Electrische spiegels volvo 940
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-09-2005 17:48 #1050952
door V700 register
Hallo,
Eigenlijk ben ik een volvo 360 GLT rijder, maar ik kan jullie hulp goed gebruiken. Ik heb op de sloop een engelse 940 station gezien met alle denkbare opties; Leer, airco, 2,3 turbo 16v, elec ramen voor en achter, electrische spiegels (verwarmd), lendensteun, enz enz. Ik ben inmiddels de gelukkige eigenaar van de spiegels, maar als iemand interesse heeft; het leer kost 300,- euro bij de sloop. Wat ik eigenlijk wil vragen is; heeft iemand een elektrisch schema van de electrische spiegelaansluitingen? Ik heb namelijk niet de hele kabelboom los kunnen krijgen en dus alleen de spiegels met connectors losgemaakt. Alvast bedankt
Electrische spiegels volvo 940 is gemaakt door V700 register
Hallo,
Eigenlijk ben ik een volvo 360 GLT rijder, maar ik kan jullie hulp goed gebruiken. Ik heb op de sloop een engelse 940 station gezien met alle denkbare opties; Leer, airco, 2,3 turbo 16v, elec ramen voor en achter, electrische spiegels (verwarmd), lendensteun, enz enz. Ik ben inmiddels de gelukkige eigenaar van de spiegels, maar als iemand interesse heeft; het leer kost 300,- euro bij de sloop. Wat ik eigenlijk wil vragen is; heeft iemand een elektrisch schema van de electrische spiegelaansluitingen? Ik heb namelijk niet de hele kabelboom los kunnen krijgen en dus alleen de spiegels met connectors losgemaakt. Alvast bedankt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
05-09-2005 17:55 #1118835
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Met wat geluk...
Heb je die niet nodig. Indien er al iets electrisch in de deuren zit (naast spiegels blijven alleen electr. ramen als optie over) dan ligt op zich al de gehele draadboom in de wagen.
Voor de inbouw heb je nodig:
- gereedschap
- setje schakelaars
- evt. voor de verwarming een aparte draad.
Die heb ik niet voorbedraad zien zitten, maar dat kan toeval zijn geweest.
Jan Huijsmans
... He's floating through air just like bricks don't
'86 764 B28E 402-2 279.430
'87 764 D24Tic 400-1 523.342
'90 745 D24T 402-2 490.089
Voor de inbouw heb je nodig:
- gereedschap
- setje schakelaars
- evt. voor de verwarming een aparte draad.
Die heb ik niet voorbedraad zien zitten, maar dat kan toeval zijn geweest.
Jan Huijsmans
... He's floating through air just like bricks don't
'86 764 B28E 402-2 279.430
'87 764 D24Tic 400-1 523.342
'90 745 D24T 402-2 490.089
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-09-2005 19:16 #1118842
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Waar staat ie?
Hallo Jasper
Waar staat ie? En hou oud is ie? Welke kleur heeft het interieur? Zit er een achterspoiler of derde remlicht op? Hoe is de staat van het interieur? Elektrisch bediende stoelen?
Groetjes
Mathy
PS alleen even om mijn nieuwsgierigheid te sussen; 2.3 turbo 16V????????
Waar staat ie? En hou oud is ie? Welke kleur heeft het interieur? Zit er een achterspoiler of derde remlicht op? Hoe is de staat van het interieur? Elektrisch bediende stoelen?
Groetjes
Mathy
PS alleen even om mijn nieuwsgierigheid te sussen; 2.3 turbo 16V????????
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2005 09:04 #1118870
door V700 register
Lichtblau, station, lichtgrijs leer, ABS, ik denk 2,3 turbo maar kan ook 2,1 turbo zijn (zoveel weet ik niet van de 940..) Hij staat in de buurt van Nijmegen, geen spoiler, wel derde remlicht (origineel), geen elektrische stoelen (die hebben ze in amerika nog wel.) Stoelverwarming en een vreemd knopje boven op de versnellingspook.
Over de spiegels: helaas is mijn eigen auto niet voorbedraad, hoewel ik wel elektrische ramen heb. Dus als iemand mij alsnog kan helpen aan een schema; te gek!
Beantwoord door V700 register in topic Hij is blauw
Lichtblau, station, lichtgrijs leer, ABS, ik denk 2,3 turbo maar kan ook 2,1 turbo zijn (zoveel weet ik niet van de 940..) Hij staat in de buurt van Nijmegen, geen spoiler, wel derde remlicht (origineel), geen elektrische stoelen (die hebben ze in amerika nog wel.) Stoelverwarming en een vreemd knopje boven op de versnellingspook.
Over de spiegels: helaas is mijn eigen auto niet voorbedraad, hoewel ik wel elektrische ramen heb. Dus als iemand mij alsnog kan helpen aan een schema; te gek!
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2005 11:12 #1118875
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Andere auto
Jan, als je goed leest, zal je zien dat de spiegels voorbestemd zijn voor een 360. Ik had op het 300-forum al aangegeven dat hij de spiegels sowieso moest kopen en proberen of ze passend te maken zijn. Desnoods kan hij ze altijd hier nog kwijt.
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 419.200 km
User error. Hit any user to continue.
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 419.200 km
User error. Hit any user to continue.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2005 17:45 #1118885
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Lichtblauwe 945
Hallo Jasper
Weet je ook nog hoe oud ie is? En hoe de staat van het interieur is? Mijn auto is door een van de vorige eigenaars als derderangs pakezel gebruikt, met alle zichtbare gevolgen van dien. Als de staat van het interieur goed is (en het woord muggenzifter hebben ze speciaal voor mij uitgevonden) en dat interieur zwart is, wil ik wel eens gaan kijken.
Kun je me naam en adres van de sloper geven? Nijmegen is met een 945 vanuit Heerlen goed te doen.
Dat knopje op die pook is om de overdrive in en uit te schakelen. Een overdrive is een extra setje tandwielen dat in een apart kastje zit, dat weer aan de versnellingsbak geschroeft is.
Elektrische stoelen staan niet hoog op mijn lijstje. Maar bij de 900 zit alleen aan de bestuurderskant een hendeltje aan de stoel om de zitting hoger en lager te zetten. En bij Engelse uitvoeringen zit de bestuurdersstoel aan de andere kant.
@Allemaal:
Zijn er onderdelen die ik zeker mee moet nemen, als ik probeer het verstelmechanisme van zo'n Engelse stoel te demonteren? Dan bedoel ik vooral de onderdelen die bij dat mechanisme horen, maar als ik er een speciaal stuk gereedschap voor nodig heb.... En krijg ik dat mechanisme los, zonder de stoel te demonteren (alleen voor wat stangetjes hoef ik niet de hele stoel mee te nemen).
Groetjes
Mathy
PS het zal wel een 2 liter turbo zijn. Oftewel een B204FT. De 2.3 liter kon je bij Volvo of met 16 kleppen of met turbo krijgen, maar helaas niet met alle twee.
Weet je ook nog hoe oud ie is? En hoe de staat van het interieur is? Mijn auto is door een van de vorige eigenaars als derderangs pakezel gebruikt, met alle zichtbare gevolgen van dien. Als de staat van het interieur goed is (en het woord muggenzifter hebben ze speciaal voor mij uitgevonden) en dat interieur zwart is, wil ik wel eens gaan kijken.
Kun je me naam en adres van de sloper geven? Nijmegen is met een 945 vanuit Heerlen goed te doen.

Dat knopje op die pook is om de overdrive in en uit te schakelen. Een overdrive is een extra setje tandwielen dat in een apart kastje zit, dat weer aan de versnellingsbak geschroeft is.
Elektrische stoelen staan niet hoog op mijn lijstje. Maar bij de 900 zit alleen aan de bestuurderskant een hendeltje aan de stoel om de zitting hoger en lager te zetten. En bij Engelse uitvoeringen zit de bestuurdersstoel aan de andere kant.
@Allemaal:
Zijn er onderdelen die ik zeker mee moet nemen, als ik probeer het verstelmechanisme van zo'n Engelse stoel te demonteren? Dan bedoel ik vooral de onderdelen die bij dat mechanisme horen, maar als ik er een speciaal stuk gereedschap voor nodig heb.... En krijg ik dat mechanisme los, zonder de stoel te demonteren (alleen voor wat stangetjes hoef ik niet de hele stoel mee te nemen).
Groetjes
Mathy
PS het zal wel een 2 liter turbo zijn. Oftewel een B204FT. De 2.3 liter kon je bij Volvo of met 16 kleppen of met turbo krijgen, maar helaas niet met alle twee.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2005 18:31 #1118891
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Grijs
Het interieur is grijs leer, alleen een slijtageplek bij de bestuurdersstoel. Ik denk dat die plek nog wel mooi te krijgen is met een poets setje. Voor zover ik zag zijn de stoelen niet elektrisch verstelbaar. Ik weet niet hoe oud de auto is, zoveel weet ik niet van 940/960's. Er zitten ook wel aardige velgen onder trouwens, volgens mij originele 10 of 12 spaaks velgen <a href="
www.haroldjordan.com/volvo1.jpg
">
www.haroldjordan.com/volvo1.jpg
deze velgen om precies te zijn... Ik denk trouwens dat je de stoelen zo over kunt zetten, heb je alleen de knoppen andersom, niet zo erg toch?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2005 18:48 #1118893
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Verkeerd begrepen
Hallo Jasper
Je begrijpt me verkeerd. (is geen ramp trouwens
)
Ik wil geen leer. Ik ben alleen geinteresseerd in het onderstel van de stoel(en). Bij elektrisch verstelbare stoelen (als de prijs laag genoeg zou zijn) zou ik beide onderstellen wel willen hebben. Maar zoals gezegd, die staan laag op mijn lijstje. Ben trouwens benieuwd of de nieuwere 960 stoelen ook in een oudere (1991) 945 zouden passen. Of eigenlijk, of het verstelmechanisme, inclusief schakelaars, motoren en bedrading van de nieuwere stoelen op het frame van een oude 945 stoel te zetten zijn.
Maar waar ik vooral interesse heb, is dat hendeltje dat bij handmatig verstelbare stoelen aan de bestuurdersstoel zit. Die had ik graag voor de rechter stoel, die in linksrijdende landen dus de bestuurdersstoel is. Eventueel zou de rechter gordelspanner ook nog interessant zijn. Bij mij zit er namelijk alleeen links een gordelspanner.
De achterklepbekleding is ook grijs neem ik aan? En met leer bekleed?
Velgen staan niet eens op mijn lijstje.
Jammer. Maar waar staat de auto precies?
groetjes
Mathy
Je begrijpt me verkeerd. (is geen ramp trouwens
Ik wil geen leer. Ik ben alleen geinteresseerd in het onderstel van de stoel(en). Bij elektrisch verstelbare stoelen (als de prijs laag genoeg zou zijn) zou ik beide onderstellen wel willen hebben. Maar zoals gezegd, die staan laag op mijn lijstje. Ben trouwens benieuwd of de nieuwere 960 stoelen ook in een oudere (1991) 945 zouden passen. Of eigenlijk, of het verstelmechanisme, inclusief schakelaars, motoren en bedrading van de nieuwere stoelen op het frame van een oude 945 stoel te zetten zijn.
Maar waar ik vooral interesse heb, is dat hendeltje dat bij handmatig verstelbare stoelen aan de bestuurdersstoel zit. Die had ik graag voor de rechter stoel, die in linksrijdende landen dus de bestuurdersstoel is. Eventueel zou de rechter gordelspanner ook nog interessant zijn. Bij mij zit er namelijk alleeen links een gordelspanner.
De achterklepbekleding is ook grijs neem ik aan? En met leer bekleed?
Velgen staan niet eens op mijn lijstje.
Jasper schreef : Ik weet niet hoe oud de auto is, zoveel weet ik niet van 940/960's.
Jammer. Maar waar staat de auto precies?
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2005 19:37 #1118897
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weurt
De auto staat op een sloop in Weurt. De eigenaar van de sloop heet Xhofleer, volgens mij heet de sloop ook zo. Weurt heeft wel 10 sloopbedrijven naast elkaar, iedereen kent het terrein hier. Veel succes.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2005 20:14 #1118899
door V700 register
Mathy pas een 760 stoel er ook in ?(zwart leer elktr.)
Groeten �»�»t Epe
De Dalhaussertjes.
Beantwoord door V700 register in topic Mathy pas een 760 stoel er
Mathy pas een 760 stoel er ook in ?(zwart leer elktr.)
Groeten �»�»t Epe
De Dalhaussertjes.
Moderators: Jerry Stam