Stationairsproeier B19A?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-03-2012 12:49 #631886
door V300 register
Stationairsproeier B19A? is gemaakt door V300 register
Weet een van de heren misschien waar we een stationair sproeier voor een 360 GLS B19 kunnen kopen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2012 13:08 #902237
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stationairsproeier B19A?
een B19A heeft geen stationairsproeier, alleen een staafje (anti run-on valve) dat de benzinetoevoer bij stationair afsluit zodra de ontsteking uitgeschakeld wordt.
Deze kun je wel testen door hem uit het spruitstuk (of zat ie nou toch nog net wel op de carburateur?) te draaien, aan massa te leggen en de motor op contact zetten. Als 'ie beweegt werkt ie, als ie niet beweegt is 'ie stuk.
Probeer dat eerst maar eens, als hij echt stuk is wil ik wel even in de schuur graven of ik een carburateur heb liggen waar er nog eentje bij zit (maar ik denk het haast niet want volgens mij zit het ding in het spruitstuk).
Deze kun je wel testen door hem uit het spruitstuk (of zat ie nou toch nog net wel op de carburateur?) te draaien, aan massa te leggen en de motor op contact zetten. Als 'ie beweegt werkt ie, als ie niet beweegt is 'ie stuk.
Probeer dat eerst maar eens, als hij echt stuk is wil ik wel even in de schuur graven of ik een carburateur heb liggen waar er nog eentje bij zit (maar ik denk het haast niet want volgens mij zit het ding in het spruitstuk).
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-03-2012 16:04 #902245
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationairsproeier B19A?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2012 16:35 #902250
door 16673-dummy
jep, die met het stekkertje
als je het stekkertje loshaalt, kun je daarna met een steeksleutel (maat weet ik zo uit mijn hoofd niet) die hele naald losschroeven (net onder het "tonnetje" zit de moer), dan stekker er weer aan, tonnetje tegen massa houden, en dan op contact zetten. Het naaldje moet dan een stukje intrekken of uitschuiven (weet ik zo ook even niet meer).
Als de motor geen last heeft van nadieselen, zal het waarschijnlijk wel in orde zijn trouwens.
als je het stekkertje loshaalt, kun je daarna met een steeksleutel (maat weet ik zo uit mijn hoofd niet) die hele naald losschroeven (net onder het "tonnetje" zit de moer), dan stekker er weer aan, tonnetje tegen massa houden, en dan op contact zetten. Het naaldje moet dan een stukje intrekken of uitschuiven (weet ik zo ook even niet meer).
Als de motor geen last heeft van nadieselen, zal het waarschijnlijk wel in orde zijn trouwens.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-03-2012 17:20 #902253
door V300 register
We gaan aan t werk trouwens dat nadieselen doet 'tie heel vaak.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2012 18:27 #902256
door 16673-dummy
ah, dan kan dit een goede verdachte zijn
mocht die naald nu niet werken, gooi hem dan niet gelijk weg maar controleer eerst of er uberhaupt wel spanning op het stekkertje komt te staan
mocht die naald nu niet werken, gooi hem dan niet gelijk weg maar controleer eerst of er uberhaupt wel spanning op het stekkertje komt te staan
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-03-2012 10:40 #902299
door V300 register
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-03-2012 12:40 #902303
door 16673-dummy
hmm, ik heb even gezocht maar geen gevonden. Ik denk niet dat je dit onderdeel via de bekende clubadresjes kunt krijgen als het niet meer nieuw te krijgen is.
Probeer het eens op volvolvo.nl, daar hebben ze een advertentierubriek en daar zitten een heleboel mensen die een B19A, B21A en/of B23A op zolder hebben liggen waar zo een "anti run-on valve" in zit.
Let er wel op dat deze klep alleen in de carburateurversies zit, en volgens mij zelfs alleen op de varianten met stromberg/zenith carb(en dus niet de pierburg) maar van dat laatste ben ik niet 100% zeker. ook de versies met pierburg hebben deze klep
PS ze geven daar nog wel eens 'beunhaas-tips' zoals het afknippen van het naaldje of er een schroef indraaien, niet aan beginnen, gewoon een vervangende zoeken. Het kan namelijk de meest vage storingen geven als je dit doet.
Probeer het eens op volvolvo.nl, daar hebben ze een advertentierubriek en daar zitten een heleboel mensen die een B19A, B21A en/of B23A op zolder hebben liggen waar zo een "anti run-on valve" in zit.
Let er wel op dat deze klep alleen in de carburateurversies zit, en volgens mij zelfs alleen op de varianten met stromberg/zenith carb
PS ze geven daar nog wel eens 'beunhaas-tips' zoals het afknippen van het naaldje of er een schroef indraaien, niet aan beginnen, gewoon een vervangende zoeken. Het kan namelijk de meest vage storingen geven als je dit doet.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-03-2012 12:54 #902307
door V300 register
J. heel erg bedankt voor je hulp en we gaan op zoek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-03-2012 12:58 #902309
door V300 register
Moet de topics op volvolvo wel vaak het spreekwoordelijke schopje geven...
Moderators: Mark Smeets