Remtrommels 340 worden warm
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb de handrem losser gedraait en het zelf stellende mechanisme in de remtrommel terug gesteld. Na het monteren van de remtrommel en het bevestigen van het wiel leek het erop dat de remmen niet aanliepen.
Toch blijven mijn remmen warm worden. zelfs bij ritjes zonder al te veel te remmen.
Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden of is het gewoon een kwestie van inrijden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Zijn je achterwiellagers nog wel goed, want deze kunnen als ze versleten zijn ook wat gaan aanlopen en hitte veroorzaken...
Ik zou zeggen, haal je achterwielen nogmaals van de grond, haal de velg er even af en kijk of je de as makkelijk rond kan draaien (met geloste handrem natuurlijk) Draait dit soepel, dan zit het in ieder geval niet in de remmen, gaat dit stroef, dan is er toch iets met je remmen aan de hand en lopen deze aan...
Loopt het echt wel allemaal soepel, dan zou ik toch in de richting van de lager gaan denken. Dacht dat je dat kon voelen door 1 wiel van de grond en dan proberen de achterband te wiebelen... zowel horizontaal als verticaal proberen bewegen. Normaal zit er geen speling in (buiten bewegen van de band), merk je hier echter wel speling, dan zijn je lagers er wss aan!
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
bij de voorwielen is dat wel d? methode, trouwens.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Overigens heb ik in soortgelijke situatie wel eens gezien dat ze via een schroevedraaier het lager afluisterden. Soms vertelde het lager hele verhalen; van dagjes strand met knarsend zand tussen de kogels tot barre winterdagen met veel pekel etc. Gelukkig zaten ze er meestal wel warmpjes bij, maar de laatste tijd werd het meestal behoorlijk heet...........
- V300 register
- Verbannen
-
Erik;155705 schreef : Overigens heb ik in soortgelijke situatie wel eens gezien dat ze via een schroevedraaier het lager afluisterden. Soms vertelde het lager hele verhalen; van dagjes strand met knarsend zand tussen de kogels tot barre winterdagen met veel pekel etc. Gelukkig zaten ze er meestal wel warmpjes bij, maar de laatste tijd werd het meestal behoorlijk heet...........
Hoe verzin je het toch Erik! Super!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Dendorssers;155712 schreef : Hoe verzin je het toch Erik! Super!
Nou inderdaad zeg, heb je al eens aan een carri?re als schrijver/dichter gedacht Erik?
- V300 register
- Verbannen
-
Dendorssers;155691 schreef : Lagers?
Zijn je achterwiellagers nog wel goed, want deze kunnen als ze versleten zijn ook wat gaan aanlopen en hitte veroorzaken...
Ik zou zeggen, haal je achterwielen nogmaals van de grond, haal de velg er even af en kijk of je de as makkelijk rond kan draaien (met geloste handrem natuurlijk) Draait dit soepel, dan zit het in ieder geval niet in de remmen, gaat dit stroef, dan is er toch iets met je remmen aan de hand en lopen deze aan...
Loopt het echt wel allemaal soepel, dan zou ik toch in de richting van de lager gaan denken. Dacht dat je dat kon voelen door 1 wiel van de grond en dan proberen de achterband te wiebelen... zowel horizontaal als verticaal proberen bewegen. Normaal zit er geen speling in (buiten bewegen van de band), merk je hier echter wel speling, dan zijn je lagers er wss aan!
Ik heb even gevoeld en het lijkt erop dat het de lagers niet zijn.
Ik denk dat toch de rem nog iets aanloopt.
moet ik dan toch de handrem nog losser draaien?