Waar zit het lek in de tank? (360)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-11-2008 11:14 #628246 door V300 register
Waar zit het lek in de tank? (360) is gemaakt door V300 register
Ik dacht dat het grote rubberen waar de vulslang op de tank lekte, dit stelde ik echter vast toen in de ijskou, in een sneeuwstorm onder de auto lag, niet echt de beste omstandigheden ;)

Net wilde ik die slang gaan vervangen maar het lijkt dat het lek boven de vulslang zit. Wat kan dan lekken? Rondom de plek waar de vlotter in de tank zit (onder de achterbank) is alles droog en de 2 ventilatiepijpjes zitten verder naar links toe, zit er nog wat daar bovenop de tank? Of zitten de ventilatiepijpjes bovenop de tank zodat het naar zijkant toe eraf loopt? (is moeilijk te zien en ik kom er niet bij met mijn lompe poten om te voel)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-11-2008 11:58 #739422 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Waar zit het lek in de tank? (360)
moeten beide ontluchtingsslangen makkelijk door te blazen zijn? de grote kan ik zo doorheen blazen zonder tegendruk, bij het dunne buisje voel ik best wel wat tegendruk.

Ik heb het idee dat daar ergens wat mis is aangezien bij het tanken de pomp afslaat (dus teveel tegendruk, net alsof die vol is) als ik de pomp voluit laat pompen

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2008 18:05 #739442 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Waar zit het lek in de tank? (360)
dan zit het kleine leidingkje waarschijnlijk verstopt ja, loshalen en eff doorblazen met perslucht en dan hopen.. evt slangetje vervangen.

als je in de kofferbak dat grote grijze paneel ff loshaalt (schroefje of 4) dan kun je de situatie al beter beoordelen, misschien werkt de boel bij het overloopvat niet goed, waar hij dan later uit lekt..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2008 07:55 #742506 door V300 register
overloopvat? waar zit die dan?

het paneel is al los en binnen in is alles droog

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-12-2008 00:16 #742657 door V300 register
Overloopvat is een driehoekige tank direct naast de vulslang, in de kofferbak (ik weet niet of een 360 die ook heeft overigens).

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2008 22:48 #742765 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Waar zit het lek in de tank? (360)
90% van mijn geheugen zegt dat een 360 die ook heeft, 10% twijfelt nog een beetje.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2008 23:21 #742775 door Anjo van den Akker
zit met de desbetreffende pdf's voor m'n neus,

de met b14 uitgeruste pre 82 voertuig hebben geen overloopvat, wel de rechthoekige brandstoftank
de met b19a en b200k voertuigen hebben geen overloopvat, uitgerust met zadeltank
de met b14 en b172 uitgeruste modellen hebben dus wel dit expansietankje erin zitten.

bij deze dus m'n excusus voor de misleiding.

zit nu tegen de pdf met zadeltank aan te kijken de twee ontluchtinggslangetjes die je gevonden hebt zitten vanaf de vulpijp aangesloten met een klein stukje slang op een pijpje, pijpje gaat richting de tank en zit daar ook ergens met een klein stukje slang aangesloten op de tank. dit zijn de 2 slangetje die voor de ontluchting van de brandstoftank zelf zorgen. er zit nog een 3e bij de vulpijp die de werkelijke ontluchting is, deze gaat door richting een terugslagklepje! en daarna gaat de leiding door het zelfde rubber als de vulslang naar de onderkant van de auto, waar deze waarschijnlijk ergens los hangt> vastgeclipt aan de achterkant van de zadeltank.

vooral dit laatste leidingkje lijkt me handig om te controleren of die verstopt zit of dat het terugslagklepje vast zit/kapot is. voor zover ik kan zien is het terugslagklepje identiek aan de modellen uit de b14/b172 met expansievaatje.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-12-2008 23:06 #742880 door V300 register
Zelfs in de Haynes hebben ze het over de B19 of B200K motor. Niet over een B200E of gelijkwaardig. Het lijkt waarschijnlijk dat geen enkele 2-liter een overloopvat in de kofferbak heeft.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-12-2008 23:15 #742881 door V300 register
Ik heb in ieder geval geen overloop tank.

De 3e slang ben ik vandaag eens nagelopen maar die gaat op gegeven moment een balk ik en dan ben ik em kwijt. Aangezien de grond nogal nat was heb ik niet verdergezocht (ben al ziek...)

Ik heb de tank inmiddels een stuk leeg gereden en nu lekt het niet meer, geen oplossing natuurlijk maar ik kan wel rijden :P
zodra ik mezelf wat beter voel kruip ik er weer onder

terugslagklepje lijkt niet helemaal goed te zijn trouwens, kan beide kanten op er doorheen blazen.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-12-2008 23:38 #742888 door Anjo van den Akker
is het verbindingsslangetjetussen de zadeltanks nog ok?

als in verstopt, of lek..

daarvoor zul je onder de auto moeten..

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC