Kloenk

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-09-2005 11:49 #624075 door V300 register
Kloenk is gemaakt door V300 register
Iedere keer als mijn v360 GL uit '88 achter diep inveerdt, hoor ik een soort kloenk. Vooral als er 4 mensen in zitten en dan bijvoorbeeld van een drempel afrijden. Weet iemand hoe dit kan, en nog beter; hoe verhelp ik dit?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-09-2005 12:25 #636010 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kloenk
Betere dempers monteren, en je veren eens nakijken. Wat het geluid is weet ik overigens niet, het kan je uitlaat zijn maar ook wat anders.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-09-2005 13:47 #636011 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kloenk
Had ik ook. Het was de bladveer die langs en tegen de kriksteun schuurde/sloeg. Deze was na het opkrikken naar binnen gebogen, o.i.v. roestvorming. Met een schroevendraaier teruggebogen, nooit meer last van gehad.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-09-2005 14:23 #636012 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kloenk
ik stem voor een op zn kwikfits gemonteerde uitlaat

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2005 16:53 #636013 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Kloenk
Ik ook. De middendemper zit wat gedraaid waardoor de bocht ietsje verkeerd loopt. De bocht van de einddemper die over de achteras heen gaat hangt daarom iets te laag en raakt de as bij zware lading. Dit heb ik zelf nu ook maar er komt een andere uitlaat onder die wel in een keer goed gemonteerd gaat worden.

(Bericht gewijzigd door randomhero op 12 september 2005)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-09-2005 17:18 #636014 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kloenk
En als het toch niet de uitlaat is (wat ik bij mij toen ook als eerste vermoedde), kun je altijd nog naar je kriksteunen kijken...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-09-2005 20:37 #636015 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kloenk
Mijn kriksteunen zijn a-ok. Keihard, geen roest en 5mm tectyl erop en erin gespoten. De uitlaat daarintegen hangt met tie-rap aan de ophangpunten... dus daar zal ik maar eens naar kijken

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2005 21:23 #636016 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Kloenk
Lijkt een schot in de roos. Probeer eens nieuwe ophangringen eronder te hangen. Dan weer even wat mensen in je auto proppen en gaan rijden

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-09-2005 21:23 #636017 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kloenk
Ik gok erop dat de uit 3 platen bestaande
beugel waarmee de middendemper aan de torque-
tube zit, ook kaduuk is. Dit is nog via de
dealer te verkrijgen voor 7,20 ex. BTW.
Meestal gewoon door ouderdom (lees: ROEST).
En een stel verse ophangrubbers voor de einddemper
zal je ook niet de kop kosten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-09-2005 21:28 #636018 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kloenk
Nee, die is nog ok. Heb namelijk laatst nog de versnellingsbak vervangen en ik heb die beugel zien zitten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD