'spacing' injectoren B200E
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Het valt me op dat de 2.0i van volvo vrijwel altijd wel lekker draait, en wellicht een leuke basis heeft (injectoren, fuel rail) voor een toekomstig EFI project.
Weet iemand de spacing (van injectorhart tot injectorhart) van de fuelrail van de B200E?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
beste is zelfs meten op de aansluitingen van de fuelrail zelf, of de poorten in de kop van de motor.
overigens ben ik er nog niet uit of, wanneer en hoe ik dit ga doen. met een LPG-conversie ben je vrijwel even duur uit qua installatie alleen is je brandstof nog goedkoper ook...
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
De spacing op de porsche is 95mm, dat wordt te ruim bij de buitenste cylinders. Dan verder kijken. Ford neon schijnt een passende te hebben, maar die auto's zijn "ver van mijn bed" in tegenstelling tot de v300

verwacht niet te snel een werklog, ik ben ook een 'dromer' soms.
- V300 register
- Verbannen
-
Hebben andere Porscherijders er ook last van, indien niet, een keer een rail van een sloper afhalen?
Juist my 2 cents.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Maurits Cassee;201335 schreef : Is er niet een makkelijkere oplossing om de boel soepel draaiend te krijgen ipv de rail van een ander type auto halen, dat lijkt mij redelijk omslachtig (niet dat ik gehinderd wordt door enige kennis van zake).
Hebben andere Porscherijders er ook last van, indien niet, een keer een rail van een sloper afhalen?
Juist my 2 cents.
Nou, ik vind de K-jet erg vervelend (en het is ook na al die jaren een erg fragiel systeem). Het hele systeem en dus ook de injectoren van een K-jet zijn mechanisch en niet electrisch aangestuurd. Als je dan een electrisch geregeld systeem zoals megasquirt wil kunnen gebruiken - en daarmee dus een compleet ander soort maar voorspelbaarder systeem inbouwt - moet je dus electrische injectoren hebben, zoals bijvoorbeeld die van de v360. De keus is enorm. Een fuelrail wil je daar ook bij, immers heb je geen verdeler meer nodig, en dan is het mooiste een gelijk passende vinden

samengevat: de 924 maakt standaard geen gebruik van fuelrails en electrische injectoren.
En aangezien ik bij beide clubs zit, wilde ik eerst bekijken wat de opties waren op vertrouwd gebied.
- V300 register
- Verbannen
-
De Neon is een model van Chrysler.
Het zijn inderdaad balle auto's trouwens