En toen reed hij niet meer. Distributieriem

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-09-2007 19:04 #626421 door V300 register
En toen reed hij niet meer. Distributieriem is gemaakt door V300 register
Ik trok vanmorgen in Zeist op bij stoplicht.
En plots hield alles er mee op.
Binnen een enkele seconden wist ik wat het was, de distributieriem.

Auto op stoep gezet en later opgehaald met buurman.
In de schuur ligt nagenoeg nieuwe en morgenochtend in alle rust de riem plaatsten.

Gelukkig gebeurde het niet op de snelweg met draaiende motor maar bij optrekken. Ik heb er geen meter mee gereden toen de riem knapte.

Ik houd een slag om de arm maar volgens mijn is alles in blok nog goed.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-09-2007 19:10 #681228 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic En toen reed hij niet meer. Distributieriem
Daarom heb ik ook niks met distributieriemen. Eigenlijk is het een belabberde uitvinding. Ik ben blij met m'n ketting, ook al maakt het wel meer herrie :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-09-2007 19:44 #681230 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic En toen reed hij niet meer. Distributieriem
oeps. dit had je toch al zien aankomen??

wat ontzettend dom dat je dan toch blijft rondrijden ?

PS 10 tegen 1 dat je kleppen toch krom zijn......

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-09-2007 20:29 #681234 door V300 register
Er is enige nonchalance, dat ben ik met je eens.
De wagen was goed onderhouden en ik ging er van uit dat de riem vervangen was.
Ik kreeg de deksel er niet zo makkelijk van af om te kijken. Er was een moertje stuk gedraait. En dacht toen van 'laat maar.'

Hij stond ongeveer twee uur prachtig in het zicht op druk kruispunt. De kans is groot dat ik ook nog ben "gespot".

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-09-2007 20:47 #681237 door V300 register
Je kan geluk hebben Frans, bij mijn 360 is de distributiesnaar ook een keer afgelopen omdat de spanrol niet geborgd was bij de laatste vervanging (1000 km daarvoor), maar na montage van een nieuwe snaar en spanrol bleek er verder geen motorische schade.

Succes en de reparatie!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-09-2007 21:56 #681239 door V300 register
Ik had totaal geen vaart. Ik trok op, knap, en stop. Ook geen akelige geluiden of idee dat het blok een opdoffer kreeg.
En als het niet goed is gegaan trek ik gewoon weer een ander 1700 van marktplaats en sla onderdelen van deze op.
Het leven is heel eenvoudig.

Nee, geen gekkigheid. We maken hem gewoon.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-09-2007 22:39 #681241 door V300 register
ik zat toen met mijn 1700 op de snelweg, dus dat scheelt wel.

de enige geluiden die ik hoorde was van de looprol die vastliep (krijsend geluid)

de kleppen zijn vrij zacht als ze zo heet zijn, daarom tikken ze ook zo makkelijk krom. bij een 1700 heb je die 'kuil' in de zuiger nog waar ze voor een deel in wegvallen.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2007 23:10 #681244 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic En toen reed hij niet meer. Distributieriem
Tja, soms heb je pech. Ik zou altijd wel de spanrol vervangen en ff compresie etc. meten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-09-2007 10:44 #681265 door V300 register

robvalk;35036 schreef : bij mijn 360 is de distributiesnaar ook een keer afgelopen ... geen motorische schade.

Ik meen dat een B19 (en misschien ook de B200) een zogenaamde vrijloper is, dat er geen schade kan ontstaan na het knappen van de riem.

Frans, ik hoop dat het meevalt, want het is een veel te mooie wagen voor de sloop.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-09-2007 12:56 #681274 door V300 register
Daarom heb ik ook al een nieuw setje klaarliggen, ik moet alleen nog tijd zien te vinden (en een sleutelhulpje dat weet wat hij doet ;) ) om hem veiligheidshalve alvast maar te swappen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC