Volvo 340 Cuba Mobiel
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-06-2012 22:48 #632047
door V300 register
Volvo 340 Cuba Mobiel is gemaakt door V300 register
hallo daar ik heb een volvo 340 via een forum gekocht voor 250 euri
dus een oldtimer voor weinig geld:loser:
er gingen 2 maanden overheen dat hij echt heerlijk reed
op eens begon het euvel de motor vibreerde telkens op een bepaald toerental telken gingen de schroeven waar de carborateur mee vas zit los die 3 misselijkmakende schroeven
de auto liep ongeveer 1 op 7 op dat moment
ik dacht nog had ik maar een amerikaan gekocht:S
zo heb ik er 6 maanden mee gereden tot op een moment de sproeiers los trilden en onder in de carb ook de schroeven bijna in het inlaat spruitstuk lagen ik was er zo :flame: klaar mee
ik maakte een adaptor plaar voor op het inlaat spruitstuk en liet het water stuck zitten
ik ging naar een vader van een vriend van me die had een paar renault 4 in een garage liggen ik heb me daar een carborateur vanaf gedraaid deze carborateur is van een 1100 dus geen 1400
die heb ik aan de onderkant gevlakt en passend gemaakt op de adaptor plaat deze heb ik terug op het inlaatspruitstuk geschroeft
verder had ik geen lucht filter deze heb ik van een suzuki swift af gehaald heb een kleine lucht klep in die filter gemaakt om het 1 malig goed af te kunnen regelen dit was allemaal gelukt ik draaide de sleutel om :yeah: yeah dat was super starten lopen even afstellen en klaar hij rijd weer als een tiet
geloof dat 45 liter in de tank past
ik heb 575 kilometer gereden toen moest ik mijn extra meegenomen kannetje van 5 liter erin gooien hij was droog
dus hij is nu nog steeds snel genoeg en ook nog heel zuinig
vandaar de titel volvo 340 cuba mobiel het enige wat mist zijn de cigaren:lol:
ik gaa nog meer dingen testen misschien ga ik em ombouwen op electro ik hou jullie op de hoogte
dus een oldtimer voor weinig geld:loser:
er gingen 2 maanden overheen dat hij echt heerlijk reed
op eens begon het euvel de motor vibreerde telkens op een bepaald toerental telken gingen de schroeven waar de carborateur mee vas zit los die 3 misselijkmakende schroeven
de auto liep ongeveer 1 op 7 op dat moment
ik dacht nog had ik maar een amerikaan gekocht:S
zo heb ik er 6 maanden mee gereden tot op een moment de sproeiers los trilden en onder in de carb ook de schroeven bijna in het inlaat spruitstuk lagen ik was er zo :flame: klaar mee
ik maakte een adaptor plaar voor op het inlaat spruitstuk en liet het water stuck zitten
ik ging naar een vader van een vriend van me die had een paar renault 4 in een garage liggen ik heb me daar een carborateur vanaf gedraaid deze carborateur is van een 1100 dus geen 1400
die heb ik aan de onderkant gevlakt en passend gemaakt op de adaptor plaat deze heb ik terug op het inlaatspruitstuk geschroeft
verder had ik geen lucht filter deze heb ik van een suzuki swift af gehaald heb een kleine lucht klep in die filter gemaakt om het 1 malig goed af te kunnen regelen dit was allemaal gelukt ik draaide de sleutel om :yeah: yeah dat was super starten lopen even afstellen en klaar hij rijd weer als een tiet
geloof dat 45 liter in de tank past
ik heb 575 kilometer gereden toen moest ik mijn extra meegenomen kannetje van 5 liter erin gooien hij was droog
dus hij is nu nog steeds snel genoeg en ook nog heel zuinig
vandaar de titel volvo 340 cuba mobiel het enige wat mist zijn de cigaren:lol:
ik gaa nog meer dingen testen misschien ga ik em ombouwen op electro ik hou jullie op de hoogte
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2012 08:07 #908996
door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Volvo 340 Cuba Mobiel
Wat verwacht je van een auto voor 250 euro? :hmmz:
Als je hem waarschijnlijk gewoon op de originele manier had opgeknapt, dan had je hetzelfde resultaat gehad en had je een hoop extra inspanningen gescheeld.
Maar wel knap dat je met de middelen die je had, de auto rijdend wilde houden.
Het enige wat je Cuba Mobiel nog mist zijn Lada onderdelen.
Succes.
Als je hem waarschijnlijk gewoon op de originele manier had opgeknapt, dan had je hetzelfde resultaat gehad en had je een hoop extra inspanningen gescheeld.
Maar wel knap dat je met de middelen die je had, de auto rijdend wilde houden.
Het enige wat je Cuba Mobiel nog mist zijn Lada onderdelen.
Succes.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-06-2012 11:29 #909005
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 Cuba Mobiel
Erg zuinig, want in de tank past maar 40 liter...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-06-2012 17:57 #909016
door V300 register
Even benieuwd, vario of handbak, snelweg, stad, gecombineerd, rijstijl, motortype?
Heb zelf net een nieuwe ford carburateur uit eigen voorraad op een 14.4 vario 1986 gebouwd en doe met snelweg en korte stadsritjes gemiddeld 1 op 11, ben ik nog niet tevreden over. . . moet dus ook nog wat tunen om het verbruik lager te krijgen.
Heb zelf net een nieuwe ford carburateur uit eigen voorraad op een 14.4 vario 1986 gebouwd en doe met snelweg en korte stadsritjes gemiddeld 1 op 11, ben ik nog niet tevreden over. . . moet dus ook nog wat tunen om het verbruik lager te krijgen.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2012 20:40 #909024
door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Volvo 340 Cuba Mobiel
Ik kan maar een ding zeggen:
:pics:
:pics:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-06-2012 21:30 #909026
door V300 register
Apart, kun je gewoon maar elke carburateur voor elke motor gebruiken dan?
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2012 21:55 #909031
door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Volvo 340 Cuba Mobiel
als er maar goed mengsel uit komt en je de juiste aansluitingen hebt.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-06-2012 21:58 #909033
door V300 register
In principe wel, moet natuurlijk wel een beetje in de range zitten. 80 mm ipv 32 vergt nog wel wat meer motoraanpassingen voordat je het volle vermogen tot je beschikking hebt.
De genoemde Ford carburateur had ik nog nieuw op de plank liggen en de montage/bout gaten moesten tot sleufjes gefreesd worden om te passen. Weet eigenlijk niet eens meer voor welke auto hij bedoelt was. :crazy2:Aansluitingen voor gaskabel en benzineslang zaten aardig aan de goede kant dus dat was zo gebeurt. Luchtfilter huis op een pasplaat gezet. Stom toeval maar de sproeiers zaten er al in en het was starten, lopen. Beetje afstellen, gaskabel overbrenging beetje verbuigen voor soepel gasgeven en klaar. Toegift; automatische choke.}
Heeft nu 1 kleine makke, bij koudere vochtige ochtend rit draait hij < 500 rpm en slaat af bij gasgeven vanaf stationair. :flame: voorlopige oplossing, koppelingsknop in drukken voor je gas geeft, toerental komt door vacuumwerking omhaag, knop los, gasgeven en rijden. Moet nog structureel opgelost worden.
Dus JA, bijna alles is mogelijk maar je hebt wel kans op dit soort ongemakken.
De genoemde Ford carburateur had ik nog nieuw op de plank liggen en de montage/bout gaten moesten tot sleufjes gefreesd worden om te passen. Weet eigenlijk niet eens meer voor welke auto hij bedoelt was. :crazy2:Aansluitingen voor gaskabel en benzineslang zaten aardig aan de goede kant dus dat was zo gebeurt. Luchtfilter huis op een pasplaat gezet. Stom toeval maar de sproeiers zaten er al in en het was starten, lopen. Beetje afstellen, gaskabel overbrenging beetje verbuigen voor soepel gasgeven en klaar. Toegift; automatische choke.}

Heeft nu 1 kleine makke, bij koudere vochtige ochtend rit draait hij < 500 rpm en slaat af bij gasgeven vanaf stationair. :flame: voorlopige oplossing, koppelingsknop in drukken voor je gas geeft, toerental komt door vacuumwerking omhaag, knop los, gasgeven en rijden. Moet nog structureel opgelost worden.
Dus JA, bijna alles is mogelijk maar je hebt wel kans op dit soort ongemakken.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-06-2012 23:18 #909045
door V300 register
Grappig, hier had ik geen idee van :wtf2: Misschien een idee om voor eens en altijd van zo'n irritante Solex carburateur af te komen, een Weber er op:D
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2012 19:34 #909067
door Erick Janssen (GAST)
wat is daar dan irritant aan?
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Volvo 340 Cuba Mobiel
General Custom;201305 schreef : ...... irritante Solex carburateur ......
wat is daar dan irritant aan?
Moderators: Mark Smeets