waarom slaat mijn motor niet altijd aan??
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-04-2009 23:08 #628832
door V300 register
waarom slaat mijn motor niet altijd aan?? is gemaakt door V300 register
hallo,
jullie kennen mij wel van de flits gebeuren.
maar nu wat anders.
waarom slaat mijn volvo wel een af?
het gaat zo.....
als ik met een warme motor of koude motor wil starten...
wil hij wel eens de neiging hebben om af te slaan.
heeeel soms als ik vol gas intrap dan doet hij het wel maar dan jankt de multi riem erover!
ik weet niet wat dit is en waarom hij dit doet.
het maakt GEEN verschil als hij koud of warm is.
wel valt het mij op als ik net bij de tank station ben geweest dat hij het heel erg vaak een handje van heeft.
wie weet wat het kan zijn??
alvast bedankt voor de hulp.
jullie kennen mij wel van de flits gebeuren.
maar nu wat anders.
waarom slaat mijn volvo wel een af?
het gaat zo.....
als ik met een warme motor of koude motor wil starten...
wil hij wel eens de neiging hebben om af te slaan.
heeeel soms als ik vol gas intrap dan doet hij het wel maar dan jankt de multi riem erover!
ik weet niet wat dit is en waarom hij dit doet.
het maakt GEEN verschil als hij koud of warm is.
wel valt het mij op als ik net bij de tank station ben geweest dat hij het heel erg vaak een handje van heeft.
wie weet wat het kan zijn??
alvast bedankt voor de hulp.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2009 20:28 #768907
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic waarom slaat mijn motor niet altijd aan??
Gaat het om een injectie of een carburateur? Als het een echte GLT is, injectie...
Bij injectie: injectiekabelboom nalopen. Kijk naar verbindingen bij lucht massa meter en stuurrelais. Waren bij mij de boosdoeners voor het slechte lopen. Verder; luchtlekkage, gaskleppositiesensor, gasklep goed afgesteld, hulpluchtregelaar werkt naar behoren, thermotijdschakelaar is aangesloten en werkt? Loop anders de storing zoeker/testsectie van de vraagbaak eens na.
Bij injectie: injectiekabelboom nalopen. Kijk naar verbindingen bij lucht massa meter en stuurrelais. Waren bij mij de boosdoeners voor het slechte lopen. Verder; luchtlekkage, gaskleppositiesensor, gasklep goed afgesteld, hulpluchtregelaar werkt naar behoren, thermotijdschakelaar is aangesloten en werkt? Loop anders de storing zoeker/testsectie van de vraagbaak eens na.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-04-2009 20:30 #768908
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic waarom slaat mijn motor niet altijd aan??
Als ik de berichthistorie zo naloop kom ik op een '88er 360 met injectiemotor (82 kW).
Denk overigens niet dat je auto er beter van wordt als je start met het pedaal tegen de bodem.
Denk overigens niet dat je auto er beter van wordt als je start met het pedaal tegen de bodem.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2009 21:52 #768924
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic waarom slaat mijn motor niet altijd aan??
Bij een injectie is gasgeven tijdens het starten sowieso uit den boze.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-04-2009 20:04 #769079
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic waarom slaat mijn motor niet altijd aan??
ja maar anders slaat hij soms niet aan en als ik vol gas geef wil hij wel eens aanslaan.
hij heeft het een helepoos goed gedaan en gisteravond in leeuwarden deed hij het weer.
PS het is helaas niet een GLT maar een GL.
ik vind het model GLT heel erg mooi.
hij heeft het een helepoos goed gedaan en gisteravond in leeuwarden deed hij het weer.
PS het is helaas niet een GLT maar een GL.
ik vind het model GLT heel erg mooi.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-04-2009 20:12 #769080
door V300 register
Heb je al eens geprobeerd de zekeringenkast schoon te maken die achter de accu zit, zoals ik vertelde? Ook het brandstofpomprelais kun je eens schoonmaken en contacten opschuren. Deze zit op het steuntje waar de luchtmassameter ook zit, tussen de LMM en de accu.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2009 20:39 #769085
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic waarom slaat mijn motor niet altijd aan??
dit is wel iets waarbij je gewoon een groot aantal zaken moet controleren, dit topic komt op dit moment meer over als van 10 meter afstand met de motorkap dicht roepen "hellup hij doet ut niet>wat nu"
de relatie van dit probleem met een jankende multiriem kan ik niet thuisbrengen, misschien is die zowieso wel aan vervanging toe (staat hij uberhaupt onder voldoende spanning?)
ik zou ook de brandstofdruk eens meten, en evt gewoon eens het brandstoffilter vervangen, goeie kans dat die half verstopt zit. elektrisch probleem lijkt mij niet aan de orde, ik haal uit de startpost dat hij dus wel start, maar sporadisch afslaat. kan als mij geheugen me nog wil helpen ook een probleem zijn met de koudestartinjector
de relatie van dit probleem met een jankende multiriem kan ik niet thuisbrengen, misschien is die zowieso wel aan vervanging toe (staat hij uberhaupt onder voldoende spanning?)
ik zou ook de brandstofdruk eens meten, en evt gewoon eens het brandstoffilter vervangen, goeie kans dat die half verstopt zit. elektrisch probleem lijkt mij niet aan de orde, ik haal uit de startpost dat hij dus wel start, maar sporadisch afslaat. kan als mij geheugen me nog wil helpen ook een probleem zijn met de koudestartinjector
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-04-2009 20:46 #769086
door V300 register
Ik heb even meegereden met Michael laatst. Toen we getankt hadden en de sleutel omgedraaid werd loeg de motor wel aan maar sloeg direct weer af. Het leek er op dat hij verzuipt. Dit kan inderdaad duiden op een lekkende koude-start injector omdat je hem start met een warme motor (je hebt immers al naar het tankstation gereden).
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-04-2009 09:37 #769153
door V300 register
ja ik heb de punten schoon gemaat maar niets hielp.
de zekering die achter de accu zat heb ik wel vervangen omdat hij nogal bol stond.(het koperen stukje)
maar het hielp niet.
de riemen zijn net vervangen en alles netje op spanning.(grote beurt gehad)
ook alle filters vervangen en bougies en zo.
maar was bedoelen jullie met koude start injectoren?
zit dat gewoon in injectoren zelf ??
(ben nog in de leer zeg maar)
de zekering die achter de accu zat heb ik wel vervangen omdat hij nogal bol stond.(het koperen stukje)
maar het hielp niet.
de riemen zijn net vervangen en alles netje op spanning.(grote beurt gehad)
ook alle filters vervangen en bougies en zo.
maar was bedoelen jullie met koude start injectoren?
zit dat gewoon in injectoren zelf ??
(ben nog in de leer zeg maar)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-04-2009 11:33 #769173
door V300 register
Koudestartinrichting zit achterop je inlaatspruitstuk.
Onderaan zit daar een injector, die helpt met inspuiten als het koud is, een soort choke kun je het noemen.
De exacte werking ken ik daar ook niet van. Misschien zijn er andere experts hier die dat kennen?
Onderaan zit daar een injector, die helpt met inspuiten als het koud is, een soort choke kun je het noemen.
De exacte werking ken ik daar ook niet van. Misschien zijn er andere experts hier die dat kennen?
Moderators: Mark Smeets