Nieuwe verdelerkap
- V300 register
- Verbannen
-
Ik ga een nieuwe verdelerkap kopen voor mijn volvo 340 bj 1984.
Hij heeft een B14.3E motor. Is er nog verschil in merk/type voor dit onderdeel 1980-1985 of 1985-1991?
En welk merk bougies en kabels kan ik het beste kopen?
Alle tips zijn welkom.
Met vriendelijke groet,
Tjeerd Luijendijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
NGK bougies zijn prima, goed alternatief voor duurdere merken. Zoek er maar eens op hier op 't forum. NGK BPR5E moet je hebben. In het ledenmenu onder technische documentatie staat meteen een pdf-je (bougietypes.pdf) waarin je dit kunt opzoeken.
Kabels: ik koop altijd wat ze voorhanden hebben bij Brezan bijvoorbeeld. Je krijgt dan vaak niet het allerbeste spul, maar prima om weer lang mee vooruit te kunnen en soms zelfs identiek aan wat ze hier op 't forum als prima bougiekabels omschrijven. Je krijgt echter nooit de juiste lengte bobinekabel mee (die zit extra in zo'n pakketje). Die moet je apart bestellen, ze hebben er wel ??n op de juiste lengte hangen als het goed is.
- V300 register
- Verbannen
-
Kan ik mee vooruit.
- V300 register
- Verbannen
-
Heb geen renix systeem maar nog ouderwetse contactpuntjes, dan heb ik volgens de tabel NGK BP5E bougies nodig toch?
Klopt het dat als ik alleen de rotor, kap, kabels en bougies vervang, ik niets te maken heb met de Contactpuntenafstand en de contacthoek? Heb namelijk geen stroboscoop o.i.d.
Groet,
Tjeerd.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;64401 schreef : puntjes geeft iets minder mooie vonk dan de renix ontsteking.
ontstoorde ontstekingsmaterialen hebben een iets betere vonk nodig, dus g??n ontstoring geeft een betrouwbaarder verhaal.
Overigens heb ik jaren met ontstoring met puntjes gereden en geen enkel probleem ondervonden...
- V300 register
- Verbannen
-
Nogmaals bedankt.:y:
- V300 register
- Verbannen
-
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Weet iemand waar je een verdelerkap kunt bestellen met messing contact punten?
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
powerflux;225407 schreef : zit 'ie wel met het nokje aan de goede kant? anders zit 'ie scheef en krijg je dat soort dingen.
Ja daar heb ik op gelet. Snap nog steeds niet dat sommige mensen het voor elkaar krijgen dat ding 180 graden andersom erop te schroeven.
Maar zijn ze nog te krijgen met messing of is het allemaal aluminium