Als hij warm is start hij niet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2005 22:12 #1049945 door V700 register
Als hij warm is start hij niet is gemaakt door V700 register
Hallo Allemaal,

Ik heb een 940 lpt estate uit '97, en ben er heel tevreden over.
Ik trek er een caravan van 1600kg mee en dat gaat geweldig.
Alleen kan ik waneer ik een stuk gereden heb en bv moet tanken niet meer starten alles blijft dan dood, ik heb de accu spanning gemeten en die is op dat moment netjes 12,5 volt maar, het lijkt als of de startonderbreker er op staat, voldoende spannig, maar niet starten. ik heb ook gemeten op de start motor het dunne draadje geeft 7,5 volt en dat is te laag volges mij. Als ik een half uurtje wacht dan start hij weer. ook als er een andere auto met start kabels verbonden word slaat hij direct weer aan. De dynamo en de accu zijn getest en ok.
Heeft iemand dit wel eens mee gemaakt, de dealer stelde voor om maar langs te komen als het probleem zich voor zou doen, alleen vertelde hij er niet bij hoe ik dan bij hem moet komen, ik schiet daar dus niet veel mee op.
Ik hoop dat iemand iets weet , want ik zie me zo niet echt lekker in Spanje komen deze zomer

Groet
Jan van den Horst

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2005 03:53 #1114589 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic massa
hallo Jan,

Is je massa van je accu naar chassis wel goed? dan wil ook wel eens alles dood gaan....of misschien bij het contactslot een draadje wat niet zo goed meer vast zit...

succes!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2005 06:19 #1114590 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic werking van metaal
Hallo Jan,

een soortgelijk probleem heb ik gehad met mijn eerste 740. Na een dag lang in de volle zon te hebben gestaan kon ik wel starten, maar werkte verder helemaal niets in de auto. Alle electriciteit was weg, maar de motor liep door. Oorzaak ? Nooit bekend geworden.

Vroeger had ik een renault 5 die niet wilde starten als het koud was, alleen als hij warm was. De oorzaak hiervan was een kabeltje vanaf de dynamo met zo'n kabelschoentje als verbinding. Bleek dat door de kou (lees niet warmte) het kabelschoentje geen contact maakte en bij warmte net zoveel uitzette dat er contact was. Even knijpen met de tang en ik had me een nieuwe accu en dynamo bespaard.

Ik verwacht dat jouw probleem ook zo iets zal zijn omdat het gebeurd bij een warme motor. Het kan zijn dat er ergens kortsluiting ontstaat of een slechte massa omdat er door de warmte iets heeft uitgezet. Tja, en volvo staat nou eenmaal bekend om zijn bekabeling, die is gewoon slecht.

Groet en succes,
Roger

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2005 12:50 #1114607 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het volgende heb ik overgenom
Het volgende heb ik overgenomen uit de FAQ van brickboard.com:
No Start or No Warm Restart: Radio Suppression, FI Relay, RPM Sensor. [Query:] Sometimes the �88 749GL just won't start. It seems like it's not getting gas when this happens, but after sitting for awhile (a few hours, overnight, or occasionally just a few minutes) it starts right up like nothing is wrong [Editor:] If your car fails to start until after it has cooled down, the three items to check are the rpm sensor, radio suppression relay and fuel injection relay solder joints. [Response 1:] Try the fuel injection relay. Find the relay in your center console relay bank and tap it to see if this restores fuel flow (starting immediately). [Response 2:] I have a 90 740gl that had the same problem. When you're cranking the engine and it won't start, is the tachometer needle moving a little? If not, as mine didn't, I believe you want to check into the RPM sensor. Check the RPM sensor located on the back of your engine, connected to the bell housing. The wire runs up the back of the engine compartment towards the drivers side. Look for the part number on the wire and check if the part number ends with 399. This rpm sensor has a heat related problem: common for it to cause a no- start but able to start a little while later. Since I replaced mine for about 30$ I haven�t had the problem. [Editor: post-88 cars have this sensor; pre-88 cars have a Hall sensor inside the distributor.]

Tach Needle Movement. [Chris Herbst] In all of the Bosch systems, the tach jumps when you crank the car. In the Regina systems the tach does not usually move until the car is running. I have noticed this in all the Rex ignition ('Regina') cars. Unless the car is running, the tach is normally lifeless.

If you Have a Regina System: [Chris Herbst] If you have problems with a Regina system that has an intermittent no-start:

Crank sensor
Interference relay
Fuel pump relay
Coil pack (THIS IS A BIG ONE)
MAP sensor. Not very expensive.
Far Less Frequent But Still a Related Symptom: Ignition Amplifier. If the car will start and then die, or refuse to start again until it's cooled off, or just not start period. or just randomly die or misfire under load, then suspect a failing ignition amplifier. This is located on the driver's side fender (wing) behind the headlight.

john Pezie

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2005 14:05 #1114611 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bobine
Mijn Deusjevoo wilde vorige zomer niet meer starten als-ie warm was.
Nu zitten hier geen relais en injectiesystemen in, maar wel een bobine en dat was ook 't probleem!

Zit er een bobine in een 940? Zo ja, kijk hier dan eens naar.

Groet,

Joost
940 estate

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2005 15:15 #1114822 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedankt
Bedankt voor jullie reactie, ik heb het geloof ik gevonden. De optie van de niet goed contactmakende draadjes, hebben mij op het idee gebracht die gene na te lopen die in aanmerking kwamen.
Op de startmotor, zit een klein groenwit draatje daar heb ik het stekkertje wat van aangeknepen, het zat een beetje te los. Het startprobleem heeft zich daarna niet meer voor gedaan, ik moet nog wel met de caravan gaan rijden, maar ik heb goede hoop.

vriendelijke groet,

Jan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2005 20:13 #1115258 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb al 5 jaar hetzelfde
ik heb al 5 jaar hetzelfde probleem. Nu is uitzetten om te tanken ook erg slecht voor je turbo dus daar ben ik sowieso mee gestopt. Maar ik ga wel even wat draden bekijken

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2005 22:24 #1115259 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 5 jaar ...

<p />
<p />
Doe mij ook zo'n auto waarmee je 5 jaar lang niet hoeft te tanken ...
Mark I , Dronten
<p />
The needs of the many outvie the needs of the few!

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2005 23:30 #1115262 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic slecht voor turbo
Hallo Karel

Uitzetten is alleen slecht voor de turbo als je de laatste tien tot vijftien minuten behoorlijk stevig doorgereden hebt. In dat geval is de turbo heter dan normaal en kan ie, als je de motor afzet, zijn hitte niet meer kwijt. Hierdoor wordt de olie die de turbo moet koelen te heet en verandert de olie in een vaste massa (i.p.v. een vloeistof). Met als gevolg, dat de olie de volgende keer dat je de motor start, niet meer door de turbo kan stromen. En hij dus niet meer gekoeld wordt. Als je dus rustig rijdt voor je de motor af zet, kan er weinig gebeuren.

Maar als je dit helemaal wilt voorkomen kun je bijvoorbeeld de "pre-runner" kopen. Da's eigenlijk een elektrisch aangedreven oliepomp, die voor dat de motor gestart wordt, de motorolie alvast op druk brengt. En na het uitzetten van de motor zorgt de pre-runner ervoor, dat de olie nog even blijft stromen. Hierdoor wordt er dus nog een tijdje hitte afgevoerd en koekt de olie niet aan.

Groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2005 15:32 #1116815 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet meer starten

Heren,
Op de boulevard Pheripherique bij Parijs met caravan ging mijn 940 ineens slecht lopen, inhouden alsof hij verzoop en sloeg hij af. Erg leuk natuurlijk!!!!
Na ca. 20 min. startte de auto gelukkig weer. Ik heb dit al eerder gehad en heb ook eea. laten nakijken. Wat zou dit kunnen zijn? De sensor?
<p />
Graag jullie reacties.
<p />
Cees 940 Estate 230 FB 1994
<p />
<p />
<p />
<p />
C. van Epenhuijsen 940 Estate 1994 Lidnr 160

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC