volvo 340 wegrijproblemen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-03-2008 16:56 #627229
door V300 register
volvo 340 wegrijproblemen is gemaakt door V300 register
ik heb al een half jaar een volvo 340 vario uit 1989.
eerst deed hij het altijd goed.
ik moet nu volgas geven om van de plek af te komen weet iemand wat ik hier aan kan doen of wat er mis is groeten sjors van uden
eerst deed hij het altijd goed.
ik moet nu volgas geven om van de plek af te komen weet iemand wat ik hier aan kan doen of wat er mis is groeten sjors van uden
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-03-2008 17:02 #703630
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic volvo 340 wegrijproblemen
Koppeling?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-03-2008 18:22 #703637
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 wegrijproblemen
Moet je letterlijk volgas geven om van je plek te komen, of maakt ie veel toeren tijdens het rijden?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-03-2008 19:38 #703660
door V300 register
Tsja met zo'n vage uitleg kun je niet veel zeggen.. Kun je het iets concreter beschrijven? Wat bedoel je met volgas? Maakt de motor wel toeren of moet je volgas geven om hem aan de praat te houden? Als je eenmaal rijdt, gaat alles dan wel normaal? Ben je niet de handrem vergeten? Blijven je remmen hangen? Slipt de koppeling extreem? Kortom: iets meer info zou fijn zijn als je een betere diagnose wil

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-03-2008 10:49 #703707
door V300 register
problemen met wegrijden
ja mijn volvo loopt goed stationair.
wil ik weg rijden moet ik echt bijna volgas geven om ook maar rustig proberen weg te rijden. ook blijft hij heel hoog in de toeren lopen als ik 50 rijd. groeten sjors
ja mijn volvo loopt goed stationair.
wil ik weg rijden moet ik echt bijna volgas geven om ook maar rustig proberen weg te rijden. ook blijft hij heel hoog in de toeren lopen als ik 50 rijd. groeten sjors
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-03-2008 11:29 #703711
door V300 register
Joost heeft helemaal gelijk; dit kan eigenlijk alleen de koppeling zijn.
PS niet mee verder rijden want hij zal z??r binnenkort helemaal niet meer in beweging komen.
PS niet mee verder rijden want hij zal z??r binnenkort helemaal niet meer in beweging komen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-03-2008 11:58 #703715
door V300 register
koppeling
dit is dus de koppeling die vast aan het motor blok zit daar loopt ook een vacum slangentje naar toe. Zit het in het vacum of zou de koppelings platen versleten zijn. is dit zelf goed te vervangen. groeten sjors van uden
dit is dus de koppeling die vast aan het motor blok zit daar loopt ook een vacum slangentje naar toe. Zit het in het vacum of zou de koppelings platen versleten zijn. is dit zelf goed te vervangen. groeten sjors van uden
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-03-2008 12:16 #703716
door V300 register
Als je weet wat je doet, een dagje de tijd hebt en een brug tot je beschikking hebt, is het wel zelf te vervangen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-03-2008 12:38 #703717
door V300 register
Het is in iedergeval niet het vaccuumsysteem van de koppeling. Wanneer je namelijk plotseling het gas helemaal onderin trapt heeft het vaccuummembraan, welke de koppelingvrijtrekt, geen vaccuum meer. Ofwel: wanneer je ineens volgas geeft werk de vaccuumkoppeling niet.
Ik heb het zelf weleens een keer meegemaakt dat m'n koppeling bleef hangen. Ik had toen precies hetzelfde probleem als jij. Meestal ging het over door een paar keer ruw vooruit en achteruit te rijden. Ik heb om gegeven moment de luchtspleet maar opnieuw afgesteld. Sindsdien heb ik er geen problemen meer mee gehad.
Ik heb het zelf weleens een keer meegemaakt dat m'n koppeling bleef hangen. Ik had toen precies hetzelfde probleem als jij. Meestal ging het over door een paar keer ruw vooruit en achteruit te rijden. Ik heb om gegeven moment de luchtspleet maar opnieuw afgesteld. Sindsdien heb ik er geen problemen meer mee gehad.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-03-2008 12:48 #703718
door V300 register
koppeling
kan een beetje garage dit afstellen
kan een beetje garage dit afstellen
Moderators: Mark Smeets