auto trekt accu leeg
- V300 register
- Verbannen
-
maar heeft er al iemand al eens een nieuwe regelaar + koolstofborstels vervangen van de dynamo ? ?zo ja krijg je deze bij de heuts ? want als hij mee draait dan geeft hij 13 volt. maar niet genoeg amp voor het licht de radio en de blazer te laten werken .En als ik alles aan zet gaat de motor heel lichtjes schokken.
alvast bedankt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
- Wat meet je over de accupolen in rust (dus motor uit)?
- Wat meet je over de accupolen bij warme, stationair draaiende motor
- Die tweede, maar dan met veel verbruikers aan/verhoogd toerental?
Hoe oud is de accu? Is alle bedrading nog intact?
Een motor die slecht(er) gaat lopen bij inschakelen van de verlichting doet mij denken aan een probleem in de bedrading. Zijn de stekkers van de radio in orde? Zijn de stekkers in/naar de zekeringkast (vanuit interieur) in orde?
Overigens is hier al genoeg over geschreven, als je de zoekfunctie even gebruikt krijg je een lijst van topics.
Edit: krap een jaar geleden heb ik de dynamo van mijn B19 laten reviseren bij een bedrijf dat elektromotoren reviseert, was geen enkel probleem.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Nieuwe koolborstels solderen in regelaar vergt wel wat handigheid. Het eruit solderen van de oude borstels vond ik niet zo makkelijk gaan in mijn geval. Een tinzuigpompje is wel erg handig daarbij. Nieuwe regelaar inzetten (die dan nieuwe koolborstels heeft) stelt niet veel voor. Complete regelaar is wel duurder dan alleen de koolborstels van het ding. Dynamo nooit laten draaien met ontkoppelde accu. Lassen (elektrisch) aan auto altijd met ontkoppelde accu.
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=7288
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;196932 schreef : Eigenlijk moeten we dan de volgende zaken weten:
- Wat meet je over de accupolen in rust (dus motor uit)?11.59v
- Wat meet je over de accupolen bij warme, stationair draaiende motor
- Die tweede, maar dan met veel verbruikers aan/verhoogd toerental?
Hoe oud is de accu?2 jaar Is alle bedrading nog intact?ja de bedrading is ook in orde zover ik kan zien
Een motor die slecht(er) gaat lopen bij inschakelen van de verlichting doet mij denken aan een probleem in de bedrading. Zijn de stekkers van de radio in orde? Zijn de stekkers in/naar de zekeringkast (vanuit interieur) in orde?
als ik de accu via de lader opgeladen heb, kan ik een week zonder problemen rijden. na een week is de accu ''leeg'' net genoeg om te starten maar niet om de radio en de waaier en de verlichting te laten werken het licht is dan zwak en als ik bv de waaier aanzet dan loopt de motor licht stoterend
Overigens is hier al genoeg over geschreven, als je de zoekfunctie even gebruikt krijg je een lijst van topics.
Edit: krap een jaar geleden heb ik de dynamo van mijn B19 laten reviseren bij een bedrijf dat elektromotoren reviseert, was geen enkel probleem.
wat zal dat dan kosten zoon regelaar ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
vincentengel1990;196939 schreef : Dan heb je wel een erg positive multimeter. Volgens mij zou de laadspanning rond de 14,4 Volt moeten liggen. De laadstroom zal afhankelijk zijn van de verbruikers en de conditie van je accu.
Geen verbruikers aan bij die door mij gemeten waarde. Die 14.4 volt die jij noemt is dat een waarde die uit boekjes komt? Kan best heel goed zijn dat als je de werkelijke waarde nagaat (via opmeten dus, doe het maar eens als het nog nooit hebt uitgevoerd) dat je dan ook op die waarde uitkomt. Tenminste als je dynamo in orde is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Toonbank prijs ca. ? 25,-- Als je 'm laat monteren komt daar nog arbeidsloon bij.DutchVolvoPower;196987 schreef : wat zal dat dan kosten zoon regelaar ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ben deze en komende week thuis dus kom fff langs dan kijken we evn waar het aan zou kunnen liggen.Susteren-Echt is de wereld niet toch?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Bart Manders;197008 schreef : Niet zelf doen die koolborstels.
Ben deze en komende week thuis dus kom fff langs dan kijken we evn waar het aan zou kunnen liggen.Susteren-Echt is de wereld niet toch?
Je zou de regelaar uit de dynamo kunnen halen en dan kijken of de koolborstels versleten zijn. Als ze zijn versleten en te kort daardoor zijn geworden om tegen de sleepringen aan te kunnen drukken weet je al wat meer. Er kunnen echter nog andere dingen aan de dynamo mankeren waardoor die niet oplaadt. Tenminste als het probleem inderdaad door de dynamo wordt veroorzaakt en niet bijvoorbeeld door een te slap afgestelde dynamoriem.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.