Bumper en klinken zwart maken
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Op de sleuteldag was te zien hoe mooi zwart de bumpers en klinken van de Volvo van onze voorzitter werden toe ie ze inwreef met een speciaal goedje van Valma. Nu zijn mijn bumpers en klinken ook wat grijs, dus ...
Houdt dat spul lang?
Moet je oppassen dat het niet op de lak komt?
Krijg je het gemakkelijk van lak, handen, etc.?
Groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik heb niet gezien wat Jan gebruikte, maar als het om bumperblack gaat:
werkt goed op het plastic van bumpers van tussentype en 940, op deurklinken en sierstrips. Op de bumpers van het vroege type werkt het niet, dat is te dicht en te hard kunststof om iets op te nemen.
Als je bumpers erg grijs zijn, kan je wel een paar keer moeten behandelen, het trekt er echt in, maar daarna blijft het redelijk lang zwart (denk aan een half jaar). de lak is het wel redelijk weer af te poetsen, eventueel met een klein beetje cleaner.
Het beste kan je plastic handschoenen dragen of je handen tevoren invetten, want het is vloeibare schoensmeer of iets dergelijks, en je wordt er dus zwart van.
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 423.423 km
User error. Hit any user to continue.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik gebruik : Turtle Wax Black Chrome.
Blijft redelijk lang goed zwart, soms 2 x of 3 keer opbrengen, niet op de lak smeren, cleaner bij de hand houden, want op lichte kleuren geeft het een hele vieze vegen.
Olijfolie werkt ook goed, maar houdt niet zo lang en zand en stof blijft erop liggen.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Wat is lang? Willem vindt een half jaar lang, maar ik heb eigenlijk niet zo veel zin om twee keer per jaar alles (mezelf kennende betekend dat: inclusief mijzelf) onder te smeren.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet,
Roger
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
roger schreef : Een nadeel is wel dat je de auto goed schoon moet houden, anders heb je blinkende bumpers en een smerige lak.
Aangezien mijn auto vaker door de weergoden, dan door mij gewassen wordt, is dit voor mij geen optie. Daar komt nog bij dat er een deukje in de bekleding van de voorbumper zit en ik die "ooit eens een keer" wil vervangen.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
hier in het noorden hebben we ook weergoden, maar ik was mijn auto standaard elke zondag en hij krijgt elk seizoen een beurt met wax. Ik heb trouwens afgelopen weekend een 740 gekocht voor mijn vader. De auto is uit 1987 en heeft 93.000 echte kilometers op de teller. Het interieur is als nieuw en zelfs de hemel is in perfecte staat. Dus weer iemand op de weg met een 7-serie Volvo. Helaas zet ik mijn 760-GLE op non-actief (mijn vrouw maakt me echt teveel km's voor een V6) en ze krijgt nou een renault 19.
Groet,
Roger
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hallo Mathy,
Hoe lang is lang ?
Hangt een beetje van de eigen kleur van de auto af, denk ik
Voor mijn huidige (antraciet) had ik een vuurrode en daar maakte ik de bumpers 2 x per jaar zwart.
Bij mijn huidige Volvo slechts 1 x per jaar, want daar valt het gewoon minder op.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Mijn 945 is ook antraciet van kleur. En met eens per jaar zou ik kunnen leven.
Groetjes
Mathy
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
En ik baseer me op de ervaringen met de 340, die bumpers van vergel;ijkbaar kunststof heeft. De 340 was zwart, dan vallen grijze bumpers heel snel op.
De 740 heb ik pas een half jaar, en daarvan moeten de bumpers eerst nog goed zwart worden (hoewel, ik wil ze in kleur spuiten...)
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 423.423 km
User error. Hit any user to continue.