360 motor houdt in
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-09-2005 22:22 #625262
door V300 register
360 motor houdt in is gemaakt door V300 register
Hallo,
De B200E-F motor van m'n 360 1989 houdt in. Bij koude motor heel erg, bij warme motor minder. En alleen bij deelgas. Als ik volgas geef is er niets aan de hand en maakt de motor voldoende toeren, zonder haperingen. Waarschijnlijk is het iets met de brandstoftoevoer, maar ik weet werkelijk niet wat. Zit er een diagnose stekkeraansluiting ergens onder de motorkap?
Alvast bedankt voor een eventuele tip.
De B200E-F motor van m'n 360 1989 houdt in. Bij koude motor heel erg, bij warme motor minder. En alleen bij deelgas. Als ik volgas geef is er niets aan de hand en maakt de motor voldoende toeren, zonder haperingen. Waarschijnlijk is het iets met de brandstoftoevoer, maar ik weet werkelijk niet wat. Zit er een diagnose stekkeraansluiting ergens onder de motorkap?
Alvast bedankt voor een eventuele tip.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2005 22:52 #653952
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic 360 motor houdt in
Hallo Durk,
Dit lijkt op een verkeerde afstelling van de smoorklepschakelaar, en dit is een bekend verschijnsel.
Heb je een vraagbaak? Hier in staat hoe je deze kan afstellen. Laat even weten als je er geen hebt. Dan leg ik het wel even uit. (weinig tijd om heel verhaal te typen)
Succes alvast.
Dit lijkt op een verkeerde afstelling van de smoorklepschakelaar, en dit is een bekend verschijnsel.
Heb je een vraagbaak? Hier in staat hoe je deze kan afstellen. Laat even weten als je er geen hebt. Dan leg ik het wel even uit. (weinig tijd om heel verhaal te typen)
Succes alvast.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-09-2005 23:14 #653953
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 motor houdt in
Misschien ook eens dingen als luchtfilter vervangen, kan ook al schelen. Verder kan die ook te veel brandstof t.o.v. lucht krijgen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-09-2005 23:21 #653954
door V300 register
een F heeft een lambda sonde, bekende probleemveroorzaker (bij vol gas wordt deze overruled)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-09-2005 23:28 #653955
door V300 register
Thomas we hoeven geen verhalen meer te schrijven vanuit de vraagbaak. We kunnen nu gewoon plakken en knippen als we die link hebben gedownload en/of op schijf hebben gezet.
Ik zat in het verleden ook wel eens te scannen.
Maar we laten de link wel achter het slotje van de leden!
Ik zat in het verleden ook wel eens te scannen.
Maar we laten de link wel achter het slotje van de leden!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-09-2005 22:29 #653956
door V300 register
Heren,
Bedankt voor de tips. Luchtfilter is O.K. De smoorklepschakelaar heb ik inderdaad afgesteld (vraagbaak 1980-1085 blz 89) maar dat hielp niet. Dus nu op naar de Lambda sonde. Weet iemand hoe ik die kan testen? Heeft de sonde een weerstand of kan ik spanning meten aan de twee draden (zwart en wit)?
Bedankt voor de tips. Luchtfilter is O.K. De smoorklepschakelaar heb ik inderdaad afgesteld (vraagbaak 1980-1085 blz 89) maar dat hielp niet. Dus nu op naar de Lambda sonde. Weet iemand hoe ik die kan testen? Heeft de sonde een weerstand of kan ik spanning meten aan de twee draden (zwart en wit)?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-09-2005 23:24 #653957
door V300 register
lamda sonde moet je meten met de draden aangesloten! je moet dus een manier vinden om meetdraden toe te voegen zonder het contact te verbreken. meestal gaat dit wel door een los draadje in een stekker te frutten voor je m er terug op doet.
gemeten spanning (digitale multimeter op 0-2 volt stand) moet tussen 0,4 en 0,7 op en neer pendelen.
geeft waarschijnlijk een zeer lage waarde of gewoon 0. daardoor denkt je inspuiting 'te rijk' en vermindert ie de inspuittijd. resultaat=te arm mengsel en rot rijden.
wat ook kan meespelen, vooral omdat het probleem extra erg is bij koude motor; een temperatuursensor defect. er bestaat een reparatiebrochure met volledige diagnose van het inspuitsysteem. heb ik nog niet digitaal.
Groetjes Wouter
gemeten spanning (digitale multimeter op 0-2 volt stand) moet tussen 0,4 en 0,7 op en neer pendelen.
geeft waarschijnlijk een zeer lage waarde of gewoon 0. daardoor denkt je inspuiting 'te rijk' en vermindert ie de inspuittijd. resultaat=te arm mengsel en rot rijden.
wat ook kan meespelen, vooral omdat het probleem extra erg is bij koude motor; een temperatuursensor defect. er bestaat een reparatiebrochure met volledige diagnose van het inspuitsysteem. heb ik nog niet digitaal.
Groetjes Wouter
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2005 12:35 #653958
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic 360 motor houdt in
Je zou nog kunnen proberen de benzinedruk te meten met een manometer. Dit staat ook in de vraagbaak. Ik ben het zelf ook van plan omdat ik wel eens wil weten of de druk nog precies is zoals die hoort te zijn. Maar zoals met wel meer dingen ben ik er nog niet aan toe gekomen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-09-2005 10:07 #653959
door V300 register
Alles weer O.K.
Wederom bedankt voor alle tip's. Wouter had de gouden tip. Bij het meten van de Lambda sonde was de waarde goed. Tussen de 0,3 en 0,7 volt. Het euvel bleek de stekkerverbinding van de twee draden. Nadat ik de stekkers weer had gemonteerd reed ie als vanouds. Ben weer een tevreden 360 rijder.
Groeten, Durk Stapel.
Wederom bedankt voor alle tip's. Wouter had de gouden tip. Bij het meten van de Lambda sonde was de waarde goed. Tussen de 0,3 en 0,7 volt. Het euvel bleek de stekkerverbinding van de twee draden. Nadat ik de stekkers weer had gemonteerd reed ie als vanouds. Ben weer een tevreden 360 rijder.
Groeten, Durk Stapel.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-09-2005 22:47 #653960
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 360 motor houdt in
Moderators: Mark Smeets