verschillen in radiateur?
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Eerst de radiateur uit de oude auto van mijn vrouw gehaald en schoon gespoeld en daarna die uit mijn auto gehaald. Wat bleek de radiateur uit mijn auto was dikker dan die van uit de oude auto van mijn vrouw.
Mijn auto is van 1986 en schijnbaar een overgangsmodel tussen de MK II en MK III, zijn er twee modellen radiateur voor de 1400 motor of heb ik een radiateur van een 1700 in mijn auto gehad? :wtf2:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Als je een dunne nodig hebt, ik heb er nog 2 liggen, die wil ik best ruilen tegen een dikke.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
General Custom;219231 schreef : Klopt, een mkII radiateur is smaller dan een mkIII. 1.7 heeft ook een dikke. De mkII heeft inderdaad w?l een dunne radiateur.
Als je een dunne nodig hebt, ik heb er nog 2 liggen, die wil ik best ruilen tegen een dikke.
de dunne kwam uit een MK III en wat ik gezien heb hebben alle MK III"s die ik achterom heb staan allemaal een dunne radiateur dus is de dikke er eentje van een MK II of van een 1700?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb op sloperijen alleen maar auto's gezien met dikke radiateur, 1700's en 1400's. Enkel een mkII 1400 had een dunne.
Toen mijn radiateur kapot was, van de 1700, was iedereen er van overtuigd dat daar een dunne in hoorde te zitten... Juist ja, er zat een dikke in :S
En nu kom jij vertellen dat al jou slopers een dunne hebben. Volgens mij is mister Volvo uit Born zelf ook een beetje de draad kwijt :snif:
Conclusie, drop er maar iets in wat je leuk vindt? Blijft raar, dat radiateurverhaal...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
De auto's die je nu op de sloop tegenkomt kunnen al eens een andere radiateur hebben gehad (niet ondenkbaar bij leeftijden van gemiddeld 25 jaar) dus dat zegt niet zoveel meer.
Enige verschil is dat er iets minder koelvloeistof in het systeem gaat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
overigens heeft een mk2 met de andere frontplaat (en ook de oudere modellen met 1.4) een beduidend kleinere radiateur die in de motorruimte gemonteerd is; de mk3 met je raad het al het nieuwe front heeft de radiateur bovenop de voorbalk
hier nog een quote uit een ander topic, niet zo lang geleden:
AvdAkker;211991 schreef : ja, omdat die dunne een euro of 20 goedkoper zijn als de dikke en ook passen.
toch is het zo dat bij de overgang naar de brede radiateurs voor de 340 de 1.4 en 360 een radiateur kregen met dezelfde afmetingen en de 1.7 een dunnere; in die lange koelslangen zit al zoveel water.
kijk maar eens in vadis of een willekeurig onderdelenprogramma (partsbase) bij auto's van >MY86
1.4 > 546x343x33 messing/koper
1.7 > 550x366x17 messing/koper
2.0 > 546x343x33 messing/koper (wel ander onderdeelnummer ivm thermoswitchaansluiting)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.