Kapotte waterpomp
- V300 register
- Verbannen
-
Er werd mij echter aangeraden een aantal slangen preventief te vervangen. Ze zijn nog niet lek, maar inderdaad erg oud.
Het gaat om de grote slang van de radiator naar de pomp en de thermostaat, en de twee slangen naar het koelblok van de carb. Zijn deze not te krijgen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Misschien kun je beter de hele set kopen en alles vervangen.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb even geinformeerd. De gehele set is ?150,-. Niet veel, maar moet nu even wat schipperen op het moment, dus zal eerst even nakijken welke slangen echt kritisch zijn op het moment.
Verder nog even de vraag of er nog tips zijn voor de montage van de nieuwe pomp? Ik heb zelf de vlakken van de stalen plaat en de cilinderkop gereinigd en licht opgeschuurd met een blokje en fijn waterproof schuurpapier.
Is voor de nieuwe montage de bijgeleverde pakking voldoende, of is het beter om hier ook nog extra vloeibare pakking bij te gebruiken?
- V300 register
- Verbannen
-
Zelf zou ik voor een waterpomp wel vloeibare pakking gebruiken (maar met mate uiteraard), omdat je niet verwacht dat die snel nog los moet. Als het gaat om een kleppendeksel of zo zou ik de vloeibare pakking weglaten.
- V300 register
- Verbannen
-
Morgen krijg ik het onderdeel binnen en zal ik tevens een rupsje vloeibare pakking aanbrengen in combinatie met de bijgeleverde kartonnen pakking.
- V300 register
- Verbannen
-
De boutjes voor montage zaten er niet bij, en de oude bouten waren krom en een aantal zelfs afgebroken. Gelukkig bestaan er nog ijzerwinkels waar je bouten los kunt kopen. Na wat inkorten en slijpen zit alles nu netjes gemonteerd.
Een tweede probleem was dat de nieuwe stalen plaat bleek gewoon krom!? Dusdanig dat ik deze simpelweg niet kon gebruiken. Heb de oude dus goed schoon gemaakt en teruggeplaatst. Ga hier nog wel even mee terug natuurlijk.
Morgen komen ook de nieuwe slangen binnen. Alles wordt vervangen behalve de onderste radiatorslang. Deze is simpelweg gewoon nog goed. De rest eigenlijk echt niet meer. Het kost wat, maar dan is het ook gewoon weer goed.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Het enige waar een 1400 behoorlijk gevoelig voor is; warmlopen, dus dan is voorkomen helemaal beter dan genezen!
- V300 register
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-

Dat is daarmee ook meteen een 'note to myself' , want ook ik heb alle slangen vervangen behalve die.
Het betreft een rechte slang, die zijn in de handel verkrijgbaar al zal je dan ook een beetje moeten zoeken, binnendiameter is 15mm en ca 50cm lang.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
daanheijn;230811 schreef : De boutjes voor montage zaten er niet bij, en de oude bouten waren krom en een aantal zelfs afgebroken.
Die had je ook bij Born Built Beauties kunnen bestellen.
daanheijn;230811 schreef : Een tweede probleem was dat de nieuwe stalen plaat bleek gewoon krom!? Dusdanig dat ik deze simpelweg niet kon gebruiken. Heb de oude dus goed schoon gemaakt en teruggeplaatst. Ga hier nog wel even mee terug natuurlijk.
Gewoon terugsturen zou ik zeggen, waar had je die vandaan?