wil af van carburateur, makkelijk om te bouwen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-01-2010 09:20 #629903 door V300 register
wil af van carburateur, makkelijk om te bouwen? is gemaakt door V300 register
Nou ik rij een 740 GLE van 1985. Oke daar mag ik de 360 niet helemaal mee vergelijken. Maar toch, ik irriteer me aan de carburateur in de 360. Gewoon dat hele gedoe met die handmatige choke wil ik vanaf. Kan ik de wagen makkelijk ombouwen naar LH jetronic? Op mijn 740 zit zelfs het antieke mechanische injectie k-tronic. Moet niet kapot gaan, dan heb je gezeik. Maar als t werkt prima. K tronic is volgens mij nooit geleverd op de 360. Maar wel het betere LH jetronic. Kan de lambda en cat achterwegen blijven? Daar heb ik namelijk geen behoefte aan. Het gaat me niet om het milieubewuste aspect. Daarvoor rijden we die wagens toch al niet haha. Meer dat die net wat zuiniger wordt en gewoon starten en rijden en geen gezeik. Is niet mijn eerste carb auto, o.a. kadett en een volvo 240 gehad met b23a blok. Dus ook handmatige choke. Had in die wagen er ook altijd een hekel aan. Wat heb ik nodig? Spruitstuk lijkt me anders te zijn uiteraard voor de injectoren. Luchtfilterhuis. Kabelboom Computer. Andere benzinepomp? Wie heeft t ooit veranderd. En waarom zou ik een carb houden? HEt geeft minder vermogen en verbruikt meer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2010 09:22 #815889 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic wil af van carburateur, makkelijk om te bouwen?
Electrische choke op bouwen??

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2010 10:08 #815896 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic wil af van carburateur, makkelijk om te bouwen?
Zoek een recente 740 of een 940 met een 2.0 en haal alles van de motor af. Volg de kabelboome en neem de 2 computers ook mee. Dan kun je je 360 overbouwen naar LH2.4.
Je hebt de Lamdasonde wel nodig, want aan de hand van de gegevens van die sonde wordt de in te spuiten brandstof berekend. Kat kun je achterwege laten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-01-2010 13:30 #815904 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic wil af van carburateur, makkelijk om te bouwen?
Het aller makkelijkste is gewoon een 360 met een injectie pakken, en daarvan alles over zetten wat je nodig hebt. Dus kabelboompje met ecu, kop met spruitstukken compleet luchtmassa meter enz. kun je later altijd nog een B23 onderblok onderzetten voor de extra pk'tjes. Dit is heel goed te doen. Als je een beetje handig bent is dit goed te realiseren. Als je nog delen nodig hebt?? Heb nog complete motor met toebehoren liggen van een B200E. Komt allemaal uit een 360 injectie. Ook luchtmassa meter,luchtfilter, kop met spruitstukken enz. Geef maar een prive berichtje als je er belang bij hebt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-01-2010 19:42 #815919 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic wil af van carburateur, makkelijk om te bouwen?
Maar buiten het inlaatspruitstuk heb je ook een ander luchtfilterhuis en slangwerk nodig. Daarnaast zit in de B200A (carburateur) een andere nokkenas dan in de B200EA (injectie).
Zet de nokkenas over en je hebt er nog een leukere motorkarakteristiek bij ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-01-2010 13:43 #815967 door V300 register
oh ja dat lambda behoort tot die lh2. k-jet spuit dr maar in waar die zin in heeft.

Ja van t luchtfilterhuis wist ik dat die anders is.

De basis 740 model had ook een carburateur tot bepaald modeljaar. Maar daar zat een elektronische choke op. Is dat nog iets om naar te kijken? Of zet dat geen zoden aan de dijk?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-01-2010 15:12 #815974 door V300 register

danielk;132210 schreef : oh ja dat lambda behoort tot die lh2. k-jet spuit dr maar in waar die zin in heeft.

Ja van t luchtfilterhuis wist ik dat die anders is.

De basis 740 model had ook een carburateur tot bepaald modeljaar. Maar daar zat een elektronische choke op. Is dat nog iets om naar te kijken? Of zet dat geen zoden aan de dijk?

Wanneer het een 740 met een B200 betreft is dit te doen ja, als je een beetje handig bent ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-02-2010 16:09 #816147 door V300 register
het makkelijkste (veruit!) is het ombouwen naar elektrische choke.

dat verlegt alleen wel het probleem van koude start naar warme start :)
die elektrische chokes staan ook niet goed bekend nl.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-02-2010 16:12 #816149 door V300 register
Ik zou mijn injectie graag willen uitrusten met handmatige choke, dus als je straks dat knopje over hebt, stuur maar een PB.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-02-2010 16:43 #816155 door V300 register
alleen voor het knopje/kabeltje? (voor de sier dus)

of wil je een of andere constructie gaan maken dat het toerental er door verhoogd wordt?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC