Carterontluchting B200E??
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb wel eens gelezen over de carterontluchting van 360's op dit forum en andere, maar dit waren allen carburateur versies. Ik vraag me alleen af of er bij een injectie (B200E) ook carterontluchting op zit en waar hij dan precies zit. Als ik namelijk met een draaiende motor de peilstok eruit trek, veranderd het toerental.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
lucluc;30248 schreef : Ik dacht dat als je de peilstok uit een draaiende motor trekt en het toerental verandert dan, dat het geen goed teken is.
Nee dat klopt... daarom wil ik ook graag weten waar de ontluchting zit zodat ik de verstopping op kan lossen. Anders zeikt de olie straks langs het zwakste punt in de schakel wat waarschijnlijk de krukaskeerring wordt.
Bedankt Variomagic, ik ga op onderzoek uit.
- V300 register
- Verbannen
-
HERA360;30253 schreef : Nee dat klopt... daarom wil ik ook graag weten waar de ontluchting zit zodat ik de verstopping op kan lossen. Anders zeikt de olie straks langs het zwakste punt in de schakel wat waarschijnlijk de krukaskeerring wordt.
Bedankt Variomagic, ik ga op onderzoek uit.
De slang van de carterontluchting zit (als je voor het linkerwiel van je 360 staat) aan de rechtekant van de luchtslang (tussen de luchtmassameter en het spruitstuk). Een slang die ongeveer een vinger dik is.
Naar mijn inzien is het juist normaal dat de motor langzamer stationair gaat draaien wanneer je de peilstok eruit trekt, althans dat was ook het geval mijn mijn vorige 2 360's. Er was altijd een reden voor, maar die weet ik niet meer.
Wellicht kan iemand anders van het forum je hiermee helpen.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
bodejodel;30392 schreef : Dat is een "milieuvriendelijkere/schonere" manier om van de olie en vette damp af te komen. Die olie en damp wordt in de motor verbrand.
Inderdaad, uit deze carterontluchting komt giftige damp. Een beetje een nadeel voor je verbranding, die gaat er op achteruit.
Ik heb weleens gehoord dat er mensen de carteronluchting afdoppen aan de inlaat van de motor en op de kant van het blok een klein filtertje zetten.
Jammergenoeg schijnt zo'n filtertje snel vol olie te gaan zitten en verstopt te raken waardoor de carterdruk op kan lopen.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb de vonkenvanger in elk geval gevonden (rood vak in foto 1) en goed schoon gemaakt. Dat heeft in elk geval goed geholpen, maar ik vraag me af wat er onder dat zwarte doosje zit (gele vak in foto 1 en 2)? Volgens mij is dat iets van een krukasontluchting ofzo. Zoiets staat in mijn werkplaatshandboek. Moet ik deze ook schoonmaken, want die krijg ik echt niet los... Er zit wat hevig in de weg (vervroeger???) en het is nogal geroest.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-