start niet :S
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-06-2007 14:25 #626147
door V300 register
start niet :S is gemaakt door V300 register
Na probleemloos een aantal weken te hebben gereden wil ik gister na het tanken mn 360 starten, draai het contact om hoor ik een klik en vervolgens gebeurt er niets en gaan de controle lampjes zwak branden.:S wat nou weer :grr2:
Dus ik maar iemand bellen om mij te helpen met startkabels. is diegene onderweg wil ik mijn alarmlichten aanzetten lansgs de kant van de weg, had namelijk al geprobeerd aan te duwen, maar dat gaat zo moeillijk in je eentje
.
hoor ik ipv de knippers van de gevarenlichten plots iets gaan zoemen linksonder het dashboard:S zonder dat de lichtjes het doen. dus ik dat ook maar gauw uitgezet en de kap open getrokken. na ong. een paar minuten ik het nog eens geprobeerd met de gevarenlichten, doen ze het in 1 keer normaal, dus vervolgens ik geprobeerd te starten en ja hoor, ik draai de sleutel rond en de 360 start als een zonnetje :S helemaal niets meer aan de hand. Ik rij dus naar huis, om hem vervolgesn 9 uur later smorgens vroeg weer te gaan starten weer het zelfde verhaal alleen doet hij nu niets meer alleen de controle lichtjes zwak.:S mijn broer heeft mij vervolgens aangetroken met zijn 440 toen deed ie het weer, 12 km gereden om vervolgens maar te stoppen thuis. wil ik hem starten doet ie WEER niets:S:mad:
Weet iemand wat het kan zijn?
Dus ik maar iemand bellen om mij te helpen met startkabels. is diegene onderweg wil ik mijn alarmlichten aanzetten lansgs de kant van de weg, had namelijk al geprobeerd aan te duwen, maar dat gaat zo moeillijk in je eentje

hoor ik ipv de knippers van de gevarenlichten plots iets gaan zoemen linksonder het dashboard:S zonder dat de lichtjes het doen. dus ik dat ook maar gauw uitgezet en de kap open getrokken. na ong. een paar minuten ik het nog eens geprobeerd met de gevarenlichten, doen ze het in 1 keer normaal, dus vervolgens ik geprobeerd te starten en ja hoor, ik draai de sleutel rond en de 360 start als een zonnetje :S helemaal niets meer aan de hand. Ik rij dus naar huis, om hem vervolgesn 9 uur later smorgens vroeg weer te gaan starten weer het zelfde verhaal alleen doet hij nu niets meer alleen de controle lichtjes zwak.:S mijn broer heeft mij vervolgens aangetroken met zijn 440 toen deed ie het weer, 12 km gereden om vervolgens maar te stoppen thuis. wil ik hem starten doet ie WEER niets:S:mad:
Weet iemand wat het kan zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-06-2007 14:51 #673357
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic start niet :S
Zitten de accuklemmen van de stroomkabels goed vast?
Klinkt als een willekeurig contactprobleem...
Probeer ook alle andere kabels die je kunt vinden goed vast te zetten.
Gecorrodeerde kabels en contacten goed schoonmaken en weer vast zetten.
Klinkt als een willekeurig contactprobleem...
Probeer ook alle andere kabels die je kunt vinden goed vast te zetten.
Gecorrodeerde kabels en contacten goed schoonmaken en weer vast zetten.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-06-2007 15:14 #673360
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic start niet :S
Startrelais nog goed??, Verbindingen in zekeringskastje?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-06-2007 16:27 #673363
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic start niet :S
welke is het startrelais?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-06-2007 16:34 #673364
door V300 register
heb net het dashboardkastje open staan en dat lampje wat er in zit brand normaal, zodra ik het contact omdraai is het in 1 keer zwakker en gaan de controle lampjes op dashboard ook uit. dan lijtk het net alsof de accu leeg is, maar aangezien dit gister idem dito was en die daarna in 1 keer normaal starte denk ik niet dat het daar aan ligt. valt ook niet mee om te gaan kijken bij de zekeringenkast met dit k*tweer!!
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-06-2007 16:57 #673369
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic start niet :S
Zoals Jeroen ook zij. Begin bij de A van Accu(klemmen)/Aarde/Ampere en eindig bij de Z van Zekeringskast. Daartussen zit de B van Bevestiging, de C van Connectoren, de D van Draad, de E van Electriciteit (massa, doorvoer),....etc..... de K van Kabelboom,........de van Relais, de V van Volt, de W van Weerstand,......., de Z van Zekeringen/Zekeringskastje.
Andere letters nog nader in te vullen en misschien leuk voor een Poster oid.
Andere letters nog nader in te vullen en misschien leuk voor een Poster oid.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-06-2007 17:18 #673370
door V300 register
Aangezien ik niet zo heel technisch ben gaat dta nog wat worden
heb nu de afdekplaat onder me stuurhuis er afgehaald en vond daar de zekering die kabaal maakt van tijd tot tijd als de alarmlichten aangaan ik heb die er uit gehaald beetje de contactpuntne schoongemaakt en weer terug gestopt de gevarenlichten deden het weer, daarna draaide ik de sleutel om en toen leek het alsof ie iets wilde doen maar dat was toch niet. als ik me ramen he opengedaan en ik doe ze weer dicht gaat er iets onder het dashboard rammellem net zoals bij de gev lichten. overigens nadat ik dat allemaal had gedaan deden de gevarenlichten het ook niet meer. ik heb onder de kap alle bedradingen gecontroleerd maar alles ziet er normaal uit.

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-06-2007 20:20 #673382
door V300 register
iemand nog suggesties?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-06-2007 20:30 #673384
door V300 register
Mijn vader had een keer iets soortgelijks, en toen lag het aan het contactslot. Maar ik weet niet of alle symptomen overeen komen...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-06-2007 20:57 #673387
door V300 register
klinkt een beetje als wat de duitsers Kupferwurm noemen. een koperwormpje dus, dat zich langzaam aan de electra tegoed doet.
??n van onze motoren heeft er ook last van: schijnbaar willekeurige kortsluiting door versleten electrische bekabeling. waarschijnlijk op een plek waar de bekabeling een scherpe bocht maakt en ergens langsaf schuurt. controleren op blootliggende draden dus.
??n van onze motoren heeft er ook last van: schijnbaar willekeurige kortsluiting door versleten electrische bekabeling. waarschijnlijk op een plek waar de bekabeling een scherpe bocht maakt en ergens langsaf schuurt. controleren op blootliggende draden dus.
Moderators: Mark Smeets