motorproblemen, stationair, etc

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-08-2010 22:09 #630425 door V300 register
motorproblemen, stationair, etc is gemaakt door V300 register
Beste mensen,van het volgende heb ik al enige tijd last en ik kom er niet uit,WAT IS HET TOCH????????????
Soms wil mn 340 GL special van 1991,niet stationair lopen.Weken geen last gehad,starten lopen,en dan ineens na gewoon te zijn afgezet na een half uurtje weer starten en dan plots niet meer stationair willen lopen,kan dan met horten en stoten rijden is bijna niet te doen,thuis stil gezet en niets aangedaan en dan weer na een paar uur starten en lopen alsof er niets aan de hand is.Je zou zeggen iets elektrisch/elektronisch,maar wat.Wie heeft idee?n,ik weet het niet meer.Bij voorbaat dank en groet Ronald.P.s.Onlangs vernieuwd;bougie's,bougiekabels,verdeelkap,rotor.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
05-08-2010 22:19 #842087 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic motorproblemen, stationair, etc
zo te lezen doet het probleem zich dus alleen voor bij starten met warme motor?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-08-2010 22:24 #842089 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic motorproblemen, stationair, etc
Ik heb dat probleem ook wel eens, maar ik geef altijd een beetje gas bij het starten als ie even heeft stilgestaan, en daarna piel ik soms zelfs nog wel eens met de choke als ie niet mooi wil lopen. Volgens mij is het een kwaaltje, maar misschien is er wel iets aan te doen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2010 22:30 #842090 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic motorproblemen, stationair, etc
een overleden BDP-sensor kan voor deze vage kwaaltjes zorgen bij warme motor; die zit net achter de motor op het koppelingshuis geschroefd.

wat eventueel ook nog kan is een sproeier die sporadisch geblokkeerd wordt door wat vuil, hiervoor zou je de carburateur even open moeten halen en schoonmaken/sproeiers doorblazen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-08-2010 23:35 #842101 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic motorproblemen, stationair, etc
mischien een bijna overleden stationairsproeier?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-08-2010 08:06 #842249 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic motorproblemen, stationair, etc
Beste mensen,inderdaad tot nog toe gebeurd het bij een warme motor.Zo'n BDP-sensor waar dient deze voor,is hij makkelijk zelf te vervangen,misschien het proberen waard.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-08-2010 09:08 #842252 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic motorproblemen, stationair, etc
Bdp geeft de stand van het vliegwiel door (meen ik) aan de ontsteking, zodat de juiste cylinder op het juiste moment een vonk krijgt. Die zit vast met 2 moertjes op het koppelingshuis, en kun je bij vanaf het linkervoorscherm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-08-2010 10:12 #842254 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic motorproblemen, stationair, etc
BDP = Bovenste Dode Punt. En Marcel heeft het juist! Op het vliegwiel zitten tandjes, en op 2 plaatsen zijn deze tandjes doorgetrokken zodat een grotere tand ontstaat. (zit ook nog een magneetje in gok ik?) Daarop meet deze sensor, en geeft dit signaal door aan de Renix. Die zorgt voor je ontsteking.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-08-2010 11:45 #842257 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic motorproblemen, stationair, etc
gok ook op de stationaire sproeier, er wil nog wel es wat rommel in zitten zodat ie blijft hangen, of er zit een vuiltje in die door naald ventiel weg wordt gedrukt maar er door de benzinestroom weer in schiet.
Als je de sproeier er uit haalt kun je het messing "puntje"er af trekken en doorblazen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-08-2010 16:37 #842277 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic motorproblemen, stationair, etc

setsunakaede;151965 schreef : (zit ook nog een magneetje in gok ik?) Daarop meet deze sensor, en geeft dit signaal door aan de Renix. Die zorgt voor je ontsteking.


Geen magneetje, al wordt de BDP sensor op den duur wel iets magnetisch.

Het is ook niet hetzelfde als de leeskop van een casettedeck (dan zou het wel werken met een magneetje in het vliegwiel)

de sensor is een "hall effect sensor" en als je wilt weten hoe dat werkt moet je denk ik maar eens op wikipedia kijken :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD