Derde bankje en de wet
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2005 23:08 #1051901
door Mathy van Nisselroy
Derde bankje en de wet is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Weet iemand hoe het zit met het vervoer van kids op het derde bankje als het om de wet gaat (die als ik me niet vergis, binnenkort verandert)? Wat me vooral interesseert is: Heb je ook hier kinderzitjes of stoelverhogers nodig?
Groetjes
Mathy (die twee nichtjes heeft van 3 en 5 jaar, die hem dierbaar zijn)
Weet iemand hoe het zit met het vervoer van kids op het derde bankje als het om de wet gaat (die als ik me niet vergis, binnenkort verandert)? Wat me vooral interesseert is: Heb je ook hier kinderzitjes of stoelverhogers nodig?
Groetjes
Mathy (die twee nichtjes heeft van 3 en 5 jaar, die hem dierbaar zijn)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2005 23:37 #1123562
door V700 register
Zolang ik al op jacht ben (geweest) naar dat bankje komen ze met dat verhaal
"Volgend jaar wordt de wet veranderd"
Dat is niet zo.
met een B-rijbewijs mag je tot 9 personen vervoeren.(inclusief jezelf)
De zitplaatsen moeten deugdelijk zijn en de zitplaatsen die naar voren en naar achteren gericht zijn moeten voorzien zijn van veligheidsgordels bij personenauto's die na 30 september 1999.
www.rdw.nl/NR/rdonlyres/74FD8E38-6573-4C...47AC/0/2_B_0821b.pdf
bladzijde 2(3)
(overigens ook heel leuk PDFje verder trouwens)
De LPG tank mag niet in de motorruimte en je mag er geen kooktoestel op aansluiten
enzovoort enzovoort
Groeten,
+++t blijft behelpen+++
Beantwoord door V700 register in topic Bang(k)makerij
Zolang ik al op jacht ben (geweest) naar dat bankje komen ze met dat verhaal
"Volgend jaar wordt de wet veranderd"
Dat is niet zo.
met een B-rijbewijs mag je tot 9 personen vervoeren.(inclusief jezelf)
De zitplaatsen moeten deugdelijk zijn en de zitplaatsen die naar voren en naar achteren gericht zijn moeten voorzien zijn van veligheidsgordels bij personenauto's die na 30 september 1999.
www.rdw.nl/NR/rdonlyres/74FD8E38-6573-4C...47AC/0/2_B_0821b.pdf
bladzijde 2(3)
(overigens ook heel leuk PDFje verder trouwens)
De LPG tank mag niet in de motorruimte en je mag er geen kooktoestel op aansluiten
enzovoort enzovoort
Groeten,
+++t blijft behelpen+++
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2005 23:50 #1123564
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Dus ...
Hallo Jeroen
Dus als kids op de achterbank op een stoelverhoger of in een kinderstoel moeten zitten, dan op het derde bankje ook?
Groetjes
Mathy
Ps ik kan trouwens niks vinden in die PDF over stoelverhogers en kinderstoeltjes. En dat je op een LPG installatie geen kooktoestel mag aansluiten is voor jou en mij duidelijk, maar ik zou ze de kost niet willen geven.....
Dus als kids op de achterbank op een stoelverhoger of in een kinderstoel moeten zitten, dan op het derde bankje ook?
Groetjes
Mathy
Ps ik kan trouwens niks vinden in die PDF over stoelverhogers en kinderstoeltjes. En dat je op een LPG installatie geen kooktoestel mag aansluiten is voor jou en mij duidelijk, maar ik zou ze de kost niet willen geven.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2005 08:15 #1123591
door V700 register
Controleer of je verzekering het aantal inzittenden dekt.
Pieter
Beantwoord door V700 register in topic Controleer of je
Controleer of je verzekering het aantal inzittenden dekt.
Pieter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2005 09:17 #1123594
door V700 register
Die is niet nodig.
maar ook een maxi-cosi gaat dus niet (wellicht ten overvloede)
Overigens is een zittingverhoger die los staat net zo goed of slecht als een pak kranten. De veiligheidseisen die daar aan zitten zijn niet zo hoog. Ik heb die dingen een aantal jaren verkocht en ik heb met diverse fabrikanten gesproken. Die zaken zijn eigenlijk vooral goed voor de omzet.
Anders is dat met een geintegreerd zitje in de bank, overigens
Het prettige van het tweede bankje is dat er gewoon op kunnen zitten vanaf een jaar of 3
met name de gordels zijn dan maatgevend
kijk hier maar hoe dat er uit ziet.
En als je je zorgen maakt over de veiligheid: kijk dan hier naar het antwoord van Volvo.
Als laatste: kijk even na wat je verzekering dekt aan inzittenden. tegenwoordig met die MPV's zijn veel maatschappijen al om, maar dat hoeft bij jou niet zo te zijn.
Groeten,
+++t blijft behelpen+++
Beantwoord door V700 register in topic geen verhoger
Die is niet nodig.
maar ook een maxi-cosi gaat dus niet (wellicht ten overvloede)
Overigens is een zittingverhoger die los staat net zo goed of slecht als een pak kranten. De veiligheidseisen die daar aan zitten zijn niet zo hoog. Ik heb die dingen een aantal jaren verkocht en ik heb met diverse fabrikanten gesproken. Die zaken zijn eigenlijk vooral goed voor de omzet.
Anders is dat met een geintegreerd zitje in de bank, overigens
Het prettige van het tweede bankje is dat er gewoon op kunnen zitten vanaf een jaar of 3
met name de gordels zijn dan maatgevend
kijk hier maar hoe dat er uit ziet.
En als je je zorgen maakt over de veiligheid: kijk dan hier naar het antwoord van Volvo.
Als laatste: kijk even na wat je verzekering dekt aan inzittenden. tegenwoordig met die MPV's zijn veel maatschappijen al om, maar dat hoeft bij jou niet zo te zijn.
Groeten,
+++t blijft behelpen+++
- F.P.A.M. Schmiermann (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2005 21:39 #1123642
door F.P.A.M. Schmiermann (GAST)
Beantwoord door F.P.A.M. Schmiermann (GAST) in topic Er verandert wel wat
De wet verandert wel degelijk per 1 januari.
<a href=" www.verkeerenwaterstaat.nl/object/?lc=nl...tb=Object&id=653 ">Hier kun je nalezen wat de nieuwe wetgeving in grote lijnen inhoudt. Natuurlijk wordt er niets vermeld over het tweede bankje. Wij blijven dus vrolijk het bankje gebruiken, want ik zie geen reden waarom mijn kinderen opeens niet meer veilig zouden zitten.
Frans
<a href=" www.verkeerenwaterstaat.nl/object/?lc=nl...tb=Object&id=653 ">Hier kun je nalezen wat de nieuwe wetgeving in grote lijnen inhoudt. Natuurlijk wordt er niets vermeld over het tweede bankje. Wij blijven dus vrolijk het bankje gebruiken, want ik zie geen reden waarom mijn kinderen opeens niet meer veilig zouden zitten.
Frans
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2005 13:23 #1123677
door V700 register
eigen kinderen eerst
dus...
Groeten,
+++t blijft behelpen+++
Beantwoord door V700 register in topic Bizar
eigen kinderen eerst
dus...
Groeten,
+++t blijft behelpen+++
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2005 13:40 #1123679
door Willem van Strik (GAST)
Als ik een klassieker heb waarin nooit gordels hebben gezeten, dan mag er geen kind onder drie jaar mee.
Als ik professioneel met personenvervoer bezig ben (taxi of bus dus), en daarvoor een vijf jaar oud mercedes-busje gebruik waar nog geen gordels voor de passagiers zitten, dan mag het ineens wel...
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 433.069 km
Bij vlagen ben ik geniaal, maar het is hier altijd windstil
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Echt bizar...
Als ik een klassieker heb waarin nooit gordels hebben gezeten, dan mag er geen kind onder drie jaar mee.
Als ik professioneel met personenvervoer bezig ben (taxi of bus dus), en daarvoor een vijf jaar oud mercedes-busje gebruik waar nog geen gordels voor de passagiers zitten, dan mag het ineens wel...
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 433.069 km
Bij vlagen ben ik geniaal, maar het is hier altijd windstil
01-12-2005 15:16 #1123680
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Handig...
Dus als je een wagen hebt met alleen gordels voor mogen kinderen vanaf 3 jaar ineens wel op de voorstoel. En als je een hele oude wagen hebt zonder gordels mag je geen kinderen krijgen... (niet als je ze de 1e 3 jaar mee wil nemen...)
Aangezien ik geen zin in kinderen heb... gezocht, wagen met legaal geen gordels...
Jan Huijsmans
'84 704 B28E, '85 704 B230E, '86 764 B28E,
'86 782 B280E, '87 764 D24Tic, '90 745 D24T
Aangezien ik geen zin in kinderen heb... gezocht, wagen met legaal geen gordels...

Jan Huijsmans
'84 704 B28E, '85 704 B230E, '86 764 B28E,
'86 782 B280E, '87 764 D24Tic, '90 745 D24T
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2006 22:19 #1131192
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kinderen onder de 3 jaar
Kinderen onder de 3 jaar mogen in een goedgekeurd autostoeltje best voor op de passagiersstoel. Hoe moeten anders alle maxi-cosi's mee?
Moderators: Jerry Stam