Radiateur 343 op 340 '82?
- V300 register
- Verbannen
-
Ik ben momenteel bezig een nieuwe radiateur voor mijn '82'er te zoeken, aangezien de huidige lek is. Nou weet ik dat er verschillende soorten radiateuren zijn en vandaag kwam daar nog eens bij dat er blijkbaar verschillende varianten van de smalle radiateur zijn.
De smalle radiateuren die ik kan vinden zijn allemaal de 343 variant met de vuldop, maar mijne heeft die dus niet, maar wel twee aansluitingen voor het losse expansievaatje!
Aangezien het 343 model nog wel te krijgen is, vroeg ik me af: is het lastig om het om te bouwen naar het 343 model? Wat heb ik dan nodig?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Een tweedehands radiateur is nooit echt handig. Maar daar weten de 1700 rijders meer van als het goed is.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-

Maar klopt het dat er een aantal radiateuren zonder vuldop is geleverd? Of heb ik gewoon te maken met aftermarket? Anders is het een kwestie van een vuldop scoren en een aansluiting van het expansievat afdoppen en dan kan ik een 343 radiateur gebruiken lijkt me?
- V300 register
- Verbannen
-
vincentengel1990;225453 schreef : Een tweedehands radiateur is nooit echt handig. Maar daar weten de 1700 rijders meer van als het goed is.
Werkt prima hoor, maar de oude solderen gaat ook prima en is kostentechnisch aantrekkelijker als je de spullen hebt staan.
Maar ik ben wel benieuwd, hoezo 1700-rijders specifiek?
- V300 register
- Verbannen
-
Jordi, zoals ik al had aangegeven. Mijn rad, lijk erg op de omschrijving van de door. Jouw gezochte. Zonder een vuldop en met expa,vaatje.
- V300 register
- Verbannen
-
Reviseren of een gereviseerde kopen is wat mij betreft prima, maar dan blijft natuurlijk wel de vraag wat dat gaat kosten

Heb je misschien wat meer informatie over dat bedrijf?
- V300 register
- Verbannen
-
vincentengel1990;225473 schreef : Ik meen ergens hier te hebben gelezen dat de 1700 radiateurs nog zeldzamer zijn dan die voor een 1400. Maar idd iedereen moet voor zichzelf kiezen of je een nieuwe willen. Al zal dat de kans op een nieuwe lekkage maar voor een deel verkleinen naar mijn mening
Radiateurs is bij de 300-serie niet zo'n heel moeilijk onderwerp. Wat ik er (proefondervindelijk) van weet is dat de late 340's 1.4 vaak een dun type hebben, 340's 1.7 een dikker type, en 360's een dik type zonder thermoswitch.
De conclusie: een dikke kun je altijd gebruiken

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
343 radiateur kan wel maar dan moet je een extra ontluchtingsmogelijkheid maken en een ander expansievat monteren met 1 aansluiting aan de onderkant, ?f een aansluitnippel op de radiateur solderen zodat je je huidige expansievat kan blijven gebruiken