lambda lampje dashboard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2005 18:01 #1049702 door V700 register
lambda lampje dashboard is gemaakt door V700 register
Hallo, lees zojuist de LH jetronic storingscodes. Er wordt hier gesproken over een lampje van de lambda-sonde in het dashboard. Ik heb een 740gl uit 1989 met een b230f motor, maar heb tot op de dag van vandaag geen lampje gezien. Ben ik gek of is dit lampje niet standaard op elke auto?
Ik heb nl heel veel problemen met mijn auto en wil dit graag oplossen.
groetjes Wim

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2005 20:07 #1113317 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lampje lambdasonde
heeft je auto al wel een lambdasonde?

Frido Wiertz [528] 940 polar LPT '98 [230k op 1/4/05]

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2005 20:53 #1113321 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lampje lambda
Eh ja, heb een 745 uit 1989, met een b230f motor. volgens het boekje zit daar een lambda in. en op het uitlaatsspruitstuk zit de lambda-sonde.denk echter dat dit niet het probleem is dat ik zoek, er is meer......helaas.....

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2005 15:30 #1113384 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Lambda lampje
Als je je motor bijna laat afslaan, dan hoort je lambda lampje te gaan branden. Waarschijnlijk ook als je de wagen op contact zet, ik zal vanavond eens opletten of dat zo is.
Wat je problemen betreft, als je die hier wat specifieker beschrijft, kunnen we je vast wel een eind op weg helpen.

Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.000 km
Volvo 745 GL 1990 B230F LPG 404.040 km
...processing endless loop, please wait

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2005 10:28 #1113429 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Willem, de problemen di
Hallo Willem, de problemen die ik met mijn auto heb.... het zijn er veel. als eerste start ie niet omdat ie verzuipt. Ik heb de retourleiding van de brandstof met lucht doorgespoten, de verstuivers verwisseld met nieuwe verstuivers, de brandstofpomp vernieuwd, een andere relais geplaatst. Niets helpt. Hij blijft verzuipen, waardoor mijn auto niet start. Het betreft trouwens een 745 gl uit 1989 met een b230f motor. Voordat ik deze auto aanschafte heeft er blijkbaar een gasinstallatie ingelegen, die is echter verwijderd. Een ander probleem dat zich voordoet is dat, als de auto loopt, de motor onrustig loopt, overslaat en stottert tijdens het rijden. Ik heb een andere ez116k computer getest, maar dat was het niet, ik heb de zekeringkast omgebouwd, ook geen resultaat. Als laatste heb ik de cylinderkop, inlaat- en uitlaatspruitstuk ( met lambdasonde ) dynamo en alle bijbehorende onderdelen vervangen. Dit alles zonder resultaat. Ik ben langzaamaan zeer wanhopig, want in het begin liep deze auto perfect. En hier komen we bij het raadselachtige, de problemen komen van het een op het andere moment. Ik weet het niet meer en hoop dat jullie mij kunnen helpen. En wat het lambda lampje betreft, dat komt wel goed.
Groetjes Wim

• Cees van de Grift (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2005 00:39 #1113518 door Cees van de Grift (GAST)
Beantwoord door Cees van de Grift (GAST) in topic lampje Lambda
Ik had met mijn vorige auto hetzelfde. Beroerd lopen van de motor, maar geen signaal van een lampje op het dashbord. Bleek er door de vorige eigenaar uitgehaald te zijn!
Overigens werd het beroerde lopen veroorzaakt door een defect relais dat de overgang van benzine naar LPG regelt; de motor liep op beide brandstoffen tegelijk en gaf dus veel backfires.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2005 10:06 #1113528 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Lampje lambda
Bekende situatie. Op die manier was mijn kapotte kapotte-lampen-relais ook gerepareerd. Toen ik een buitentemperatuurmeter wilde inbouwen viel het ontbrekende lampje op, ik had er nog eentje over, dus vervolgens reed ik met een constant branmdend lampje...

Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.000 km
Volvo 745 GL 1990 B230F LPG 404.040 km
...processing endless loop, please wait

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2005 10:48 #1113532 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tjonge zeg
wat je allemaal al niet hebt uitgewisseld.
Maar de EZK is de onstekingsmodule. Die zal het wel niet zijn.
Hij krijgt dus teveel brandstof. Heb je al gekeken naar je brandstofdrukregelaar, die kan ook lekken. Of naar je LH module, dat is de ECU die ook de hoeveelheid brandstof regelt. Heb je de injectoren al nagekeken, ook de koudestartverstuiver?

Joost.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2005 17:57 #1113558 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Joost, als eerste even
Hoi Joost,
als eerste even over het lambda lampje, zit er inderdaad gewoon in, en werkt ook gewoon. de injectoren zijn ook vervangen, komen van een benzinemotor. En ik ga er even vanuit dat die oke zijn, de koudestartverstuiver hebben we losgekoppeld en de brandstofdrukregelaar heb ik ook verwisseld. De auto heeft aan computer gehangen bij de dealer, maar gaf geen onregelmatigheden aan, ik ga er even van uit dat de LH module dan in orde is. Als allerlaatste optie heb ik de CIS luchtklep schoongemaakt en ga die straks inbouwen. dat is mijn laatste hoop. Loopt de auto dan niet, dan rest mij niets anders dan de auto naar het kerkhof te brengen......... helaas.
Ik hoop dan ook van ganser harte dat deze mooie Volvo gewoon start en ontzettend lekker rijdt.
Ik dank jullie allen voor de feedback, meer ideeen zijn van harte welkom

Wim

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2005 11:14 #1113599 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic weet je zeker dat je injector
weet je zeker dat je injectoren goed zijn? Zo te lezen zijn het gebruikte. Ik zou ze even laten testen voordat je de auto naar de sloop brengt. Luchtmassameter ? Heb je daar iets mee gedaan.

Je kunt trouwens ook zelf de foutcodes van de LH en EZK uitlezen, daar hoef je niet voor naar de dealer.

Joost

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC