage gast naast je de gordel om heeft of niet. De meesten willen hun wederhelft graag heel houden en weigeren te vertrekken zondar dat die en riem om heeft.
Wees gerust, dat ding staat niet fulltime te miepen, alleen als er gewicht op de zitting te vinden is. Er zit een schakelaar speciaal voor dat doel onder de zitting. (die afgaat zodra een bestuurster er d'r handtas op zet
Jan Huijsmans
'84 704 B28E, '85 704 B230E, '86 764 B28E,
'86 782 B280E, '87 764 D24Tic, '90 745 D24T
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif">Jongens,</font>
<font face="Verdana">Ik ga zaterdag eerst eens kijken hoe het een en ander op zijn plek zit. Als ik het zie zitten, dan kijk ik nog ff bij Elferink in Enter naar een paar veren. </font>
<font face="Verdana">Bedankt voor jullie adviezen, en jullie lezen wel hoe het verlopen is. </font>
<font face="Verdana">Groeten Michiel</font>
<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif">Volvo 945 Gl 2.3i B230FB</font>
GS-TP-76
<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif">Midnight blue 406</font>
<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif">Km stand 415000 km </font>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Waar dan? Ik ben nog niet zo thuis op dit forum, maar dit kan ik zo snel nergens vinden.Adrian schreef : Michiel, Stoel eruit halen en het zitkussen verwijderen. Staat op vele plekken beschreven.
Even voor de niet-stoelenkenner. Dat stukje hardboard komt dus tussen de veren en het schuim?Adrian schreef : Er zitten per stoel links en rechts 3 veren van verschillende sterktes en lengte. Deze kun je vervangen met die van een sloper. Daar zoek je een paar goede uit. Door andere veren bij te plaatsen, wordt de vering te hard. Onder het zitkussen leg je een klein flexibel geperforeerd stuk hardboard van ongeveer 30 bij 40, iets groter dan het draadrekje. En je zit beter dan op een nieuwe stoel.
Dat van die hoogteverstelling onder de rechterstoel heb ik al meer gelezen. Hoe werkt dat? Sloop je de hoogte verstelling van een oude bestuurdersstoel, of moet je dan op zoek naar een Volvo die al hoogteverstelling voor de passagier heeft. En van welke modellen gaat dat allemaal passen?Mathy schreef : Groetjes Mathy (die rechts graag een onderstel met hoogteverstelling, een gordelspanner en een gordelverklikker had. Voor nieuwe hoofdsteunen en rondom nieuwe stoffen bekleding) PS misschien moest ik maar gelijk een goed interieur kopen......
Antoine
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vulling is er ook. Kost wel effe wat maar dan zit het weer als nieuw
Groeten,
+++t blijft behelpen+++