volvo 340 stinkt en stopt dan meteen 1 min later start die weer
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-02-2012 21:18 #631800
door V300 register
volvo 340 stinkt en stopt dan meteen 1 min later start die weer is gemaakt door V300 register
hallo
ik weet even geen raad meer met men volvo 340
nu is hij tot 2 keer toe uitgevallen uit het niets hij stinkt dan naar brand en je moet een minuut wachten en dan start die opeens weer :wtf:
nu zijn de bougiekabels lek daar zijn nieuwe voor besteld kan dat het probleem zijn ??
of komt het door wat anders ??
wie weet er raad ??
ik weet even geen raad meer met men volvo 340
nu is hij tot 2 keer toe uitgevallen uit het niets hij stinkt dan naar brand en je moet een minuut wachten en dan start die opeens weer :wtf:
nu zijn de bougiekabels lek daar zijn nieuwe voor besteld kan dat het probleem zijn ??
of komt het door wat anders ??
wie weet er raad ??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-02-2012 21:51 #900024
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic volvo 340 stinkt en stopt dan meteen 1 min later start die weer
Een verbrande lucht kun je traceren om het moment dat je het in de auto ruikt, door de kap open te doen en dan daar verder te gaan ruiken. Vermoedelijk komt er iets tegen de uitlaat, wat er niet tegen aan hoort te komen(massadraad).
De bougiekabels kunnen allereerst niet lek zijn, maar wel droog en niet soepel. Dan is wel het advies deze te vervangen.
De bougiekabels kunnen allereerst niet lek zijn, maar wel droog en niet soepel. Dan is wel het advies deze te vervangen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-02-2012 22:00 #900028
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 stinkt en stopt dan meteen 1 min later start die weer
maar waarom stopt die er dan mee en kun je een minuut later weer verder rijden ??
en met lek bedoel ik dat die overvonkt naar de andere kabel dus niet goed ontsteekt lijkt mij ??
alvast bedankt voor uw antwoord
en met lek bedoel ik dat die overvonkt naar de andere kabel dus niet goed ontsteekt lijkt mij ??
alvast bedankt voor uw antwoord
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-02-2012 22:24 #900029
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 stinkt en stopt dan meteen 1 min later start die weer
Ik denk dan aan de stekkers van de zekeringenkast.
Die kun je vinden rechtsonder, bij het voeteneind aan de bijrijderskant.
Er is 1 berucht contact dat inbrandt. Stuk voor stuk loshalen, schoonmaken
en met iets van contactspray behandelen. Beter is het de beruchte draad,
die te dun is voor de stroom die erdoorheen gaat, te vervangen door een
dikker exemplaar. Is door een ander lid al eens uitgevoerd, ik dacht dat
het Anjo was.
Die kun je vinden rechtsonder, bij het voeteneind aan de bijrijderskant.
Er is 1 berucht contact dat inbrandt. Stuk voor stuk loshalen, schoonmaken
en met iets van contactspray behandelen. Beter is het de beruchte draad,
die te dun is voor de stroom die erdoorheen gaat, te vervangen door een
dikker exemplaar. Is door een ander lid al eens uitgevoerd, ik dacht dat
het Anjo was.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-02-2012 23:30 #900032
door V300 register
owke bedankt voor de snelle reactie ik ga er morgen naar kijken hoor graag welk topic dat is want ik heb ook al gezocht maar kon het niet vinden
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-02-2012 23:56 #900033
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic volvo 340 stinkt en stopt dan meteen 1 min later start die weer
als je binnen een brandlucht ruikt waarna de auto afslaat dan zit er inderdaad in het 15+ circuit een probleem, demonteer de panelen links en rechts onder je dashboard en het paneel rond het contactslot. vanaf je contactslot loopt een dikke (4qmm2) gele draad richting een relaisvoet + relais aan de stuurkolom; controleer de draden op die relaisvoet op brand/schroei/smeltplekken, eveneens alle andere bekabeling die je daar ziet.
rechts onder het dashboard ook alle stekkers loshalen en uitvoerig bekijken om de schade op te nemen.
niet meer de auto gebruiken tot dit opgelost is anders heb je kans een Volvo 300 kampvuur te aanschouwen.
rechts onder het dashboard ook alle stekkers loshalen en uitvoerig bekijken om de schade op te nemen.
niet meer de auto gebruiken tot dit opgelost is anders heb je kans een Volvo 300 kampvuur te aanschouwen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-02-2012 00:22 #900034
door V300 register
owke bedankt voor de tip ga morgen proberen te kijken naar de bedrading we hadden zelf ook al zoiets straks staat die in de fik dus staal al een paar dagen stil
ik laat morgen weten hoe het is afgelopen
alvast bedankt
ik laat morgen weten hoe het is afgelopen
alvast bedankt
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-02-2012 11:26 #900044
door V300 register
ik heb net gekeken maar de bekabeling is niks vreemds aan te zien
ik ga zo de contacten allemaal schoonmaken en dan inspuiten met contactspray
welke draad moet precies vervangen worden en hoe doe je dat ik zie dat het contactslot is aangesloten door middel van een stekker
ik ga zo de contacten allemaal schoonmaken en dan inspuiten met contactspray
welke draad moet precies vervangen worden en hoe doe je dat ik zie dat het contactslot is aangesloten door middel van een stekker
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-02-2012 16:05 #900056
door V300 register
hallo
ik heb alle contacten schoongemaakt met een koperborstel en ingespoten met contactspray
en daarna weer een rondje gereden de dikke gele draad word niet warm en hij doet het ook weer gewoon maar goed kan later ook nog terugkomen
ieder geval bedankt !!!
groeten jacco
ik heb alle contacten schoongemaakt met een koperborstel en ingespoten met contactspray
en daarna weer een rondje gereden de dikke gele draad word niet warm en hij doet het ook weer gewoon maar goed kan later ook nog terugkomen
ieder geval bedankt !!!
groeten jacco
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-02-2012 00:24 #900200
door V300 register
heb je de stekker aan de achterzijde van de zekeringkast los gehad?
deze zit dus in het interieur vlak achter het dashboardkastje. je kunt er vanaf de voetenruimte bij als je de matten weghaalt.
deze zit dus in het interieur vlak achter het dashboardkastje. je kunt er vanaf de voetenruimte bij als je de matten weghaalt.
Moderators: Mark Smeets