Spruitstuk lekt bij vervangen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2009 10:02 #629351 door V300 register
Spruitstuk lekt bij vervangen is gemaakt door V300 register
Mijn motor start dus en dacht gelijk wat een hoge toeren. Er gaat heel veel rook langs het spruitstuk (aan de kant van de motor) die ik net vervangen heb.

Ik weet bijvoorbeeld dat een uitlaat dit ook kan doen bij vervangen rijd je er mee gaat het vanzelf over.

Wie ow wie heeft het antwoord. Is het normaal dat het spruitstuk lekt bij vervanging van het spruitstuk en ga je er mee rijden dan is het over of hoort het niet te lekken bij vervangen en moet ik hem dus weer helemaal opnieuw eraf halen met bijvoorbeeld een andere pakking.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2009 10:08 #792602 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Spruitstuk lekt bij vervangen
hoort niet te lekken ,zit er toch wel een nieuwe pakking tussen en is je spruitstuk toch niet gescheurd?

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2009 10:23 #792604 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Spruitstuk lekt bij vervangen
Een spruitstukpakking moet sluitent zijn. Idd. een scheur (vaak op een niet al te zichtbare plek) is een mogelijkheid of het onvoldoende vastmaken van de bouten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2009 10:25 #792606 door V300 register
Nee geen nieuwe pakking. Ik heb die asbest pakking er tussen laten zitten die zijn toch het beste he.

Heb wel een nieuwe liggen overigens. Ik vraag me af of die niet eerst gewoon moet samensmelten ofzo. Die pakking zag er nog erg goed uit namelijk.

Als die blijft lekken zet ik er wel een nieuwe pakking tussen.

Wat ook niet normaal is: hij rijd goed in r en d. Zo gouw hij in de N stand komt begint de motor 2 keer zo veel toeren te maken dan normaal. Geen geschraap van vario overigens wel 2 keer zO veel toeren als in de r en d stand.

Heb ik nog nooit gelezen op het forum zoiets dus ik zou zeggen brand los haha. Heeft wel 1 jaar stil gestaan....

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2009 10:28 #792608 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Spruitstuk lekt bij vervangen
spruitstukpakking kun je 1x gebruiken en daarna kun je hem weggooien, ik adviseer je om die pakking gewoon te vervangen.

rijke afstelling + lekkage spruitstuk = meer toeren in stationair, als hij in r of d minder toeren maakt komt dat waarschijnlijk doordat je dan net boven het aangrijppunt van de koppeling zit.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2009 11:07 #792613 door V300 register
Oke. Ik heb nog wel een vraagje. Ik had bij de volvo dealer een spruistuk pakking gekocht. Voor een 14.4e en niet voor een 14.3e/

Pakking ziet er echter wel hetzelfde uit, dus gewoon gebruiken?

Ik wist dat niet dat je die na 1 keer weg kon gooien. Mooi ... want dit kost me weer 3 uurtjes maar ja, wat maakt het uit he, ik doe dat buiten wel in de zon.

Maar dan wil ik wel eerst advies ovder die pakking. Kan ik die gebruiken waarvoor de dealer zei dat die niet was? Dus een 14.4.e pakking. Hij ziet er namelijk echt hetzelfde uit! Of is er toch verschil, de 14,3e pakking had hij namelijk niet. Dat is vooral de reden dat ik hem heb laten zitten.

Maar dat meer toeren in zijn N kan niet erg zijn, bedoel duur zijn om te verhelpen? Waarschijnlijk houd het dus al op bij vervanging pakking? En anders is het gewoon de afstelling? Bedoel kan het nog iets duur zijn wat stuk is?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2009 11:46 #792617 door V300 register
mogelijk de klep van de ontkoppelaar niet goed aangesloten of de balg in de koppelingsbegrenzer lek.

PLUS een fout afgestelde carburateur

geeft een sterke verhoging van het toerental bij indrukken van de pook en schakelen naar N.

het knopje van de pook kan onwerkzaam zijn door een kapotte draad.

m.a.w. zonder systematische aanpak kom je daar nooit aan uit :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2009 14:26 #792622 door V300 register
Ow haha, ik heb hem al gewiseld. En nog iets leuks weet je dat als ik hier met die wagen bezig ben ik een intersant opject ben voor de buurt.

Pakking is gewisseld, ik weet nog niet of die het doet want de motor wilde ineens niet meer starten! (nog al wellewides ik had de bobinekabel eruit getrokken) maar ik had dus zo leek het athans voor een leek het halve motor blok eruit gegooid, kleppendeksel carburateur slangen en spruitstuk. Toen ik dat terug gezet had had ik dus mensen die ik niet eens ken maar hier in de buurt wonen en het altijd wel intersant vinden om te kijken of die daarna start.... Ja niet dus zie hierboven haha. Dus heb ik hem maar gewoon de garage ingeduwt.

Ik zal morgen wel kijken of die lekt ik ben nu zo moe want dat is toch wel erg warm in de volle zon maar er zit nu een nieuwe pakking in.

Maar wat jij noemt wouter ik heb er geen balle verstand van maar hoe schadelijk is dat om daar mee te rijden stel dat dat het is? Makkelijk te maken en waar zit het? Wat wel raar is toen die de garage in ging had die het niet! Maar ja zoiets gaat altijd ineens stuk he!

Knopje van de pook is toch makkelijk te controleren? Contact aanzetten en hoor je het relais klikken is het goed. Daarbij hij schraapt NIET bij het schakelen dat zou die automaat dan toch juist zeer zeker moeten doen? Dus ik denk dat die mogelijkheid afvalt. Dan kan het dus alleen die bovenste twee zijn, alleen ik heb geen idee hoe en waar dat zit staat het in de vraagbaak?

Wellicht dat die morgen toch rustig is door die nieuwe pakking dat laat ik dan nog wel weten.

Is de koppelingsbegrenzor dat witte kaste met twee van die vacuum slangen er in en twee electrische draadjes?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2009 14:39 #792623 door V300 register
En de klep van de ontkoppelaar waar zit die? Volgens mij is dat kastje met twee van die slangetjes de koppelingsbergenzor. ZOu niet weten waarom ze die anders in mijn auto hebben geduwd.

En nog iets, is het erg om hem te starten als je zo vaak voor joker hebt lopen starten zonder bobinekabel? Omdat er dan zoveel gas nog in de cylinder zit.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2009 18:45 #792639 door V300 register
Probleem deels opgelost. Wie er nu gelijk had weet ik niet ik heb de stekkertjes van dat witte kastje plus slangen extra aan liggen duwen en de pakking vervangen (hij lekt ook gelijk niet meer) Heb hem net even gestart. Maakt geen extra toeren meer in n.

Volgende probleem: klein probleempje omdat ik zo stom was om aan de stationeer schroef te draaien omdat ik dacht dat het daar wel aan zou liggen loopt die niet 100%. Hij maakt nu iets te weinig toeren. Welke kant is hoger en welke kant is lager rechts is dat toevallig lager en links hoger?

Bij een solex hoe moet die dan ongeveer staan hoeveel slagen van dicht af?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC