Sproeiers Weber carb 1400

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2012 16:05 #632248 door Erick Janssen (GAST)
Sproeiers Weber carb 1400 is gemaakt door Erick Janssen (GAST)
Heren weet een van jullie of er verschil zit in de sproeiers van een Weber carb voor een 340 met 1400 cc blok met of zonder kat?

Heeft iemand een idee hoe ik de carb moet afstellen? Ik heb de gereviseerde carb een tijdje geleden gemonteerd en wilde 'm vandaag fatsoenlijk afstellen, maar dat lukt niet.

De carb reageert helemaal niet op de CO stelschroef en de stationair stelschroef moet ik iets van een halve cm indraaien zodat de motor enigszins bokkend en onregelmatig blijft lopen. als ik de luchtinlaat van de luchtfilter bijna helemaal afdicht met mijn hand dan gaat de motor beter en sneller in toeren lopen.

Daarom mijn eerste vraag zijn er verschillen met de sproeiers van een motor met kat of zonder?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-09-2012 17:38 #915146 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sproeiers Weber carb 1400
welke (via het ledenmenu beschikbare) documentatie heb je al doorgekeken?

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2012 18:05 #915148 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Sproeiers Weber carb 1400
Ik heb de vraagbaken en de Haynes boek na gekeken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-09-2012 21:35 #915151 door V300 register
dan heb je in de verkeerde gekeken. volvo service manuals - specificaties, die moet je hebben.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-09-2012 23:39 #915157 door V300 register
stationaire sproeier stuk? of los ,andere mogelijkheid : deellastverrijking werkt niet goed

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2012 11:15 #915161 door Erick Janssen (GAST)

Wouter;205130 schreef : dan heb je in de verkeerde gekeken. volvo service manuals - specificaties, die moet je hebben.

Het zal wel aan mijn bril liggen maar ik kan de "Volvo service manuals - specificaties" niet vinden onder Ledenmenu / Documentatiecentrum / Documentatie / Direct naar Techniek

cryowim;205138 schreef : stationaire sproeier stuk? of los ,andere mogelijkheid : deellastverrijking werkt niet goed

nee de stationair sproeier is niet de boosdoener.

het is als ik al verteld heb bij stationair toeren:

2 Fast 4 U;205124 schreef : ........ als ik de luchtinlaat van de luchtfilter bijna helemaal afdicht met mijn hand dan gaat de motor beter en sneller in toeren lopen.......

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-09-2012 18:02 #915196 door V300 register
www.volvo300club.nl/downloads/download.p...C360%201976-1987.pdf

De lange bestandsnamen maken dat het nogal een zootje is. Aan de ene kant snap ik dat je het allemaal niet helemaal snapt, maar aan de andere kant; ik heb bovenstaande link zojuist binnen 30 seconden gevonden.... Ik zou zeggen ga eens grasduinen in al die mappen, probeer de logica te begrijpen, en maak eventueel een sceenshot van de inhoud. Als je dan later iets moet hebben kun je precies zien waar je moet zijn voor de betreffende file.
Eventueel zou ik een bestandslijst kunnen maken zodat je de hele boomstructuur met bestandsnamen kunt zien?

Nog mooier zou zijn als iemand die meer vrije tijd heeft dan ik (=meer dan 0, ongeveer momenteel) een mooi gerubriceerd overzicht met overzicht van de meest gebruikte docu zou kunnen maken, eventueel met uitleg over het gebruik, voorbeeldplaatjes etc.
Dit overzicht kan direct op de website geplaatst kan worden op alleen voor ingelogde leden zichtbare pagina's.

Het huidige 'indexer' syteem heeft weer als voordeel dat als bestanden hernoemd of verplaatst worden, dit meteen opgepikt wordt. Er ontstaan nooit 'dode links' zoals het nu werkt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-09-2012 18:29 #915199 door V300 register
PS ik heb de tabel iets breder gemaakt (nu 1024px, was 700) omdat in die 8 jaar sinds de site gemaakt is het gemiddelde scherm iets groter geworden is :)

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2012 20:47 #915207 door Erick Janssen (GAST)
In ieder geval bedankt voor de link

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-01-2013 13:12 #919750 door V300 register
Ik heb het gevoel dat ik hetzelfde probleem heb, ik heb toevallig ook mijn carburateur gereviseerd. Ik zit te denken dat mijn deksel van mijn carburateur niet goed afsluit en dat hij daarom valse lucht zuigt. Of te weinig benzine, maar dit heb ik bij mij uitgesloten. Ook heb ik de voet van de carburateur vlak gemaakt en alle pakkingen nieuw gekocht. Dus bij mij zit de lucht lekkage daar niet. Ik ben even aan het zoeken naar een andere carburateur dat is best frustrerend als je hem net hebt gereviseerd. Maar als hij dan nog slecht loopt ligt het dus aan iets anders. Mocht je weten waar het aan ligt laat het even weten. Ik hou je ook op de hoogte.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC